..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Rabín":

  1 ... 195 196 197 198 199 ... 234      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
01.525Ještě doplněk: "E5-Mitteleinstiegwagen" vyráběla vagónka Görlitz v 50. letech, typově vycházely z těsně předválečných a raně válečných rychlíkových "Schürzenwagen" a původně neměly návalky, ale přechodové měchy.
Poznámka k fotografii vozu: Němci patrně dosud nevědí, že dlouhé osobní vozy nemohou mít kulaté nárazníky :-)
16.11.11 - 9:50
01.525Klasický Saalfeld - skoro víc než 01 je zajímavá souprava složená z "E5-Mitteleinstiegwagen", tj. vozy se středním vstupem řady Bghue v původním provedení, které byly pro tu oblast dost typické. V mírně zmodernizované podobě se v 60. a 70. letech vyskytovaly také v soupravách S-Bahn-Leipzig, některé přestavěné na řídicí vozy a jako lokomotivy sloužily elektrické lokomotivy řady E 42 (242, 142). Jeden takový vůz je ve stavu muzea Schwarzenberg v Krušných horách.
Detailní foto onoho muzejního vozu na Leipzig Hbf. zde: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Bf_Leipzig_Hbf%2C_E5-Mitteleinstiegwagen.jpg
16.11.11 - 9:14
T 478.4037K poznámce autora: budějická "trojka" pokračovala na Gmünd jen s částí zobrazené soupravy - určitě se 3 rakouskými vozy a "hospodou" ČSD (možná jinou, patrně se vyměňovala cestou do Rakouska, aby do "kapitalistické ciziny" bylo čerstvé české pivo, cestující z Gmündu do Vídně se už na ně těšili). Nejsem si jist, zda pokračoval i vůz BDa (za lokomotivou). To co bylo za hospodou zůstávalo na hlavním nádraží. Mezi rakouskými "klasami" se občas vyskytly pěkně archaické "poklady" - vycházelo to z toho, že ČSD požadovaly vozy s parním topením.
Ohledně focení v těch dobách: dávám zcela za pravdu autorovi a podotýkám, že pokud na mne tehdy někdo "útočil", tak to ve většině případů byli hlupáci v civilu, což se ostatně občas děje i dnes (i když v jiných formách, v Německu jsem jednou byl málem inzultován jakýmsi kovbojem, který "nechtěl být na mé fotografii").
16.11.11 - 7:59
202.843-9NIcKON: ona by stejně moc nepomohla ani "jednosměrným Desirům" - neumí se otočit kolem dokola :)15.11.11 - 9:59
118.770-7VencaM: v Pirně stává 142.001 (242.001, E 42.001) patřící společnosti MTEG (Muldental-Eisenbahnverkehrsgesellschaft). Jezdím tamtudy několikrát za rok a vidím ji tam skoro pokaždé. Foto z Bad Schandau zde:
http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:142_001-7.jpg&filetimestamp=20070907202234
15.11.11 - 7:38
118.770-7stoupa/OT: za našich mladých let vyráběl PIKO jen čtyřnápravovou verzi, a to jak H0, tak N. Absence šestinápravové verze mi tehdy bylo moc líto...14.11.11 - 15:29
118.770-7Paya: existuje i přímo česká verze - http://cs.wikipedia.org/wiki/DR_%C5%99ada_V_180, která je dokonce o něco obsažnější než německá :-)14.11.11 - 15:03
118.770-7Určitý počet čtyřnápravových i šestinápravových V 180 (118, 228) přežilo o něco déle u různých soukromých (nákladních) dopravců - např. ITL (InterTransportLogistic) a byly k vidění např. ve stanici Ebersbach, kterak čekají na zátěž z Čech. Ale to už bude nejspíš také minulost (v Ebersbachu určitě).14.11.11 - 14:56
202.843-9Nutnost objíždět v Žitavě skončila v roce 2001 s nasazením motorových vozů Uerdingen a dalších na trať (Liberec -) Žitava - Varnsdorf - Ebersbach, kde do té doby jezdily jednovozové osobáky vedené právě řadou 202. Pak ještě chvíli klasické soupravy z Drážďan a Cottbusu, ale s řídicím vozem - a ty už objíždět nebylo třeba. Takže zhruba 10 let je to zařízení nepotřebné...14.11.11 - 14:31
Bzmot 172SergeS/OT: zní to podobně jako "InterCity" a "Pici" v hovorové maďarštině údajně znamená "hezká dívka malého vzrůstu" :-)12.11.11 - 20:39