Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
714.202-9 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Praha-Veleslavín - Datum: 21.8.2015 - Autor: metys - Zobrazeno: 5104x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 6 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Josef_02: Nepoužil jsem slangový výraz pro druh vlaku. Reagoval jsem společně na všechny čtyři předchozí příspěvky, nikoliv výslovně na Váš. Pátrejte dál.
(JB) Komentář/odpověď nedává smysl, protože k tomu, o jaký druh vlaku se jedná, jsem se nevyjádřil.
(Vlak se skládá- nejčastěji- ze soupravy vlaku tj.zátěže a hnacího vozidla.
"Souprava" ve slangovém vyjádření označuje druh vlaku -
soupravový vlak - zkr. Sv , osobní vlak zkr. Os atd. ).
(Lapil) Hranice možností je dána výkonem lokomotivy a je stanovena normou zátěže pro danou trať, kdy vlak dodržuje jízdní doby podle grafikonu.Limitující pro zátěž je tedy stanovená rychlost.Normativ zátěže pro posun není stanoven.
(Vlak se skládá- nejčastěji- ze soupravy vlaku tj.zátěže a hnacího vozidla.
"Souprava" ve slangovém vyjádření označuje druh vlaku -
soupravový vlak - zkr. Sv , osobní vlak zkr. Os atd. ).
(Lapil) Hranice možností je dána výkonem lokomotivy a je stanovena normou zátěže pro danou trať, kdy vlak dodržuje jízdní doby podle grafikonu.Limitující pro zátěž je tedy stanovená rychlost.Normativ zátěže pro posun není stanoven.
Ale jistě, logiku to má, vždyť všichni smajlíkujem jak diví. Což neznamená, že tyhle vagóny nejsou s přehledem to
Realisticky vzato: nevím, jak je to s hranicemi možností, ale svého času po té trati jezdily tyhle vagóny čtyři a neměl jsem pocit, že by mašina nějak viditelně strádala. Z Dejvic do Velslavína je tuším 24%o. A rozhodně jsem byl u toho, když v Přerově (po rovině) vytlačovala tuším osmivozový rychlík i s mašinou. To na hranici možností evidentně bylo, ale akcelerace byla měřitelná a rozpohybovala nás dobře na 40km/h.
Fakt ale je, že ty vagóny jsou nejenom staré, ale dost srandovní až příšerné. Číst ani spát se tam nedá, jak to sebou mrská, v Pavlově to dokonce brávalo nějakou svislou pérovací rezonanci, takže se člověk musel držet sedačky, aby se nepraštil hlavou o strop, letní větrání blízké nule... Fakt ale je, že topěj kvalitně, takže topení prokazatelně tavilo podrážky (moje! Žádná legenda!) a k oknu si za mých dob sedali jen nezkušení cestující.
Realisticky vzato: nevím, jak je to s hranicemi možností, ale svého času po té trati jezdily tyhle vagóny čtyři a neměl jsem pocit, že by mašina nějak viditelně strádala. Z Dejvic do Velslavína je tuším 24%o. A rozhodně jsem byl u toho, když v Přerově (po rovině) vytlačovala tuším osmivozový rychlík i s mašinou. To na hranici možností evidentně bylo, ale akcelerace byla měřitelná a rozpohybovala nás dobře na 40km/h.
Fakt ale je, že ty vagóny jsou nejenom staré, ale dost srandovní až příšerné. Číst ani spát se tam nedá, jak to sebou mrská, v Pavlově to dokonce brávalo nějakou svislou pérovací rezonanci, takže se člověk musel držet sedačky, aby se nepraštil hlavou o strop, letní větrání blízké nule... Fakt ale je, že topěj kvalitně, takže topení prokazatelně tavilo podrážky (moje! Žádná legenda!) a k oknu si za mých dob sedali jen nezkušení cestující.
Ale jděte, nejde o soupravu, je to "posilový" vlak, jede ráno do Prahy a odpoledene z Prahy a to je všechno. Na takových výkonech vždycky jezdil a jezdí starší materiál, má to ekonomickou logiku. Spíš se bavme, jestli trať patří do 21. století.
Fotka je pěkná.Na Vrtulníku, či Vírníku ( řada 714.0 )jsem v minulých cca 7 letech jezdil dost často. Souprava měla 2 - 3 "bafíky" ( přípojné vozy k ř. 810 ) a v úsecích s traťovou rychl. 80 km/h byl stroj "na hranicích možností" ( trať HK - Jič - Turnov ). Tři "Bixy" ( Balmy ) je na ni docela dost, i pro rychlost 60-70 km/h na trati bez spoupání.( Přiznávám, že - co se týká výkonu - lok. často nebyly v optimálním stavu ).
Ale vždyť ta lokomotiva má nejnovější verzi korporátního barevného schématu, takže 21. století splňuje! ;-)
Já bych se tu moc nerozkřikoval, jinde se za historické jízdy těžce platí :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko