..: Fotogalerie - detaily fotografie 556.0506 :..
 

556.0506


556.0506Informace o fotografii:
 - Úsek: Dvory nad Lužnicí - Nová Ves nad Lužnicí
 - Datum: 14.5.2011
 - Autor: Petr Holub  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 3945x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

24.05.2011 (22:00)  
Pavel, Martin: děkuji za více než vyčerpávající odpovědi. Ještě dotaz: existuje k tomu nějaká "stručná" literatura pro laiky (něco jako encyklopedie), příp. webové stránky? Zatím budu na webu hledat...
23.05.2011 (16:38)  
Šepli, Martin: Ovšem vedení z Ervěnic bylo jen na napětí 60kV a bylo na portálech. Až po válce se přešlo na napětí 110kV
Vedení 400kV se budovala od poloviny 60.let nejprve pouze na portálech, až koncem 70.let se objevil typ "kočka", do 70. let se budovala vedení 220kV (též výhradně na portálech). Takže štokr může mít na pozadí kterékoliív z těchto vedení a je to vždy historicky OK.
Ale i konstrukce stožárů se vyvíjí, takže nezáleží jen na napěťové úrovni. Např. Kombinovaný stožár typu soudek pro dvojité vedení 220/400kV do žádné historické epochy parních lokomotiv nepasuje.
23.05.2011 (16:35)  
Á, autor byl poznán už z náhledu. Moc pěkný, Petře.
23.05.2011 (16:22)  
Šepli: "prvorepubliková" fotka parní mašiny a příhradového stožáru je určitě "historicky věrná". Už v roce 1926 byla postavena první "velká" a "moderní" elektrárna v ČSR - Ervěnice - společně s linkou VN do Prahy; ta byla na příhradových stožárech, viz http://www.zanikleobce.cz/index.php?detail=32822

Jiná věc je, že samozřejmě tehdy nebyla ta hustota VN vedení v krajině zdaleka taková, jak dnes. Ta dnešní přenosová soustava je záležitost zejména poválečná.
23.05.2011 (15:53)  
Petře, nepřemýšlel jste o ještě větším ořezu odspoda? Myslím že té jednolité zelené louky je tam zbytečně moc.
Jinak ale krásná fotka, hlavně perfektní kresba, motiv, kompozice.
P.S. dvě otázky:
1. v kolik hodin jste fotil
2. (obligátní) na jaký strom jste to zase vyšplhal? :-)
23.05.2011 (19:25)  


Nepřemýšlel, ale nejspíš by šlo odspodu odebrat, já jsem ale nechtěl mít mašinu položenou nízko, bral jsem to i vzhledem k prostoru, který je před ní, kde je to vymezené o stín od kouře. Bohužel ta louka není opravdu moc atraktivní.
Ad 1: Foceno kolem 17.15
Ad 2: Jak nastínil Martin, jednalo se opravdu o sloup, na této trati jsou celkem dobře rostlé :)
23.05.2011 (15:49)  
Fotka samozřejmě pěkná! S dovolením trochu mimo téma. Je to focené ze stožáru VN, v té souvislosti mě napadá otázka: jak dlouho, resp. od kdy se používají ocelové stožáry VN příhradové konstrukce? 50, 80 let? Jde mi o to, jestli je "historicky věrná" fotografie dejme tomu parní lokomotivy z první republiky a stožáru VN v pozadí.
Mám na mysli stožáry "malé" (jeden relativně štíhlý sloup), ale i ty veliké na 110 kV. Ví to prosím někdo? Existuje nějaké foto (ideálně vlaku a sloupu...)?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko