..: Fotogaléria - detaily fotografie 363.080-3 :..
 

363.080-3


363.080-3Informace o fotografii:
 - Úsek: Stašov - Praskolesy
 - Datum: 11.9.2010
 - Autor: Filip Štajner  Poslať e-mail autorovi
 - Pozn.: R 356 "Albert Einstein"
projíždí po vybudované
přeložce místem nazývaným
"Štířina".
 - Zobrazeno: 4634x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
20.09.2010 (16:26)  
Ještě k přeložkám: kromě zprzněné přeložky u Zdic, kde je propad rychlosti o 15km/h dochází k jednotné traťové rychlosti 120km/h od Stašova až do Borku u Rokycan. Z hlediska potřebnosti těchto úprav lze pouze konstatovat, že se měly udělat v roce 1927 při výstavbě 2. koleje. Nyní jsou jaksi 80 let pozadu. Nu což naděláme, jsme přeci v Čechách.

Ad Paninaro: To i takový Rakušák dělá modernizaci tratě na 230 (souvisle cca 170km) na trati, která je svým významem jako Praha - Ostrava, kde my máme průměrných 130 - tedy přesně o 100km/h méně. Do Plzně by bohatě stačilo souvislých 160 a my máme průměrných 100. Takto jsme kdesi hluboko v první polovině 20.století a jedinou záchranou atraktivnosti železnice jsou novostavby tratí na 200-350km/h, které jsme už mohli z poloviny udělat v rámci "koridorů".

Na druhou stranu můžeme být rádi, že fírové nebudou muset zkopce brzdit, protože sklon je takový, že ze Zbiroha do Zdic si rychlík udržuje konstantní rychlost, která je mírně pod 120. Nyní musel mnohokrát brzdit z důvodu nízké tratové rychlosti a to nejen před oblouky s 80, ale i s 90 (zast.Cerhovice). Nehledě na to, že když honil zpoždění, tak musel brzdit i do kopce. Z hlediska jízdních dob i spotřeby energie je to přínos.
registrovaný užívateľ buzipa 
Počet komentárov užívateľa4 »fotek 0
19.09.2010 (19:40)  
moc pěkná fotečka
18.09.2010 (19:51)  
Šťavnaté místo
18.09.2010 (17:46)  
Luxian > Díky za zastání, navíc mi přišlo, že nová trasa má menší poloměr než ta stará, což mi přišlo jako blbost. S typy sloupů máte pravdu. Měl jsem si všimnout.
18.09.2010 (17:42)  
Vlad > omlouvám se, že jsem se zeptal, ale nerozumněl jsem slovu vybudovaná přeložka.
18.09.2010 (17:34)  
-> Vlad, Antonín Novák: Stane se, že člověk přehlédne poznámku, ale v tomhle případě by stačilo použít i prostou logiku (poloměr, stav svršku, typ sloupů a pod.)
registrovaný užívateľ ceskolipak  mail  
Počet komentárov užívateľa171 »fotek 0
18.09.2010 (17:24)  
Paninaro
Ano, 120-130 Km/h v úseku optimalizovné trati pro klasické soupravy není žádná pecka. Avšak z původních 80-90 km/h není zvýšení rychlosti nezanedbatelné, aby se zároveň zachovaly zastávky ve stávajících místech.

Co se bude stavět za Vašich 20, 30 let? Nebudou to žádné další dílčí přeložky tratě 170, ale VRT ve zcela nové stopě.
Pokud se nová trať stavět opravdu bude, či díky našim zákonodárcům nikoliv, za to současní projektanti nemohou.

Jinak fotka docela pěkná, nejen jako dokumentačka přestavovaného úseku.
18.09.2010 (16:13)  
Ano, cílem je zvýšení traťové rychlosti. Podobně ostrých oblouků, který se ostatně nacházel i zde, bylo a v současné chvíli ještě existuje v úseku Beroun - Zbiroh tratě č. 170 více (Zdice - Stašov, Hořovice - Cerhovice). Někde se jednalo o vybudování hlubokého zářezu či dokonce krátkého tunelu, jinde naopak vysokého náspu (zde). Jak píše Pepa Petrák, poloha nosné konstrukce viaduktu se oproti původní mírně natočila a došlo k úpravě náběhu tratě do tohoto oblouku ze směru od Zdic, což je patrné ze záznamu, který přiložil Špáňa.

Změny názorně vysvětlují i přiložené mapy u článku.
18.09.2010 (16:05)  
No je pradou, že projektatní, stavební firmy a objednatelé by měli být výraznějí odvážněší. Včera jsem tam jel a rychlosti na páteřním koridiru tu 80, tu 70, tu 100 km/h a to po nových úsecích je žalostně tristní situace. Tyto tratě na těchto kolejových tememnech zde budou dálší 4 ač 6 generace a oni jsou už jen po této generačních rekontrukcích tratí (krérým se říká výstavba proiritních koridorů.) žalostně poddimenzované. Jak budou splňovát požadavky za 20, 30 let ? Zase se budou draze vymýšlet různé přeložky tu o padesát, tu o dvacet metru, jeden tunel aby se neřeklo, jeden most, aby to vypadalo zajímavějí a světě div se v roce 2030 se bude na koridiru jezdit tu 100 tu 120 a tu 140 km/h.... No nic. Všechny priorirtní koridory by měly být rekonstruování na minimální rychlost 160 - 200 km/h a to ve vše usecích tratí a menších železničních uzlech, ale zároveň při maximálním využití současných trajektorií tratí. To znamená zejména významější přeložky (tunely, mosty, nově budouvané naspy) A proti zdejším rozpočtově odpovědným ekonomomům s tikem doprava pododotýkám, že by to nestalo více než když se v těch tratích bude někdo pobobným způsobem šťourat každých 10 až 15, čím mnou navržených parametrů dosáhne, tak za 50 let a a za několikanásobně vyšších nákladů
18.09.2010 (15:36)  
zaza) Jestli se nepletu, tak zde se natáčel i "směr" toho mostu, aby mohl zvýšit poloměr oblouku za ním.

Ostatně Filip si dal tu práci, setkal se s projektanty a sepsal o tom podrobný text do magazínu: http://www.zelpage.cz/zpravy/7002
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- akreditovaný fotograf alebo člen ŽP, - správca galérie alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia - otázky a odpovede


Info
informacni okenko