..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Zdeněk Šindlauer":

  1 ... 14 15 16 17 18      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
163.023-5To je radost pohledět. Vídaje tramvaje, bez postrku nadšeně bzučící s uhelnými vlaky z Polep nahoru, vždy si vzpomenu na staré sešiťáky, v nichž po léta letoucí stávalo: "Grafikon vlakové dopravy zásadně předpokládá pobyty všech Pn vlaků lichého směru ve stanici Polepy pro případné přidání postrkové lokomotivy. Tímto opatřením není dotčena iniciativa lokomotivních čet, projevená projížděním bez postrku. (...) Při příznivém chodu Pn vlaku zpraví strojvedoucí výpravčího ve stanici Litoměřice dol.n. návěstí č. 85 Možno projet, že v Polepech mimořádně projede". Gratuluju k pěknému snímku a zdravím, ZdŠ.21.03.11 - 23:50
735.136-4No, 735.136 tady vypadá celkem k světu. Bývala mnohem horší; když jsem ji roku 1988 spoluosedlával, coby leťačka jezdívala buď na lipské záloze nebo se pletla do "cisteren" Brniště - Nymburk, a četa, která ji dokázala z Nymburka do ČL dopravit v pojízdném stavu, počítala se k elitě depa. Ten kouřový sloup při naházení stupňů na volantu byl u fujar ale zcela běžný. Mimochodem, oproti "technickému stavu" traťové koleje vpravo je fujara evidentně ve více než báječné kondici. V Provodíně to dieselelektriky nikdy lehké neměly. Zdravím ZdŠ10.03.11 - 21:32
01.529S dovolením trochu upravuji známou větu z Parní symfonie (Nadas, Praha, 1988, str. 9) "Vždyť je to tak jednoduché a prosté: voda - oheň - pára - tlak - píst - kolo - Drahoš Švestka." Zdravím, ZdŠ27.02.11 - 13:34
DR 119.110-5No vida, další vzácný snímek. Nepamatuji, že by DR byly sto zavítat do Děčína s tak uvozhřenou lokomotivou. Netradiční je také vjezd vlaku na civilně i dopravně čtvrtou kolej, neb mezistátní rychlíky, jak známo, jezdily v Děčíně především na civilně první, dopravně třetí kolej. Pokud tenhle snímek časově přibližně koresponduje s nedávným "stodevatenáctkovým" snímkem (13.2.11), pak by i vzhledem k vozům mělo jít o "Pannonii" do Budapešti. Kolej č.4 byla poměrně krátká a myslím, že nesezónní souprava 12 vozů by se na ní vejít mohla. A ten brejloun vpravo asi nebude trojkový a tudíž lipský, nýbrž čtyrkový a tudíž děčínský - že by čekal na přetah "Vindobony" do Bad Schandau? Ale nechci vařit z vody. To se to panečku z tepla domova hezky vzpomíná na dvaadvacet let starý šrumec v Podmoklech. Díky a zdravím, ZdŠ19.02.11 - 18:44
DR 119.046-1Hm, toť milá fotografie, díky za ni. To vypadá jako "Sardinenzug" do Drážďan. To byl pár zrychlených osobáků Dresden - Děčín a zpět, kterými v osmdesátých letech Němci jezdili na nákupy zboží v NDR nesehnatelného (zejména "mořských" konzerv - odtud neoficiální název vlaku), byť roku 1989 už tyhle vlaky jezdívaly poloprázdné (Honecker sardinky někde splašil...). Rumuni 119 jezdili (Berlin -) Dresden - Děčín částečně od zimy 1980/1981 a od léta 1981 prakticky výhradně až do nástupu řady 372 ČSD / 180 DR (tj. tuším 1990; v nákladní jezdily občas ještě 1994). Ludmilly jezdily v osobní dopravě nejvíce od jara 1979 do jara 1981(což, kupodivu záviselo na obězích Ludmill dep Berlin a Frankfurt/Oder) a na většinu kolejí dečínského osobního a nákladního nádraží, jakož i na kolejích "saského" depa měly přechodnost bez omezení (což usuzuji na základě pozorování; přiznávám, že tehdejší staniční řády neznám). Šestinápravové 118.2 v Děčíně pravidelně v osobní dopravě dojezdily v létě 1979, v nákladní patrně o rok později. A konečně, ten brejlovec zdá se stojí na koleji č. 2 mezi odjezdovým návěstidlem L2 a křižovatkou koleje č. 2 s kolejí na labský most BNB. Námezníky tam na koleji 2 vymezovaly asi 40 místa, kam se s oblibou odstavovaly "Němci" (118.2, 119 i 132, čekající na své vlaky zpět do Dresden) a českolipské mašiny pro osobáky. Docela je tedy možné, že ten brejlovec je lipský a čeká na výkon na Os 6611. No, jo, dnes už to v Děčíně vypadá úplně jinak. Zdravím, ZdŠ13.02.11 - 14:11
T 679.1483kilian: děkuji za odpovědi; inu, Vašemu snímku je skoro třicet let a dráha se prostě změnila. Akorát nevím, zda je to k juchání nebo k pláči. Taky proto píšu a kreslím něco furt, nebojte. Zdravím, ZdŠ14.01.11 - 20:42
T 679.1483Ten snímek má ale nádherného drážního ducha! Dnes už to tam takhle asi nevypadá... mimochodem, sergeje po téhle trati jezdily už roku 1982 jednočlenně obsazeny? Díky předem za odpověď na nejapný dotaz a zdravím. ZdŠ12.01.11 - 20:46
750.346-9Pěkné, pěkné. Když roku 1977 zánovní českolipská T 478.3346 (tehdy pochopitelně červená) vozila šestivozový Os 6011/Sp 911 z Rumburka do Kutné Hory, zastavovala na Střelnici ještě "o délku" vepředějc a fíra se musel nějak dost podobně vyklánět, aby (v zimě ve tmě a oblacích páry) "našel" někoho z čety... zdravím, ZdŠ18.11.10 - 20:45
01.065Až jednou někdo sepíše dějiny strojírenství od počátku do konce lidstva, tak nějak takhle by měla vypadat titulní obálka. Díky za příjemné odpolední pokoukání, zdravím ZdŠ29.10.10 - 15:36
751.124-9coby aktivní nefotograf si asi dost troufám, ale coby pasívní prohlížeč fotografií kvituji: hle, po čase něco nového a jiného - a přece z tak dobře známé tratě z Lovinobaně nahoru. Pane Juste, díky. Zdravím ZdŠ15.10.10 - 21:24