Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
T 444.0215 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Čachnov (Odjezd na Krounu) - Datum: 22.8.1973 - Autor: Ferina - Pozn.: Kopie DIA ze Zenita na ORWO - Zobrazeno: 8441x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Mirek Hruška, Prost: a aby to nebylo tak jednoduché, tak ještě dodávám, že "průmyslové karkulky" byly značeny takto:
T 444.05xx - "plešaté" shodné s ČSD T444.001-0113
T 444.15xx - "kšiltové", avšak shodné s ČSD T 444.02xx a 03xx, tj. bez "pegasu". Ta "jedničková" série jim byla přidělena údajně proto, že pro průmysl byly "kšiltovky" bez "pegasu" dodávány dříve než pro ČSD, které použily "jedničkovou" sérii právě pro lokomotivy s "pegasem"...
T 444.05xx - "plešaté" shodné s ČSD T444.001-0113
T 444.15xx - "kšiltové", avšak shodné s ČSD T 444.02xx a 03xx, tj. bez "pegasu". Ta "jedničková" série jim byla přidělena údajně proto, že pro průmysl byly "kšiltovky" bez "pegasu" dodávány dříve než pro ČSD, které použily "jedničkovou" sérii právě pro lokomotivy s "pegasem"...
02.01.2014 (23:54)
topič: Děkuji za upozornění :) Samozřejmě jsem myslel beton, jen jsem rychleji psal, než přemýšlel :D Cement by se nám z rámu vskutku poměrně rychle ztratil :D
Mirek Hruška: Většinou nalitím cementu do rámu.
No, cement se dost blbě nalejvá, i když načeřením pomocí vzduchu vypadá jako tekoucí, ale ono se to muselo v tom rámu taky udržet, takže bychom raději měli říkat, že se tam nalil beton. Samotnej cement by to nevytrh. :-)
No, cement se dost blbě nalejvá, i když načeřením pomocí vzduchu vypadá jako tekoucí, ale ono se to muselo v tom rámu taky udržet, takže bychom raději měli říkat, že se tam nalil beton. Samotnej cement by to nevytrh. :-)
Jak to je s balastem a pegasem už vysvětlil Mirek Hruška. Jen dodám, že to "rozlišit nákladní a osobní" je vcelku logické, protože provozně není až tak důležité, jestli má kabina kšilty, je těžší o šest metráků nebo jestli je rám delší nebo kratší o sedmdesát čísel, ale jestli mašina má pegase (.1) nebo nemá (.0), právě kvůli topení.
02.01.2014 (21:00)
PROST: Strejda Google umřel? :-)
není nic jednoduššího než si otevřít nějaký atlas lokomotiv :-)
Balast je mrtvá zátěž, která se do lokomotivy přidává pro dosažení potřebné hmotnosti. Většinou nalitím cementu do rámu.
A pegas neboli PG500, kde PG = parní generátor (na vytápění vlakových souprav párou).
T444.02 proto, aby se odlišila nákladní a osobní varianta :-)
A aby to nebylo vůbec jednoduché, existovali i průmyslové T444.05 a T444.15 a T436.15 :-)
není nic jednoduššího než si otevřít nějaký atlas lokomotiv :-)
Balast je mrtvá zátěž, která se do lokomotivy přidává pro dosažení potřebné hmotnosti. Většinou nalitím cementu do rámu.
A pegas neboli PG500, kde PG = parní generátor (na vytápění vlakových souprav párou).
T444.02 proto, aby se odlišila nákladní a osobní varianta :-)
A aby to nebylo vůbec jednoduché, existovali i průmyslové T444.05 a T444.15 a T436.15 :-)
Chary:
T444.001-099 + T444.0100-0113 (stále jedna řada)
T444.101-199 + T444.1100-1101 (další, jiná řada)- tady je to logické, chápu.
T444.0201-0290 (odvozená od ř. T444.1, bez pegasu)- tady bych dal logicky ř. T444.2xx- no ale budiž
A co je to ten pegas a balast?
T444.001-099 + T444.0100-0113 (stále jedna řada)
T444.101-199 + T444.1100-1101 (další, jiná řada)- tady je to logické, chápu.
T444.0201-0290 (odvozená od ř. T444.1, bez pegasu)- tady bych dal logicky ř. T444.2xx- no ale budiž
A co je to ten pegas a balast?
PROSTe, nic jako řada T444.03 neexistuje. Je řada T444.0xx nebo T444.0xxx (takže lokomotiva T444.030 je třicátý kus řady T444.0), potom řada T444.02xx na níž navazuje série T444.0291- T444.0301 (stále jakoby řada T444.02) a potom řada T444.1.
Problém je v tom, že dříve se s číslováním "moc nepárali" a po lokomotivě T444.099 následovala lokomotiva T444.0100 a nikoho moc netrápil nesoulad počtu číslic. Neboli jiným slovem, před lokomotivou T444.0100 nebyla lokomotiva T444.0099, ale T444.099 (v původním značení). Lokomotiva T444.030 je tedy třicátý kus série T444.0.
T444.001-099 + T444.0100-0113 (stále jedna řada)
T444.101-199 + T444.1100-1101 (další, jiná řada)
T444.0201-0290 (odvozená od ř. T444.1, bez pegasu)
T444.0291-0301 ("rekonstrukce" či spíš "de-konstrukce", protože došlo k odebrání pegasu a nahrazení balastem) ř. T444.1 na T444.02)
Snad jsem to vysvětlil pochopitelně.
Problém je v tom, že dříve se s číslováním "moc nepárali" a po lokomotivě T444.099 následovala lokomotiva T444.0100 a nikoho moc netrápil nesoulad počtu číslic. Neboli jiným slovem, před lokomotivou T444.0100 nebyla lokomotiva T444.0099, ale T444.099 (v původním značení). Lokomotiva T444.030 je tedy třicátý kus série T444.0.
T444.001-099 + T444.0100-0113 (stále jedna řada)
T444.101-199 + T444.1100-1101 (další, jiná řada)
T444.0201-0290 (odvozená od ř. T444.1, bez pegasu)
T444.0291-0301 ("rekonstrukce" či spíš "de-konstrukce", protože došlo k odebrání pegasu a nahrazení balastem) ř. T444.1 na T444.02)
Snad jsem to vysvětlil pochopitelně.
classic 90s: Vidíš, to mě ani nenapadlo, ale zní to logicky, tak by se to tak mohlo psát.
Topič: dík za vysvětlení, na linkovaném odkazu jsem našel jednu zajímavost. Ř T444.00..; T444.01..; T444.03.. jsou plešaté, ale ř. T444.02.. (taky zde na fotce) má kapotáž kabiny a horní světlomet níže?
Topič: dík za vysvětlení, na linkovaném odkazu jsem našel jednu zajímavost. Ř T444.00..; T444.01..; T444.03.. jsou plešaté, ale ř. T444.02.. (taky zde na fotce) má kapotáž kabiny a horní světlomet níže?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko