Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
371.004-3 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Königstein (Sächs Schweiz) - Kurort Rathen (Kr Pirna) - Datum: 30.4.2016 - Autor: Šimon P. - Zobrazeno: 5421x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 6 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Obecně o poučkách
Každá práce, včetně práce na muzice a na obrázcích/fotografiích, předpokládá zvládnuté řemeslo neboli schopnost aplikovat poučky. Při fotkách to začíná takovými základy, jako je ostrost a pokračuje nadstavbou "fotím-li mašinu, nemůžu si ji nechat přepůlit sloupem". Kdo tohle umí, může psát a hrát muziku a fotit a malovat, a nebude to blbě. Teprv když člověk takové řemeslo zvládne, "je oprávněn" porušovat pravidla. Prostě proto, že ví, co dělá.
Z recenze na LP Ivana Mládka Dobrý den: "Prohřešky proti textařskému řemeslu povýšil na úroveň sdělení".
Osobně k věži: taky jsem si jí vůbec nevšiml; je tmavá a já koukal na vlak. Ale spolu s topičem v tom vidím "vyšlismus" (ono to tak vyšlo), nikoliv nějaký - vědomý či intuitivní - záměr. Neboli myslím si, že autor by spoušť zmáčkl věž - nevěž. A jelikož dokonalost spočívá v maličkostech, místo áchání tu diskutujeme o ochranných zónách.
Každá práce, včetně práce na muzice a na obrázcích/fotografiích, předpokládá zvládnuté řemeslo neboli schopnost aplikovat poučky. Při fotkách to začíná takovými základy, jako je ostrost a pokračuje nadstavbou "fotím-li mašinu, nemůžu si ji nechat přepůlit sloupem". Kdo tohle umí, může psát a hrát muziku a fotit a malovat, a nebude to blbě. Teprv když člověk takové řemeslo zvládne, "je oprávněn" porušovat pravidla. Prostě proto, že ví, co dělá.
Z recenze na LP Ivana Mládka Dobrý den: "Prohřešky proti textařskému řemeslu povýšil na úroveň sdělení".
Osobně k věži: taky jsem si jí vůbec nevšiml; je tmavá a já koukal na vlak. Ale spolu s topičem v tom vidím "vyšlismus" (ono to tak vyšlo), nikoliv nějaký - vědomý či intuitivní - záměr. Neboli myslím si, že autor by spoušť zmáčkl věž - nevěž. A jelikož dokonalost spočívá v maličkostech, místo áchání tu diskutujeme o ochranných zónách.
Pro topic:
Autor pouzival tento cesko-nemecky Termin. Proste si nezadouci objekt nejprave odmylsis, v druhem planu treba v pohybu palcem vykryjes - abys ho nevidel,(odtud onen temin = pohybliva maska) a jsi-li uspokojen, ulozis "fabuludovi", by to neco vymazal, potlacil atd. Vis ze Bellingrot na nektere sve cernobile fotky pouzival stinovani obdobnou maskou (omezil osvit a pod.), aby vynikla Masina.
Autor pouzival tento cesko-nemecky Termin. Proste si nezadouci objekt nejprave odmylsis, v druhem planu treba v pohybu palcem vykryjes - abys ho nevidel,(odtud onen temin = pohybliva maska) a jsi-li uspokojen, ulozis "fabuludovi", by to neco vymazal, potlacil atd. Vis ze Bellingrot na nektere sve cernobile fotky pouzival stinovani obdobnou maskou (omezil osvit a pod.), aby vynikla Masina.
ŠimonP: Však já netvrdím, že jsi to tvrdil. Několik fotek z Elbtalu máme v galerii. :-)
Já netvrdil že jsou to pseudopoučky jen jsem neviděl jedinou fotku z Elbtalbahn (tedy této tratě) tak jsem se zeptal.
ŠimonP: Autor topič tam byl několikrát. Fotku s dubnovým zlatým deštěm má taktéž a kromě fotek z loučky s lavičkou fotil i z cesty k pevnosti co vede nad loučkou. Však topič psal, že to jde v pohodě na ohnisko kolem 50mm, na mé fotce to bylo 55 mm, což je u čipu APSC např. u Canona 34mm a u Nikona 37mm. Tudíž žádná širočina a na fotce má topič vlevo to, co ty a vpravo věž kus od okraje. Tím pádem topič tvrdí, že to jde lépe na základě vlastní zkušenosti. Topič ví, že to jde na různé způsoby. S věží i bez věže. Na šiřku i na výšku, když je pěkná obloha, když je hnusná, tak bez ní na dlouhé ohnisko, aby vynikl vlak atp. Takže žádné pseudopoučky, jak zde někdo psal, ale vlastní exaktní poznatek. :-)
Mimochodem, pokud se budeme chtít bavit na téma ohniska, asi by bylo dobré si ustanovit základní jednotku. Protože 50 mm dá jinou šířku scény na FF, APS-C Nikon (Pentax, Sony...), APS-C Canon, m43, CX atd.
