..: Fotogalerie - detaily fotografie 680.001-5 :..
 

680.001-5


680.001-5Informace o fotografii:
 - Úsek: Cerhovice - Hořovice
 - Datum: 4.7.2015
 - Autor: Chary  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 6207x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 5
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel P_V 
Počet komentářů uživatele10 »fotek 0
11.07.2015 (0:12)  
Trochu víc bych to ořízl, připadá mi že pendolino je moc malé. Také by se tím přebil dojem z té kumulace sloupů v pozadí. Lokalita se mi líbí, má potenciál.
09.07.2015 (20:45)  
Nedáváš fotky do galerie?
09.07.2015 (20:44)  
zirecku, vidíš, a já takovou zkušenost nemám. Čím to? :-)
09.07.2015 (18:40)  
Matouš Vinš: Třetí a čtvrtý odstavec bych asi nenapsal lépe. Připomínka od topiče pod fotkou v procesu schvalování bývala v mém případě většinou z menší části sdělná informace k fotce samotné a z větší části opakovaně ironická, jízlivá či popichující poznámka. Na to v podstatě stále navazovala má prosba, výzva, snaha, apel, jestli by to šlo o tu omáčku okleštit, že mi to není vlastní a příjemné, bla, bla, bla. Výsledek? Přitvrzení urážkami, nadávkami, hrubostmi a dalšími texty ze strany topiče, které dle mne ke připomínkování fotky nutné nejsou; o to více, když člověk opakovaně žádá, jestli by to šlo eliminovat. Samozřejmě pro věrný názor na věc je nutné znát i názor protistrany.

Co z toho plyne? Chary jako vedoucí a topič jsou konstanty galerie. Přístup topiče je tolerován, není řešen, takže je schvalován a nepřímo podporován. Diskuze s topičem dle mého názoru nikdy nikam nevede. Má-li protistrana jiný názor, nemá cenu to s ním řešit. Uživatelé jsou proměnné. Z toho logicky pro mne plyne, že jediná změna této nerovnice je provést úpravu proměnné. Přestal jsem přispívat fotky a mám klid. Samozřejmě někomu může tento přístup vyhovovat, někoho to může třeba motivovat, posouvat. Je dobré, že v ČR je mnoho šotoušů a tím i hodně galerií žel. fotek. Je zajímavé vidět vývoj ŽelPage a aktuální vývoj lokomotivy.net. Člověk může volit, galerie mají mírně odlišný přístup a každá je něčím charakteristická. Je tu flickr, jsou zde asociální sítě jako Držkokniha, apod., kde člověk nalije, co chce.
09.07.2015 (12:03)  
classic 90s: Díky za super text :-)

zirecek: Nejmenovaný souputník se ozval hned nad tebou. Ale úplně se z toho kvůli němu vytratilo jádro toho, co jsem příspěvkem chtěl říct. Honzinus s tím totiž vůbec (jak sám píše, jako nezávislý pozorovatel) nemá co dělat.

Kluci ze ŽelPage mě jako fotografa (i novináře) naučili tolik, že to možná do teď stále nejsem schopen naplno ocenit. Správci jako Petr Holub, Chary a Tomáš Kubovec (a průběžně i další) se mi vždy snažili upřímně pomoct, a i když jsem se kvůli jejich požadavkům občas dost navztekal, vždycky jsme to nakonec nějak vyřešili, a z fotky společnými silami vytáhli maximum. S každou fotkou to šlo lépe a lépe. Chlapi, díky!

Věřím, že i domnělý původce se vždycky snažil upřímně pomoct. Jenže to skoro pokaždé podal takovou formou, že jsem se akorát nasral, a místo toho, abych s fotkou něco dělal, jsem se na ni raději úplně vykašlal. A očividně nejsem sám, na koho jeho komentáře mají podobný efekt. Snažíme se mu to pak vědomě i nevědomě na každé možné frontě vracet, a začarovaný válečný kruh je na světě. Tomáši, upřímně, co máme dělat proto, abychom tvé ostré popichování dokázali přenést přes naše ego, a mohli tak čerpat z tvých mnohaletých zkušeností?
09.07.2015 (0:03)  
Já s dovolením zkusím něco k fotce samotné a vůbec k focení jako takovému, inspirováno touto fotkou a zdejší diskusí též.

