..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "BBvK":

  1 ... 41 42 43 44 45      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
751.227-0Omlouvám se všem za mystifikaci, nějak jsem se posunul v čase i já. Je to souprava z Buben, přesně jak napsal truskawiec, tou dobou už jezdil Brněnský drak opravdu přes Holešovice.
PS: já vidím žlutozelené Amee a za ním modré WR.
26.11.10 - 11:05
714.117-9Já bych si dovolil okomentovat.
Za prvé ke kvalitě, někdy koncem roku, coby chudý student VŠ, jsem udělal super výhodnej nákup asi 10 negativů značky AGFA ISO 400, které byly lehce prošlé, dnes už se na to jako na super výhodnej nákup nekoukám, po naskenování vzniká na výsledné fotografii poněkud pískoviště :-) Ale zase už většinu nevyfotíme, tak když to projde přes správce, tak si vás dovolím poněkud zhoršenou kvalitou popudit.
Za druhé, též jsem se chtěl zeptat, co bylo na roce 1993 dobou temna?
Za třetí k nátěru, jak je uvedeno v poznámce, jednalo se o provozní zkoušky s mašinou těsně po rekonstrukci, kde se za pochodu ověřovalo spoustu věcí, proto prvotní nasazení bylo bez provedeného nátěru, aby při případných úpravách nedošlo k jeho zbytečnému poškozování. Jak jsem psal, v K. Varech byl tento stroj přibližně týden zkoušen na různých výkonech, zejména se porovnával s provozovanými lokomotivami řady 735. Pak se vrátil do ČKD k dopracování, jak psal NIcKON, a vznikl z něj stroj 714.001 - MILKA. Za pozornost stojí i tabulky, které byly odlité s číslem 714.117 a tyto pak již nebyly použity. Bohužel, vzhledem k tomu, že nebyly natřeny, tak jsou poněkud nečitelné, takže mi musíte věřit, vím to z jiných fotek :-)
14.11.10 - 13:22
770.001-6Tak jste mne diskuzí donutili hrábnout do archivu, protože jsem si nebyl jistý. Hlavně jsem se domníval, že byla sjednocená červená na střídavkách a motorech, ale nebyla, viz níže ;-)
Unifikem jsem samozřejmě myslel nátěr s pruhem širokým 600 mm. To, co bylo před tím byly spíše snahy o unifikovaný nátěr.
A teď již konkrétněji. Tento nátěr vychází z ON 28 0084, platné od 1.9.1986 a na ní navazujícím výnosem FMD, kde je vše specifikováno. Rok 1988 pak byl určen na trvalé zavedení nátěru do praxe.
A k jednotlivým řadám. Pro stejnosměrné byla určena zeleň střední (5300), pro střídavé červeň rumělková světlá(8140), pro dvojsystémové modř návěstní (4550), pro motory pak červeň višňová (8300).
Střechy a pojezd u všech vozidel byly natírány hnědošedou (2179) a pruh byl vyveden žlutí chromovou střední (6200 nebo 6201). Ještě byla použita barva černá (1999) na nárazníky a hliníková (9110) na součásti tepelně namáhané.
Tolik teorie, praxe samozřejmě byla jiná, ale to je život :-)
19.10.10 - 18:44
750.338-6Po kolejích? ;-))23.09.10 - 16:11
754.065-1 + 754.039-6Pokusím se odpovědět všem. V tomto konkrétním GVD jezdil Brněnský drak z Brna do K. Varů přes H. Brod. Jinak, jak zde už někdo poznamenal, trasa se měnila, občas jezdil do Chebu, ke konci období provozu do K. Varů zajížděl pro změnu na dolní nádraží. Jinak, pokud mě paměť neklame, tak Brněnský drak, který jezdil do KV byl vždy přes Vysočinu.
Co se týče nasazení lokomotiv, tak to bylo taky značně rozmanité. Opět v tomto GVD Brno - Praha 350, Praha - Chomutov 150, tento den 150.008 a pak 2 x 754. Ale vozba byla dost rozmanitá, v době motorového provozu v úseku Praha - Vraňany řada 751 a pak ústecká 163. V době dokončení elektrizace a rozdělení ČSFR pak 363 v úseku Brno - Chomutov. 754 různě buď v přípřeži nebo třeba vlaková a postrk v jednom z grafikonů, postrk byl pak v Chomutově odvěšen a s jednou 754 se pokračovalo do Mostu.
Vozů bylo obvykle 9. Jako jedno z nejzajímavějších období bylo, když na Brněnský drak byly nasazeny nové vozy Bmee a Amee, ale to bylo jen jeden GVD.
Prostě by to bylo spíš na článek, ne-li knihu ;-) Ale to musí zpracovat někdo znalejší než já. Já zas nejsem takovej historik a psavec :-)
23.09.10 - 15:44
781 + 781Zdravím,
pokusím se odpovědět na některé dotazy, i když už se někdo pokoušel, bohužel bez znalosti věci.
Se spotřebou má pravdu samozřejmě topič, sice si Sergej dokázal vzít hodně nafty, ale zase tak šílené spotřeby (ad tominek) mají možná sovětské stíhačky v bojovém nasazení, ale ne traťová lokomotiva ;-)
Co se týče lidí na mostě, v té době sloužil Klášterecké omladině na schůzky, většinou prolézali do konstrukce a určitě se cítili být strašně in, i když tou dobou to slovo možná ještě neznali a spíš tam chodili kouřit :-)
Ad přípřež a brždění. Smysl pro brždění by měly dvě lokomotivy, kdyby měli elektrodynamickou brzdu, pak se z důvodu brždění lokomotivy na nákladní vlaky přidávají, namátkou mě třeba napadá na Transibu okolo Bajkalu nebo v Alpách, myslím, že by se něco našlo i na amerických železnicích.
Ale sergej EDB nemá, proto je tu přípřež jen z důvodu trakce. Rozhodné stoupání na Hájek je 13 promile a jeden Sergej tam měl normu cca 1100 tun, nemám tu starý sešiťák, abych to mohl najít přesně. A ucelené Wapy měli trošku víc ;-) Ale mega dlouhé nebývaly, každý kdo chce vědět kolik vozů vozily, si to za domácí úkol spočítá sám :-)
Jinak děkuji za zájem o fota.
PS: ucelené Wapy jezdí na Hájek i dnes ve dvou 363
07.09.10 - 9:15
DR 675.019-4Tak už si přesně nevzpomínám, je to dávno a navíc internet byl tehdy v plenkách ;-) Ale nazval bych to historicko-turistická jízda, asi něco jak v současnosti pořádá Flügelradtouristik D.Reitmann01.08.10 - 18:31
350.001-4Jj, 3.3.1992 odstavena pro nějakou poruchu a pak už vyjela se žlutou obludou na obou čelech.29.07.10 - 13:06
350.001-4Na 571 jela ten den 350.002 ;-)28.07.10 - 19:34
350.001-4Tak jste mě donutili najít JŘ z roku 1992, dle všeho, pokud za poštovním vozem bývala řazená hospoda, to byl Balt Orient.
A že prototypový nátěr vydržel dlouho? Nějak jsem nepochopil. V novodobé historii byl na jedničce tento nátěr od 17.10.1991 do 3.3.1992 ;-)
Jsem rád, že se fotodokument líbí.
28.07.10 - 16:39