..: Fotogalerie - detaily fotografie 230.103-4 + 230.102-6 :..
 

230.103-4 + 230.102-6


230.103-4 + 230.102-6Informace o fotografii:
 - Úsek: Brno-Maloměřice - Brno-Lesná (Brno-Obřany)
 - GPS: 49°13'46.145"N, 16°38'28.851"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 16.6.2016
 - Autor: Martin Grill  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Ano, jsou nahoře tři
smetáky. Ne, nevím proč.
 - Zobrazeno: 4210x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3340 »fotek 0
19.06.2016 (14:13)  
Pane Lapil,

a mozna prave o ty utrzky jde. Napisu si neco jako Synopsi, tydle stoje nechteji jen "one man Show", ani extra technicky detal (jako kniha, nebo Schema zapojeni), natoz jen fotograficke umeni. Dam synopsi kolovat "nam starsim". Jen takove lehke povidani pro dorost, nez nase elektricke souputnice zmizi nenavratne v muzeu.... Po pravde receno tapu.. :-)
19.06.2016 (10:50)  
Já bych se za nějaký povídání taky přimlouval.
Mě táta na mašinu nebral, ale když jsem byl ještě na houbách, na dráze dělal a nějaké historky mi vyprávěl (hloubkaři; první poválečná" přebírací/kontrolní" jízda Číčenice - Volary). Už je pár let po smrti, ale jak stárnu já, začíná mě mrzet, že jsem to nějak nezaznamenal. Ty útržky, co si pamatuju, se nedají ani vyprávět dál, natož sepsat.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3340 »fotek 0
18.06.2016 (23:42)  
Chary

precti si vzkaz - nebo ti zacnu odpovidat a mame do rana co delat ....

Prvni vlacek PIKO mi deda daroval na vanoce v roce 1960. Nevedel co cini, co zpusobil... I to kresleni znam...
18.06.2016 (23:19)  
Stoupo, kde je to brdo u mašin?

Když ti je osm a táta tě bere o víkendech do depa, tak si kreslíš mašinky fixkama na čtvrtku, aby sis z toho skládal vláčky. Nevím, jestli umím fotit, ale vím, že v osmi jsem kreslil velmi osmiletě. Hranatá krabice, dole zelená, nahoře žlutá, k tomu sběrače tak nebo tak, nárazníky jako výrazný T. A hrbatá měla hrb. Takovejch bylo plný nymburský depo.

Asi bych to někde u našich ještě našel, v nějakým třetím šuplíku odspodu, máma má takovej cit na to, schovávat zajímavý drobnosti.

No a nebudeš tomu věřit, ale v danou chvíli vážně neřešíš, že hrbatá má hrb proto, že v něm má fechraly a proboha proč je na E 458.1 namalovanej takovej ten divnej obrázek, kterej na E458.0 není ;-)

A dokonce myslím, že mi to nějakej fíra na ranžíru vysvětloval. Jenomže vysvětluj tohle osmiletýmu. Táta na nich nejezdil, takže jsme šli za známým a pokud si to dobře vybavuju, dal jsem tehdy na tý tyristorce "kopyto do okna", a jak byla sama, tak to celkem jelo.

Jenomže to už je let a třeba si to idealizuju. Nicméně, že jsem hrbatou šoupal okruh a tyristorkou ranžír, to si ještě vybavím. Takové ty prazážitky, jak říká Jára Cimrman :-)

No ale k původnímu dotazu - jestli ti zbyde nějakej ten důchodcovskej čas, tak to klidně sepiš. Ne klidně, ale určitě. A když tam budou nějaké faktografické nepřenostni, tak to hodíme na toho Němce, co schovává klíče do ledničky, a furt to bude stokrát lepší než nic a drátem do voka.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3340 »fotek 0
18.06.2016 (22:58)  
pro Chary:

Neda mi to: Na SPSE jsem s intenzivne zabyval, proc a jak to jezdi. Takze seriovy Motor, buzeni, lamelova spojka Secheron, spojka Skoda, Tlapovy Motor, odbockovy Transformator, diodovy silovy usmernovac to jsem tehdy zral. Kde je to "jedno brdo" u masin? A mel jsem prima kantory. "Uprchliky" z CKD Polovodice. Na masinu jsem nesmel, (porucha barvocitu), tak jsem se dal na silnoproud - a odtud na elektrarenstvi. Tam jsem pak pracoval. S masinama jsem koncil prave Persingem. Jeho tyristorovy chopper byl tak jiny nez Bobina, ze jsem se radeji venoval turbogeneratorum. Probral mne az Taurus :-) Hele - je-li zajem, muzu navazat na "Stoupovo parni povidani". Ale ne "latinu z kuchyne". Mam ji rad, ale neumim. Snad si invalidni duchodce vzpomene na ta preruzna streva elektrickych masin. To vis duchodci maji strasne malo casu .... :-)
18.06.2016 (22:38)  
No já doufám, že ten článek už po večerech smolíš, protože to by mohlo bejt zajímavý čtení ke kafi ;-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3340 »fotek 0
18.06.2016 (22:31)  
Mily Chary,

Jsem rok vyroby 1957. Takze jsem vyrostl v Brne u dedecku poctive na parnich masinach. I 1. navstevu v kuchyni - deda mne vysadil - jsem absolvoval 1960 v KrPoli na ctyrkolaku 434.2. Od te doby vim, ze strojvudce je "pan Mistr" a hrozne jsem se bal pistaly... Jecela to "vysoke E". Bobiny jsem obivoval cestou k rodicum az v MuN. Pripojovaly a tahaly "ten rychlovlak od Brna do Prahy". No a pak od prazdninach u babicky ten zazrak techniky - laminatka :-)

Hele, usina mi to. Jestli chces podrobnosti - velmi rad. Vzkaz bude dokonce s "hacama a carkama" :-) Nechci kluky nudit. To radeji (potom) napisu clanek - esli to nekoho zajima :-)
18.06.2016 (21:18)  
Stoupo, já jsem vyrostl na stejnosměru. Táta jezdil v Nymburce na tramvajích od 121 po 181 přes 130. A na 130 si pamatuju nejvíc, kroutil jsem ji na okruhu celý odpoledne :-)

Jenomže tyhle tramvaje jsou víceméně stejný. Jedna má nohy čtyři, druhá nohou šest, další má hrb a tamta kulatý okýnka. Jenomže furt je to víceméně na jedno brdo.

Laminy jsem znával jen z obrázků a nahodilých výletů na jih a bylo to jak zjevení. I ten peršing je nakonec hranatá bobina, ale lamina, lamina to je fakt jak z jinýho světa.
18.06.2016 (19:34)  
Moc pěkný. To rozlišení je průšvih, no. Ale s tím nic nenaděláme. :)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3340 »fotek 0
18.06.2016 (13:50)  
Pane Grill, kdo prezil Vstup vojsk i cinkani klicema, prezije i rozvod a mozkovou mrtvici, proste vsechno. :-) A vysetri s radosti i cas, sledovat laminatky. Nebo je to korinek? Ja su Brnak z Praglu .. :-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko