Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
123.019-2 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Hoštka - Polepy - Datum: 29.09.2006 - Autor: Miroslav Just - Zobrazeno: 1295x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 4 - Rating od uživatelů: 5 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
To docela dává smysl. Tak to řadě 123 zatím uniklo, ale ještě má šanci, podle toho, co tam píšou dál, by se totiž Dr14 měly začít od příštího roku rušit. Pokud by stodvacettrojky zůstaly všechny ještě další čtyři roky, což není nereálné, mají to možná v kapse :)
Ty "dnešní standardy" bych nebral tak doslova - určitě se tím nemíní dnešní požadavky na motorové lokomotivy - to by opravdu s původním motorem nešlo. Píše se tam o novém laku, úpravě oken, tlumiči (výfuku) a dle obrázku má nové stanoviště (to asi bude ten dnešní standard). Asi je to víc změn, než prodělaly 123, ale zase mnohem menší zásah, než byly třeba u nás remotorizace brejlovců.
Pokud má chabá němčina dovolila, tak jsem si Tebou odkazovaný krátký popis přeložil tak, že prošly rekonstrukcí ke splnění dnešních standardů, při níž zůstal původní motor s převodovkou. A dovodil si, že když už má lokomotiva plnit dnešní standardy s půlstoletým agregátem, tak se musela změnit opravdu výrazně.
Nickon: jakou zádsadní modernizaci máš na mysli? Já tam vidím úpravu okýnek a stanoviště, jinak jsou ty loko původní.
Keprt: Vida, ty žijou ještě déle. Ovšem se zásadní modernizací po 36 letech provozu, při které zůstal původní zřejmě jen rám a motor s převodovkou. Ale trojky jsou víceméně v původním stavu.
Tak to je asi o stesti u rady 123... Protoze zatim zadna 123 nemela nehodu, u rady 122 uz nekolik nehod bylo a cca 8kusu dojezdilo z duvodu nehody... https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Pr9cjFqyQM4woMkFXYHWZO4bxmCNM90Bs3JkeFyjAXQ/pubhtml#
Nickon: co takhle finské Dr14 https://de.wikipedia.org/wiki/VR-Baureihe_Vr12 ? Každopádně je to fakt zajímavé :-)
Pod minulou fotkou této řady zazněl ne úplně nezajímavý fakt, že po 47 letech pravidelného jezdění jsou dosud všechny vyrobené lokomotivy v provozu. To je u řady, vzniklé v desítkách kusů, zřejmě světový unikát. Nebo někdo ví o jiném případu? V případě o čtyři roky starší švýcarské řady Re 4/4 III ušetřím hledání, první stroj byl zrušen již po 46 letech :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko