Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
181.030-8 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Pardubice-Svítkov - Pardubice-Opočínek - GPS: 50°1'47.623"N, 15°40'28.768"E » - Datum: 19.1.1994 - Autor: BBvK - Pozn.: sken z dia - Zobrazeno: 6400x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
pro Lapil:
Někteří ochránci našich soc. vymožeností nechávali v 50. a částečně 60. letech tisknout "mapy pro nepřítele" aby se zmátl a lépe lapil. :-)
Někteří ochránci našich soc. vymožeností nechávali v 50. a částečně 60. letech tisknout "mapy pro nepřítele" aby se zmátl a lépe lapil. :-)
Copak fotit železnice. Věci šly dokonce tak daleko, že se člověk nemohl tak úplně spolehnout ani na veřejně prodávané mapy. Občas tam chyběl nějaký vojenský prostor. Na Vihorlatu do té míry, že cesta, avizovaná na ukazateli tuším 2,5 hod, vydala na dobře pochodovaných hodin šest. A v NDR, někde kolem Erfurtu, se nám povedlo navštívit tankodrom a stavbu přehrady nebo kýho čerta, a to tím způsobem, že jsme se pokusili projít mapových asi 100 metrů z jedné turistické značky na druhou; vypadaly rovnoběžně, takže možnost, že jsme zakufrovali na bludném kořenu, víceméně vylučuju.
Obojí byl docela průšvih; na Slovensku jsme zatměli a - naštěstí vybaveni - museli přenocovat v lese, a v tom Německu jsme si stopli náklaďák svážející dělnictvo. Nevím, jestli tam byl nějaký kontrašpionážník, rozhodně nás vyložili někde bokem, ukázali směr do nejbližší hospody a víckrát jsme o tom neslyšeli. Vše v 80. letech, žádný hysterický stalinismus.
Že na turistické mapě Oděsy naprosto chyběla jakákoliv zmínka o přístavu veřejné osobní dopravy, to vlastně ani nikoho nepřekvapovalo.
Obojí byl docela průšvih; na Slovensku jsme zatměli a - naštěstí vybaveni - museli přenocovat v lese, a v tom Německu jsme si stopli náklaďák svážející dělnictvo. Nevím, jestli tam byl nějaký kontrašpionážník, rozhodně nás vyložili někde bokem, ukázali směr do nejbližší hospody a víckrát jsme o tom neslyšeli. Vše v 80. letech, žádný hysterický stalinismus.
Že na turistické mapě Oděsy naprosto chyběla jakákoliv zmínka o přístavu veřejné osobní dopravy, to vlastně ani nikoho nepřekvapovalo.
stoupa má skoro pravdu byl to dokonce zákon o špionáži platící od 51 do 89 roku. Každý kdo byl na vojně věděl, že kasárna, nádraží, cvičiště atd se nesmí fotit. Ale ono to bylo tak, že se nesmělo fotit nic vojenského a nic strategického, takže železnice ani jakákoli jiná doprava, odnikud, protože by se dalo vysledovat kolik a kam se přepravuje strategických surovin, např. Uranu z českolipska do Ruska apod. Jenom po 60 letech už STB a její udavači z řad PS VB i civilních neměli dost času uhlídat tolik km železnic takže se to tak nebralo. V 50 letech by se pár odsouzení za focení železnice neboli za špionáž asi našlo.
27.01.2014 (23:03)
sroupa: A co zvláštního bylo v Čiernej? Tam jezdilo ve vagónech na rudu něco lepšího? :)
Pro BBvK>
prostě to byl zákaz. Nefotit v Čierne nad Tisou a Vojenské přepravy. Jinak vše z volně přístupných míst povoleno. I nádraží. Protože je velký a nehejbá se.
prostě to byl zákaz. Nefotit v Čierne nad Tisou a Vojenské přepravy. Jinak vše z volně přístupných míst povoleno. I nádraží. Protože je velký a nehejbá se.
BBvK: prej: vagónování sice cvičíme, ale nikam nejezdíme. Na trajleru je to rychlejší a levnější.
Obyčejný transport z VOP z Moravy,ty tanky jsou po nějaké opravě jako nový.Většina tankových pluků a praporů byla dislokovaná v západním a středním vojenském okruhu.V roce 1994 pořád armáda čítala zhruba 160 000 vojáků z povolání a zvs.
Balkanskych valek se prece od nas tanky neucastnily (NATO, potazmo UNPROFOR si nemohlo dovolit zadne fiasko s ruskymi vraky).
1994 už byla vojna jen roční. Touto dobou jezdilo poměrně dost vojenských transportů souvisejících s válkou v Bosně, ale samozřejmě netuším, jestli konkrétně tento vlak s tím souvisí.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko