..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Zdeněk Šindlauer":

  1 2 3 4 5 ... 18      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
ВЛ11М + ВЛ11МNejsem zas takový znalec, ale větší mosty se v carském Rusku střežily neustále a už od jejich stavby. Tuto "tradici" převzal SSSR, přežila všechny války a převzala ji většina nástupnických států, Ukrajina snad nejdůkladněji. Existuje i seznam (RU, UA), které mosty a jak se střeží, ale ten je utajovaný. Totéž platí i pro tunely a snad do konce 80. let bývaly speciálně střeženy i některé velké zářezy a náspy. Jen pro usmání: střežily a střeží se i většina větších mostů na BAM, na oficiálních (a prověřených) fotografiích z 80-90tých let bývala tamní stanoviště vyretušována respektive "vyzmizíkována"18.06.20 - 16:37
750.380-8BBvK: díky, já věřím, důkazů netřeba. Jenom, že právě na téhle chmelnici jsem byl nasazen trochu dříve, totiž v srpnu 1985, a štoky byly tenkrát podstatně vzrostlejší.05.12.19 - 17:18
750.380-8Poněkud neželezniční dotaz: je to opravdu snímáno v srpnu? Ten chmel vpravo je dost nízký a dle něj bych tipoval spíše na začátek července.05.12.19 - 0:37
372.012-5Ty mosty byly zcela sneseny na jaře (duben) 2010. Ve směru od Hošťky do Štětí se ten první zval "most naděje", druhý "most vítězství", což by asi blíže vysvětlili strojvedoucí těžkých uhelných vlaků.
Zajímavé je, že dlouhá léta nebylo jasné, komu vlastně patří, a to bylo i příčinou jejich dlouholetého a nakonec totálního zchátrání. Nehlásila se k nim ani obec (Hošťka), ani dráha a nakonec až soud rozhodl, že jsou majetkem SŽDC. To už ale bylo na jejich záchranu pozdě.
Stejně nejasný je původ obou mostů, které kupodivu nesloužily silnicím, ale cestám. Některé zdroje kladou jejich vznik do let 1935-38, jiné do války a jiné až do předelektrizačních příprav tratě v padesátých letech.
17.07.19 - 13:54
185.664-0A nepovídejte, že jste taky nefotografoval odtud kousek proti proudu mezi Karlstadtem a Himmelstadtem, jak je ta impozantní dvoukilometrová skalní terasa nad tratí a silnicí ...22.06.19 - 0:27
423.041Kompozici a myšlenky má obrázek vskutku obdivuhodné. Musel jsem se k němu vícekrát a rád vrátit, abych si znovu a znovu všímal toho, co jsem předtím neviděl nebo přehlédl. Chvála autorům, o jejichž práci musíme přemýšlet a hledáme v nich překvapivé a třeba i již zapomenuté inspirace.27.11.18 - 18:47
E 479.0027Ta malá fotografická plošinka u skalky na břehu Vltavy už musí být pěkně ošlapaná ...11.10.18 - 22:03
146.227-4Tříjezerní dráha je překrásná. Před čtyřmi lety zde ještě turnusově jezdívala řada 143 z někdejšího endéer24.06.18 - 19:04
477.043Vidíte, to mne ani nenapadlo, že je z tohoto místa takový pěkný pohled. Děkuji za podívanou!10.05.18 - 20:54
475.179jestliže to byla zkušební jízda za účelem pokusit se získat krásný obrázek, pak jízda svůj účel beze zbytku splmila.04.03.18 - 14:28