Jak víte, fotil jsem převážně na "tunelové" části trati 260. Moc se mi líbí, jak je to kolem řeky Svitavy v úseku Brno-Blansko velmi kopcovitý, lesnatý, členitý terén, samé tunely, mosty, náspy, zářezy, zákruty. Měl jsem pocit, že dál od Blanska na sever je to nuda, až na pár výjimek.

Ale z nějakého důvodu se mi nikdy nepodařilo této krásné krajiny plné tunelů a strážních domků plně využít a udělat fakt pěkné, nádherné snímky. Nevím proč, ale není vůbec nic jednoduchého, ani v krásné krajině s krásným vlakem udělat krásnou fotku.

Inspirací k tomu, abych si pořídil foťák a šel taky do terénu něco nafotit, pro mě tehdy, v době bez internetu, byly, kromě krajiny samotné, kam bylo příjemné chodit, byly také obrázky z nádherných publikací nakladatelství NADAS a nebo v časopisech Železničář či Modelář. Fotografie autorů zvučných jmen jako Kocourek, Bauer, Bouda, Zeithammer a dalších...

Ale s focením je to jako s kreslením. Všichni víme, že vlak se směrem od nás zmenšuje, že skrátka obraz je 3D, ale jak to doprkínka hodit na ten 2D papír? Najednou zjistím, že nakreslit vlak nebo cokoliv jiného realisticky protorově, aby nepůsobil jako dětská kresbička, není samo sebou. S focením to vidím úplně stejně.
Podívat se na fotku Jaroslava Kocourka, vzít fotoaparát, jít ven a udělat stejně božskou fotku... prostě nějak to nejde, nějak tam něco chybí, přebývá, přejelo, nedojelo, není nasvíceno, atd atd...
A tak znovu čumím na tu fotku od pana Kocourka, a tu moji a hledám, kde sakra je ten rozdíl: "Taky tam mám lokomotivu a vagony, taky tam mám koleje, stromy, tunel,... tak proč ta moje fotka nezpůsobí WOW efekt, a ta od pana Kocourka ano?

A pak jsem jednou, už mnoho let poté, co jsem přestal fotit (a to je právě ta pointa) četl v jedné úplně jiné knížce, že aby se z člověka stal někdo fakt dobrý v činnosti, kterou dělá, musí ji opakovat tisíckrát a tisíckrát. A pokud má pro tu věc i aspoň trochu cit nebo talent nebo jak to nazvat, tak se po těch tisících opakování a pokusech a omylech začne dostavovat to něco, čemu se obecně říká zralost, profesionalita, umění....

No a tam jsem se s focením třeba vůbec nedostal...

A proto obdivuju každého, kdo má vytrvalost a odhodlání do takové fáze dojít, třeba právě v šotoušství.

A teď konkrétně k této fotce Charyho. Já ji nehodnotím jako vynikající. Dávám "pěkná", čili 4*. Můj subjektivní důvod? Nesedí mi levá dolní část, kde je poněkud prázdno a pak až příliš nudně zarovnaný přechod do horní třetiny, kdy lesík za tunelem i les vpravo v pozadí končí v téměř jedné linii a jediné co dělá onu horní třetinu aspoň trochu něco obsahující jsou v zásadě jen ty špičky nezajímavých stožárů vpravo a na druhé straně u levého okraje "placatě" zakončený strom a spousta drátů mezi tím...

Jádro fotky - pendolino samo, tunel a borový lesík za tunelem dávají základní pěkné téma, ale okolo tohoto jádra už je pak v zásadě nuda a fotka tím jde pro mě hodnotově dolů z "vynikající" na "pěkná".

Toliko můj dojem a názor na fotku a tak nějak na focení vůbec.. :)
08.07.2015 (23:10)  
MV: nebuď srab a vybal to.
08.07.2015 (22:01)  
MV: Klidně veřejně, když už jsi začal.
08.07.2015 (21:48)  
MV, tak o domnělém původci jsme se už dočetli. A ten nejmenovaný souputník? Prosím, klidně soukromě.
08.07.2015 (21:41)  
Za mě na dané podmínky hodně v pohodě fotka, Charyho záměr úplně chápu :-)
Pod Drahoše se podepisuju. A JTBho taky, jen mám pocit, že radost se tady z fotek postupně vytrácí už dlouho. :-(

Spousta lidí (ano, občas včetně mě, ať nežeru) tu bojuje proti „domnělému původci”, a ten spolu s nejmenovaným souputníkem jen přilévá olej do ohně. Pojďte všichni raději někam šotit!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko