Komentáře uživatele "Rabín":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
705.911-6 | Pamětníci, pomozte mi - nemohu se dopočítat :-) Podle webu JHMD došlo k převzetí jindřichohradeckých úzkorozchodek od ČD dne 28. února 1998. Tento snímek vznikl téměř přesně půl roku poté. Lokomotiva 705.911 nyní jezdí u JHMD. Byla tedy tato lokomotiva odvezena před privatizací jindřichohradeckých drah do Osoblahy a pak následně odkoupena zpět k JHMD nebo to bylo nějak jinak? | 03.02.12 - 9:27 |
T 47.010 | Ještě lze dodat, že v bývalé výtopně na nádraží Frýdlant v Čechách (do níž vedly kdysi oba rozchody) je malé muzeum Frýdlantských okresních drah - více zde: http://www.hermanicka.wz.cz/ Jedním z exponátů je také motorová lokomotiva německého typu HF130C, která zde kdysi jezdila jako ČSD T 36.0 (vystavený kus je ale zcela jiného původu) - více zde: http://www.uzkorozchodky.hys.cz/existlok/gmeinder_hf130c/gmeinder_hf130c_001.php | 02.02.12 - 14:54 |
705.913-2 | Vzácný snímek - přeprava nákladních vozů na Osoblažce už v té době moc častá nebyla... | 02.02.12 - 8:50 |
705.920-7 | Zelené nádraží :-). Ekoteroristé určitě jásali :-) | 01.02.12 - 14:58 |
T 47.010 | DŠ: pokud vím, tak "Korytnička" měla být zastavena ke konci platnosti GVD 1973/74, tj. v květnu 1974. Ale místní stranické a lidosprávní orgány způsobily, že jezdila ještě do oslav 30. výročí Slovenského národního povstání (28. srpna 1974), takže provoz byl ukončen snad k 31. srpnu 1974. Je mi líto, že jsem tam také nikdy nebyl (ač jsem v létě 1973 trávil na střením Slovensku část prázdnin). Heřmanička skončila v r. 1976. | 01.02.12 - 14:56 |
T 47.010 | Ve skrytu duše jsem doufal, že se z Heřmaničky něco objeví a jsem rád, že ano. Drahoši, díky! A ještě jeden neskromný dotaz: Ružomberok - Korytnica jste v té době nenavštívil? V roce 1973 ještě jezdila...:-) | 01.02.12 - 8:03 |
TU 47.0006 | Jožko: vždyť se jim také přezdívá "vydlabaný ingot" :-) Několik továrních fotek lok. TU3 i fotek z pozdějších let je tady: http://www.prototypy.cz/zobrgal.php?gallery_name=705bo | 31.01.12 - 15:52 |
TU 47 | Jožko: Balm/ú se vyskytují občas i v současnosti: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/u461023.jpg (30.12.2010) http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/u461031.jpg (30.12.2011) Možná při zimních jízdách kvůli topení. | 31.01.12 - 13:04 |
TU 47 | laminát: obdobných použití mechanických vjezdových návěstidel bylo určitě víc - např. odbočka Rataje nad Sázavou měla v době mechanických návěstidel (tj. do r. 1970) ve směru od Kácova rovněž dvouramenné návěstidlo, které se stavělo pouze "na dvě ramena". Dokonce mívalo i pevně namontované "žluté rameno" - to bylo někdy v r. 1967 demontováno, patrně pro nadbytečnost. Mechanická předvěst byla "napevno", nestavěla se vůbec a ani k ní nevedly drátovody. Po náhradě světelnými návěstidly je od Kácova trojznaké světelné návěstidlo AŽD s oválnou deskou, které umí pouze "stůj" a "volno", třetí znak by měla být přivolávačka. Je doplněno rychlostníkem "30". Dnešní světelná předvěst se staví na "volno". | 31.01.12 - 8:57 |
TU 47 | Jožko: škoda toho vozu opravdu je, hodil by se i na zpětnou motorizaci :-). A ještě větší škoda je těch dvou "saských" vozů, hodily by se do "historických" souprav, místo těch skoro vždy přidávaných Balm/ú. | 31.01.12 - 7:40 |