..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Rabín":

  1 ... 177 178 179 180 181 ... 234      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
285.130-1Martin Keppert: vidíte, to mě nenapadlo :-(. Uvědomuji si, že např. Taurus (Husarz) PKP Intercity vystavený předloni na Raildays měl na tomto místě "1251" a že osobní vozy "Przewozów regionalnych" (PKPPR, nyní PREG) mají "1151" (a tento kód se myslím vyskytuje i na jízdenkách vydaných PREG) a jinak "51" je mezinárodní kód pro Polsko... A 3105 pak může být kód nějakého toho poolu, který pronajímá lokomotivy Lotosu.03.04.12 - 14:53
285.130-1Přátelé, vyznáte se někdo v současném polském značení?
Předpokládám, že 285 130-1 je německé označení podle EBA - lokomotiva je tedy registrována v Německu. Dále 3 650 025-1 je nejspíš značení podle polského drážního úřadu. A co by mohlo znamenat 3105 už nevím. Že by interní značení Lotosu?
Pozoruhodný ocelový most nezapře sovětský vzor...
03.04.12 - 12:06
433.0stoupa, Drahoš: pánové, zase jste mě vyprovokovali! Ten první vjem (rozposunování šoupáku) mám pevně vryt ze žst. Ledečko. Oblíbená sobotně-odpolední procházka z chalupy v Ratajích do Ledečka, tam hodinové koukání na posun (postarala se o to některá kolínská 423.0) korunovaný odjezdem šoupáku směr Kolín a pak vpodvečer zpátky kolínským osobákem, který přivezla a zase odvezla jiná 423.0. Pokud jsme se tam vypravili v neděli odpoledne, bylo to ještě okořeněno nedělním rekreákem do Prahy se 434.2. A ty ještěrky na pražském hlaváku či Masaryčce - zvukový vjem ne nepodobný "žabotlamu" :-)30.03.12 - 11:32
T 426.001Astartoth: narážíte patrně na známé fotky lok. E 94 017 v Kořenově v roce 1945 (jsou zde http://www.zackenbahn.de/e94.html až dole, zajímavý je také autobus Mercedes O 10000 vedle staniční budovy). Jejich nasazení na pravidelné vlaky do Kořenova (Grünthalu) je však sporné - v posledních dnech války se tam shromažďovaly elektrické lokomotivy ze slezské sítě a pak měly být v několika konvojích odvezeny do Bavorska, aby nebyly zabaveny Rudou armádou. Povedlo se však odvézt jen jeden konvoj (díky tomu v Bavorsku přežily do 50. let např. tři zdejší typické elektrické vozy "Rübezahl" řady ET 89), ostatní lokomotivy svému osudu a odjezdu "do zajetí" neušly - viz text. E 94 jezdily pod horami na dnes opět elektrifikovaných tratích.

Co se týká sunutí na zubačkách, neplatí to zcela obecně - ve Švýcarsku se na některých tahá i do kopce, vozy však musí mít možnost brzdění přes ozubnici (tj. ozubené kolo i na vozech).
28.03.12 - 8:27
831.182-1Hezké, skoro jak z Aloise Nebela :-)25.03.12 - 18:56
186.181-4A já jsem zase tento vlak předjížděl v R 854 ve Velkém Oseku, takže chvilku před focením :-)25.03.12 - 18:54
241.001-7 + 742.275-1Hanys: skutečně stejný typ lokomotivy se stejným logem jako má zde vyobrazená 742, ta štúrovská však zůstala registrovaná v Rumunsku a dokonce má výrobní štítek Electroputere Craiova (což možná má i ta 241.001). Pokud vím, tak tam se vyráběly obdobné, ale šestinápravové stroje v licenci ASEA a Rumunsko s Jugoslávií si je vzájemně dodávaly...

Petr Stříteský: část amerických dieselových šestikoláků se skutečně licenčně vyráběla v Jugoslávii (tuším že to byla řada postaru 662 nebo 663). Nejsem si ale jist, zda u Konćara v Záhřebu. Druhá možnost by byla ?uro ?aković ve Slavonském Brodě. Také si vzpomínám, že v 70. a 80. letech běžela nějaká spolupráce mezi Konćarem a ČKD.
23.03.12 - 15:29
556.016Lounský štokr, býval k vidění i na Pražském Semmeringu...23.03.12 - 14:29
241.001-7 + 742.275-1Po návštěvě webu Central Railways dedukuji: jedná se o lokomotivu Konćar (licenční švédská Rc4 na 25 kV 50 Hz) vyrobenou v bývalé Jugoslávii, ale původem z Rumunska. Constantin Group je firma sídlící ve Švýcarsku. Podle řady 241 (II. obsazení) je lok. registrována na Slovensku. Inu, globalizace...23.03.12 - 14:27
EN57-1952 raŽe by "kibl" ve službách RegioJetu? :-)22.03.12 - 14:24