..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Rabín":

  1 ... 187 188 189 190 191 ... 234      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
556.0326Josef Chvosta: ...dříve také 354.1, někdy 423.0, později pak T 476.0501, někdy některá T 444.1 a nakonec 477.043. Pak to přešlo do T 478.3 a pak revolučně do M 152.0 (810) a bylo po romantice...19.12.11 - 11:02
Ok 1-359+TKt 48-141stoupa: podle článků páně Marvana v Revue Dráhy v uplynulých letech byly s 03 dlouho přetrvávající problémy, takže není divu, že si DB řady S 3/6 hleděla a hýčkala ji.
Na druhou stranu byly P8 patrně nepřekonatelné lokomotivy - všechny nástupnické železniční správy se je snažily nahradit novými stroji - ještě stará DR v roce 1941 řadou 23.0 ( = DR 35.20), po válce DB řadou 23 a DR řadou 23.10 (35.10) a nakonec i PKP obdobnými "olinkami" (Ol 49). Nikomu z nich se to pořádně nepovedlo a v podstatě u všech tří drah ty nové (jinak vcelku zdařílé) stroje dojezdily téměř "ruku v ruce" s "pé-osmičkami".
19.12.11 - 10:52
310.0134Teď si přesně neuvědomuji situaci v Martinicích. Vlak s 310 vypadá, že jede naplno "proti stůj". Jel na přivolávačku (patrně ruční, protože světelnou nevidím) nebo to návěstidlo přísluší k souběžné trati od Staré Paky a vjezd od Jilemnice je kdesi vpravo mimo záběr?19.12.11 - 8:45
Ok 1-359+TKt 48-141Drahoš Švestka: ještě bych doplnil, že řada P8 (již jako 38.10-40 DR) se v rychlíkové vozbě velmi významně uplatnila v dopravě rychlíků a dálkových osobních vlaků mezi "mateřským" Německem a východopruskou exklávou, tj. např. v relaci Berlin - Königsberg (Kaliningrad) přes tzv. "polský koridor", a to po roce 1918 až do 30. let 20. století, byť ne v celé trase s jednou lokomotivou. Příslušné trati PKP v prostoru mezi dnešním Tczewem (Dirschau) a Malborkem (Marienburg) neumožňovaly nasazení lokomotiv s nápravovým zatížením více než právě 17 tun. Především potřeba nových výkonných lokomotiv pro tyto relativně prestižní výkony byla jedním z důvodů pro konstrukci "vylehčené 01", tedy řady 03, které se uplatnily mj. právě zde.
Ad lokomotiva 377.0519 s Riggenbachovou brzdou: náhradou za ni byly pro zkoušky na ŽZO vybaveny tímto zařízením tři (?) lokomotivy řady 556.0 z depa Kolín, mj. zrovna 556.0326 na sousední fotce p. Chvosty. V době záběru ji již patrně neměla, protože "štokry" v této službě nahradila lokomotiva S 699.1001 s odporníkovým vozem vzniklým z bývalé lok. S 479.1002.
19.12.11 - 8:32
749.039-4Nesmrtelný stroj to opravdu je, ale spíše z donucení...:-)17.12.11 - 14:05
80-29.213-3 + 854.213-6Moc hezké zákoutí.16.12.11 - 12:18
Re 10/10kobros: takhle jsem to samozřejmě nemyslel... Spíš je to o celkovém náhledu na věc. Podle toho, jak se lidé starají o soukromý i veřejný majetek, lze usuzovat na stav společnosti.16.12.11 - 9:01
750.702-3 + 451Sice vzala původně zamýšlená kompozice zcela zasvé, ale o pár sekund to má aspoň dokumentační hodnotu. Já bych byl s takovým úlovkem celkem spokojen :-)16.12.11 - 8:17
Re 10/10Kobros: problém je v tom, že ten švýcarský rolník by asi někam do fabriky za žádnou cenu dělat nešel. To jen u nás a v zemích na sever a východ od nás byly v určitých dobách zavedeny donucovací prostředky, které to vcelku umožňovaly. Vzdělání by nejspíš akceptoval, ale po jeho nabytí by se na rodnou hroudu vrátil s cílem jeho uplatnění...16.12.11 - 8:16
Re 10/10Flexaretista: ono to klišé stále platí - viz ta strmá, a přece perfektně posekaná louka v pozadí a ten palouk v popředí. U nás by to na takovém místě bylo zarostlé křovím (pozadí) a býlo tam vyvezeno několik fůr odpadků, příp. by tam byla hromada čehosi od posledního čištění štěrku na trati (popředí)...15.12.11 - 16:25