..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Tomáš Kraus":

  1 ... 3 4 5 6 7 ... 46      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
810.499-4Je to klasická 810 nebo je alespoň nějak humanizovaná? Vidím že na této trati se vozový park mění po spirále: 810 ČD - 814 ČD - Regiosprinter VBG - 813 GWTR - 810 GWTR... Ne že by ten Regiosprinter byl kdovíjak moderní a komfortní vozidlo, ale není v podmínkách vyhraného VŘ nějak podchycené, aby tam nejezdily šukafony?04.07.14 - 8:47
80-30.015-9Aleš Liesk.: Je pravda že finské Dm12 jsou vzhledem k roku výroby trochu old-fashioned, ale skoro bych řekl že tam nemělo smysl pořizovat nízkopodlažní vozy. Jezdí to jako sólo vozy na tratích, kde jezdí několik vlaků denně, cestujících je pět a půl, některé spoje jsou trvale vedené autobusy za drážní tarif. Zastávky jsou od sebe mnoho kilometrů vzdálené, v podstatě to odpovídá rychlíkovým linkám kde 843 jezdí, nehraje roli jak dlouho cestující nastupují. To že se tam někde nahrne skupina cyklistů, seniorů, cestujících s kočárky nebo nedej bože vozíčkář, moc nehrozí, takže asi bylo lepší obětovat nízkopodlažnost ve prospěch (teoreticky) klidnějšího chodu a nižší ceny.03.07.14 - 10:29
232.259-2"Oblíbenost" Ludmil v Německu - jak tady někteří píšou, je to dáno hlavně tratěmi. V Německu měli a dodnes mají hodně rovinatých neelektrifikovaných tratí s traťovou rychlostí 120+ a slušným svrškem. Zato na té naší obloukovité síti rakouskouherského střihu moc nevím, kam takovou mašinu poslat - vhodné tratě bych spočítal na prstech, ale reálně tam na rychlíkovou dopravu zpravidla postačí motorový vůz a na nákladní dopravu škoda mluvit co. Možná kdyby se raguliny ČSD místo na trati Brno - ČT zacvičovaly například někde na jihozápadním Slovensku, mohlo to mít jiný výsledek.30.06.14 - 14:59
57605Pěkné, jestli se nemýlím, jde o noční vlak z Cornwallu (Penzance) do Londýna, zvaný "Night Riviera Sleeper", soudím tak podle vozů a loga FGW na lokomotivě. Sedí i čas, vlak přijíždí na Paddington po 5. ranní, ležet se dá až do 7. Tímto vlakem bych se velmi rád svezl, stejně jako jedním ze dvou nočáků do Skotska, ale myslím že dříve než se tam vypravím, bude veškerá noční doprava v GB zrušena...19.05.14 - 22:04
Ge 4/4 III 652 RhBNIcKON: Je otázka co přesně myslíš těmi klasickými soupravami, ale zrovna ve Švýcarsku je zejména na posilových vlacích navěšeno všechno možné - hnací vůz ze starého Pendelzugu v čele, uprostřed potom lokomotiva a za ní ještě něco...28.02.14 - 15:18
111.039-4Kraken s přípřeží :-) Jezdí tam ještě letos klasiky, nebo už samé Talenty 2?25.02.14 - 7:26
470.003-5Davson: Já myslím že nebyl prakticky nikdy turnusovaný jako záloha, měl svůj turnus. A nebo pokud to byl "papírově" turnus pro jinou řadu, kraken toto pořadí obsazoval zcela pravidelně. Na podzim 2004 byl vytlačen z tratě 010/011 na trať 171, kde jezdil nejdříve tak různě, ale počínaje novým GVD měl v řazení vždy uveden svůj oběh a podle svých schopností ho obsazoval. Až do září 2009, kdy došlo k poruše, jež mu byla osudnou.

Jezdil jsem s ním celkem rád, líbila se mi možnost zhasnout si nad sebou, narozdíl od přesvětlené 471. Na večerním vlaku se často dal ten nehumánně stísněný interiér nahoře (daný tím že se hnací vozy "nepovedly" jako dvoupodlažní) řešit sklopením sedačky proti sobě. Vadila mi akorát přeprava kola, s ním se nedalo dělat nic jiného než ho položit přímo ke dveřím (nebylo ho ani o co opřít) a v každé zastávce ho zvedat aby se kolem dalo projít.
20.12.13 - 14:44
111.xxxKraken s postrkem :-) Tento traťový úsek je moc pěkný, alpské louky a semtam malé jezírko.24.09.13 - 22:14
ABReh 150.204-2 ADLERHorác: My jsme tam byli před 4 lety a přímá spojení byla vesměs bez přestupu v Meiringenu, klasická souprava tam během úvratě jen přepřáhla adhezní lokomotivu za ozubnicovou. Ty "tramvaje" bez ozubnicového pohonu a s "panoramatickými vozy" jsou jednotky SPATZ (v podstatě úzkorozchodný Flirt), jezdí i na adhezních úsecích u Luzernu. Tyhle nové ADLERy ale ozubnicový pohon mají, takže to vypadá že klasikám s okny až dolů odzvoní.30.08.13 - 9:20
844.017-4Čekal jsem, jestli už přestanou "klasické diskuze" pod každou přidanou fotkou žraloka pod trolejí, ale koukám že je to stále aktuální :-) Tak si zopakujeme, proč má zejména smysl elektrifikovat železniční tratě:
1) pro silnou nákladní dopravu
2) pro velkokapacitní osobní dopravu, zejména rychlíkovou a vysokorychlostní, nebo příměstskou
3) z "provozních důvodů", kdy má smysl aby na danou trať bez změny trakce zajížděly přímé vlaky z již elektrifikovaného úseku

Jestli nějaký osobák o dvou vozech pojede pod takovou trolejí na naftu nebo ne, je víceméně šumák. Ekologii ani ničemu dalšímu to nepomůže, když tam nacpeme elektriku. Motorová souprava je pro dopravce levnější a v poplatkách za dopravní cestu není elektrická zvýhodněna, tak co.
V tomto konkrétním případě byla trať elektrifikovaná z důvodů 1+2 a žřaloky tu myslím všichni vítají. Co dát místo nich? Původní soupravu? To snad ne (navíc když vlaky s plecháčem do Mostu jaksi nemohly). Nebo "neexistující" pantery? Podobných vozidel potřebujeme desítky prioritně úplně jinde.
27.08.13 - 18:20