..: Fotogalerie - detaily fotografie 524.102 + 524.1117 :..
 

524.102 + 524.1117


524.102 + 524.1117Informace o fotografii:
 - Úsek: Šluknov údolí - Valdek (Šluknov údolí)
 - Datum: 13.8.1976
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Ve dvou se to lépe táhne...
 - Zobrazeno: 10912x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
26.09.2009 (23:50)  
Parádní historická fotka.
12.07.2009 (15:38)  
Jedil jsem ve Vršovicích na 1117 a záviděl kolegům na 1100, 1106 a dalších kulaté komíny.Ty mašiny lépe vařily a nějaká úspora znát tedy nebyla.
07.07.2009 (1:08)  
Me prave opticky rakusak taky vice lahodi nez klasika a ma mozna i o neco lepsi (ostrejsi) zvuk ...
06.07.2009 (22:50)  
Docela by me zajmalo proci tolik muzejnich spolku bojuje proti dysne Giesel a chteji na masinach klasickou "rouru"? Pritom k te dobe to taky patrilo a prispelo to k efektivite parniho stroje ....
06.07.2009 (23:32)  


Správná připomínka,ale je to otázka vkusu každého z nás.Mavíc muzejních lok.je dnes poskrovnu a každý majitel usiluje,aby vzhled stroje byl nejlépe originální,tj.z výroby,nebo se tomu aspoň co nejvíce přiblížil.Mě osobně se velmi líbí plochá dyšna na 433.0 nebo 464.0.
04.07.2009 (7:29)  
zdá se mi to nebo mají každá loko trochu jinou kabinu ? ani bych se nedivil, vyráběly se docela dlouhou dobu...
04.07.2009 (9:41)  


Ta přípřežní lok. je prototyp,zatímco ta vlaková je předposlední série,mezi jejich výrobou proběhlo 14 let,takže konstrukční rozdíly mezi nimi jsou,a dost značné.
03.07.2009 (23:24)  
I v roce 1976 se mohou nafotit parádní fotky.
03.07.2009 (23:01)  
Pro D.Š.: Hmmm, tak to jsem ani netušil... Ale můžu doložit foty např. z minulého měsíce (ale do ŽP nepošlu - neodpovídají požadavkům). No, ono se odtud hlavně odváží dřevo a z primárního zpracování vagony plné řezin (do Německa!).
No, dnes končím, ale těším se na další stará fota staré páry - jediné mé oko nezůstává suché, díky... :-)
03.07.2009 (18:41)  
Tak to vypadá, že už to vzpomínkové vyprávění začíná vznikat...
Teď ještě ty vzpomínky pečlivě kopírovat, shromažďovat a za nějaký ten roček provést závěrečnou redakci... :-)
No, u nás (Vsetín a okolí) taky jezdil takový manipulák, který se dělil (a v opačném směru zase spojoval) na V. Karlovice a Bylnici. Pamatuju si jej od dětských let (1. polovina 60. let). Jestli si jej s něčím nepletu, tak býval někdy tak dlouhý, že ve předu jel štokr a na postrku šestikolák(!). Později toho štokra vystřídal Sergej. Nevím, nejsem od železnic a nijak to taky blíže nezkoumám, ale jen tak "od vidění" mám dojem, že ten manipulák jezdí dodnes. Taky se tu někdy sejdou 2 služební vozy (od těch dob stále ty stejné :-), ostatních vozů tak od 0 do 15 (i více) a dle potřeby jede 1 či 2 "kocouři". Jste-li někdo do věci zasvěcenější, tak mě - prosím - opravte či se o poznatky podělte... Díky.
03.07.2009 (22:38)  


Pěkné vzpomínky.No jestli ještě i v dnešní době u vás jezdí manipuláky o 15 a více vozech,tak to je docela rarita...
03.07.2009 (15:17)  
Pravdou je,že ke konci parního provozu byly někdy lokomotivy v žalostném stavu.Všichni už se viděli na motorech nebo elektrikách,o mašiny se nikdo nestaral,takže sem tam bylo možno zahlédnout i něco takového jako tady na té fotce.Ale na českolipsku bylo toto spíše výjimkou,zdejší stroje jezdily vzorně udržované až do samého konce.A ten fíra,co řídí tu "buštěhradku"měl jinak svoji turnusovou 524.1110,o kterou vzorně pečoval.Jmenoval se Pavel Michálek,byl to výbornej mladej kluk,s vlasy do půli zad,což na páře nebylo až tak běžně k vidění-bylo to poněkud nepraktické...
03.07.2009 (14:44)  
Pro D.Š.: Děkuju za informace. No, koukám, že jezdit u ČSD bylo někdy asi dost dobrodružné... Skoro by to chtělo někdy sepsat něco ve stylu "na železnici děly se věci" (parafrázuji rubriku, kde se něco na ten způsob po "drobcích" vyskytuje v nejmenovaném železničním tisku... :-) .
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko