Komentáře uživatele "Rabín":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
556.0326 | Josef Chvosta: ...dříve také 354.1, někdy 423.0, později pak T 476.0501, někdy některá T 444.1 a nakonec 477.043. Pak to přešlo do T 478.3 a pak revolučně do M 152.0 (810) a bylo po romantice... | 19.12.11 - 11:02 |
Ok 1-359+TKt 48-141 | stoupa: podle článků páně Marvana v Revue Dráhy v uplynulých letech byly s 03 dlouho přetrvávající problémy, takže není divu, že si DB řady S 3/6 hleděla a hýčkala ji. Na druhou stranu byly P8 patrně nepřekonatelné lokomotivy - všechny nástupnické železniční správy se je snažily nahradit novými stroji - ještě stará DR v roce 1941 řadou 23.0 ( = DR 35.20), po válce DB řadou 23 a DR řadou 23.10 (35.10) a nakonec i PKP obdobnými "olinkami" (Ol 49). Nikomu z nich se to pořádně nepovedlo a v podstatě u všech tří drah ty nové (jinak vcelku zdařílé) stroje dojezdily téměř "ruku v ruce" s "pé-osmičkami". | 19.12.11 - 10:52 |
310.0134 | Teď si přesně neuvědomuji situaci v Martinicích. Vlak s 310 vypadá, že jede naplno "proti stůj". Jel na přivolávačku (patrně ruční, protože světelnou nevidím) nebo to návěstidlo přísluší k souběžné trati od Staré Paky a vjezd od Jilemnice je kdesi vpravo mimo záběr? | 19.12.11 - 8:45 |
Ok 1-359+TKt 48-141 | Drahoš Švestka: ještě bych doplnil, že řada P8 (již jako 38.10-40 DR) se v rychlíkové vozbě velmi významně uplatnila v dopravě rychlíků a dálkových osobních vlaků mezi "mateřským" Německem a východopruskou exklávou, tj. např. v relaci Berlin - Königsberg (Kaliningrad) přes tzv. "polský koridor", a to po roce 1918 až do 30. let 20. století, byť ne v celé trase s jednou lokomotivou. Příslušné trati PKP v prostoru mezi dnešním Tczewem (Dirschau) a Malborkem (Marienburg) neumožňovaly nasazení lokomotiv s nápravovým zatížením více než právě 17 tun. Především potřeba nových výkonných lokomotiv pro tyto relativně prestižní výkony byla jedním z důvodů pro konstrukci "vylehčené 01", tedy řady 03, které se uplatnily mj. právě zde. Ad lokomotiva 377.0519 s Riggenbachovou brzdou: náhradou za ni byly pro zkoušky na ŽZO vybaveny tímto zařízením tři (?) lokomotivy řady 556.0 z depa Kolín, mj. zrovna 556.0326 na sousední fotce p. Chvosty. V době záběru ji již patrně neměla, protože "štokry" v této službě nahradila lokomotiva S 699.1001 s odporníkovým vozem vzniklým z bývalé lok. S 479.1002. | 19.12.11 - 8:32 |
749.039-4 | Nesmrtelný stroj to opravdu je, ale spíše z donucení...:-) | 17.12.11 - 14:05 |
80-29.213-3 + 854.213-6 | Moc hezké zákoutí. | 16.12.11 - 12:18 |
Re 10/10 | kobros: takhle jsem to samozřejmě nemyslel... Spíš je to o celkovém náhledu na věc. Podle toho, jak se lidé starají o soukromý i veřejný majetek, lze usuzovat na stav společnosti. | 16.12.11 - 9:01 |
750.702-3 + 451 | Sice vzala původně zamýšlená kompozice zcela zasvé, ale o pár sekund to má aspoň dokumentační hodnotu. Já bych byl s takovým úlovkem celkem spokojen :-) | 16.12.11 - 8:17 |
Re 10/10 | Kobros: problém je v tom, že ten švýcarský rolník by asi někam do fabriky za žádnou cenu dělat nešel. To jen u nás a v zemích na sever a východ od nás byly v určitých dobách zavedeny donucovací prostředky, které to vcelku umožňovaly. Vzdělání by nejspíš akceptoval, ale po jeho nabytí by se na rodnou hroudu vrátil s cílem jeho uplatnění... | 16.12.11 - 8:16 |
Re 10/10 | Flexaretista: ono to klišé stále platí - viz ta strmá, a přece perfektně posekaná louka v pozadí a ten palouk v popředí. U nás by to na takovém místě bylo zarostlé křovím (pozadí) a býlo tam vyvezeno několik fůr odpadků, příp. by tam byla hromada čehosi od posledního čištění štěrku na trati (popředí)... | 15.12.11 - 16:25 |