Já jsem tam taky nebyl, ale vidím cizí fotky. Vidím, že to tam trošku volněji jde, aby věž nebyla úplně nalepena na kraj. A bude to odhadem ani ne 10 % záběru, čili všechno ostatní bude poměrně ani ne o 10 % menší, čili přívoz nebo ulice budou vidět tak nějak stejně. Dalších 10 % je na druhé straně, aby tam byl celý chodníček od cesty k molu přívozu. A nemám pocit, že by ten přívoz (nebo vlak, nebo jakýkoliv jiný prvek ve scéně) byl najednou na té volnější odkazované nějak extra titěrný a daleko hůře poznatelný, než na této natěsno ořezané.
Viz první odkaz z topičova příspěvku.
Opravdu není nutné se bát širokých záběrů, pokud jsou krajinové povahy, a pokud je čím tu kompozici vyplnit.
Viz první odkaz z topičova příspěvku.
Opravdu není nutné se bát širokých záběrů, pokud jsou krajinové povahy, a pokud je čím tu kompozici vyplnit.
Ohnisko nad 50 mm by u stejného pohledu byl vidět jen vlak a Labe (pro srovnání tato fotka je ohnisko 35 mm)
Taky (pokud zde na tomto místě někdo kdy byl) je zde více míst kam si na louku / zahrádku stoupnout
Když jsem si všiml že je tam zlatý déšť tak jsem šel úplně nahorů
Oba odkazy jsou z pozice o něco níže (cca 10 metrů po stráni ?)
Uznávám že jsem si nechal malou rezervu na to aby po srovnání a ořezu bylo více místa na straně. Přesto je zde více věcí k povšimnutí například přívoz na druhé straně a parník nebo zmíněný zlatý déšť.
Můžu se zeptat zda zde autor topič byl ?
Taky (pokud zde na tomto místě někdo kdy byl) je zde více míst kam si na louku / zahrádku stoupnout
Když jsem si všiml že je tam zlatý déšť tak jsem šel úplně nahorů
Oba odkazy jsou z pozice o něco níže (cca 10 metrů po stráni ?)
Uznávám že jsem si nechal malou rezervu na to aby po srovnání a ořezu bylo více místa na straně. Přesto je zde více věcí k povšimnutí například přívoz na druhé straně a parník nebo zmíněný zlatý déšť.
Můžu se zeptat zda zde autor topič byl ?
metys, LA: Ani bych neřekl, že by s to kompozicí bylo složité, věž se vejde s rezervou na ohnisko lehce nad 50mm, takže žádná nudle, ale to nejpřirozenější ohnisko podobné úhlu záběru lidského oka.
EC174: "Ochranná zóna" je takový zjednodušující terminus technicus shrnující právě ony subjektivní pocity, převedené do zásad skladby snímku a není to žádný můj výmysl. Fotografie je málokdy "umění". Natož tahle informativní krajinovka, jejíž kompozice je tříplánová a velká věž v prvním plánu by si zasloužila volné místo na pravé straně, když je nejdominantnějším prvkem prvního plánu. Ovšem pokud se "subjektivně" na fotky díváš tak, že nejdůležitější je vlak a vše okolo podružné, pak se může stát, že nějaké zásady fotografického řemesla, které se počaly utvářet před více než 170 lety, ti připadají jako rádoby odborné, vědecké a exaktní pravidla pro fotografování. Dílem také proto, že ses nejspíš ani nenamáhal se nimi někdy seznámit.
Vzhledem k tomu, že se na daném místě dá v dubnu bez jakýchkoliv omezení vytvořit snímek s lépe umístěnou věží, tak mi prostě tahle fotka nepřijde povedená.
porovnání:
http://www.drehscheibe-online.de/galerie/ds_galerie.php?DS=5&action=show&id=2681&ix=43
http://www.drehscheibe-online.de/galerie/ds_galerie.php?DS=2&action=show&id=78519&ix=12
ŠimonP: ani po dvou dnech probíhající diskuse se nezapojíš? co tě vedlo k tomu, to takhle vyfotit (ořezat)?
EC174: "Ochranná zóna" je takový zjednodušující terminus technicus shrnující právě ony subjektivní pocity, převedené do zásad skladby snímku a není to žádný můj výmysl. Fotografie je málokdy "umění". Natož tahle informativní krajinovka, jejíž kompozice je tříplánová a velká věž v prvním plánu by si zasloužila volné místo na pravé straně, když je nejdominantnějším prvkem prvního plánu. Ovšem pokud se "subjektivně" na fotky díváš tak, že nejdůležitější je vlak a vše okolo podružné, pak se může stát, že nějaké zásady fotografického řemesla, které se počaly utvářet před více než 170 lety, ti připadají jako rádoby odborné, vědecké a exaktní pravidla pro fotografování. Dílem také proto, že ses nejspíš ani nenamáhal se nimi někdy seznámit.
Vzhledem k tomu, že se na daném místě dá v dubnu bez jakýchkoliv omezení vytvořit snímek s lépe umístěnou věží, tak mi prostě tahle fotka nepřijde povedená.
porovnání:
http://www.drehscheibe-online.de/galerie/ds_galerie.php?DS=5&action=show&id=2681&ix=43
http://www.drehscheibe-online.de/galerie/ds_galerie.php?DS=2&action=show&id=78519&ix=12
ŠimonP: ani po dvou dnech probíhající diskuse se nezapojíš? co tě vedlo k tomu, to takhle vyfotit (ořezat)?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko