..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Drahos Svestka":

  1 2 3 4 5 ... 180      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
556.0231 + 555.3270NIcKON: Pocity, když kolem mě něco takového projelo...Myslím, Láďo, že se budu opakovat...ale nevadí.
Ty pocity jsou zcela specifické...a není zrovna snadné je popsat. Od úcty a obdivu až po mrazení v zádech.
Parní lokomotiva se od lokomotiv ostatních trakcí liší zásadně v tom, že její pohyb, jízda je provázena efekty jak zvukovými, tak i vizuálními. Dokud stojí v čele vlaku ve stanici, celkem nic až tak zajímavého se neděje. Aspoń tedy pro laika.
Vše se změní v okamžiku. kdy strojní četa obdrží výpravu či pokyn k odjezdu vlaku. Jediným pohybem páky regulátoru ta masa železa ožije...a nastane podívaná, která se nikdy neomrzí. Když se začnou otáčet kola, hýbat ojnice a spojnice..a k tomu mocné výfuky parního stroje..tak to opravdu zaujme i nezúčastněného pozorovatele...jak jsem tomu byl mnohokrát svědkem. Stejně tak sledovat něco takového v plné jízdě na trati.
V první polovině 60.let byla pára u ČSD (ale i v mnoha jiných zemích Evropy) na samém vrcholu. Po roce 1967 nastal poměrně rychlý ústup ze slávy. To, co jsme zažili na železnici v tomto období, bylo zcela bezkonkurenční, neopakovatelné a nezapomenutelné. Depa a stanice plná lokomotiv, vlaků a lidí... Ona ta doba byla fajn ještě i z dalších jiných důvodů...to bych ale příliš odbočil od tématu.
Na závěr jedno doporučení. Přečti si článek "Tříválcová odyssea" od autora tohoto snímku v Dráze č.8 a 9/2005, s množstvím krásných fotek právě ze zmíněné doby. Opravdu stojí za to. Tam je to vše popsáno tak, že lépe už to popsat nelze.
27.06.15 - 14:29
556.0231 + 555.3270I tuto fotku nemůžu ponechat jen tak beze slova. Zkusím krátký komentář...podrobnosti, co vím přímo od autora. Tak jako od něj to sice nevyzní...ale pokusím se.
Píše se rok 1967, prázdniny v plném proudu. Přes bratislavskou hlavní stanici právě projíždí těžký nákladní vlak směrem na Devínskou Novou ves, vedený dvojicí parních lokomotiv. Stroj 556.0231 pochází z výtopny Břeclav, mazutka 555.3270 je doma v Bratislavě.
Stanice je zatím ještě bez trolejového vedení, to se má však zanedlouho změnit. Už koncem roku se nad ní rozprostře pavučina měděných drátů, stejně jako nad tratí do Břeclavi a Brna.
Zatím ale na všech výkonech kraluje pára. V čele až 18 vozových expresů a rychlíků uhání bratislavské albatrosy - nulkové i jedničkové.. Vozba dálkových osobních vlaků do Púchova je doménou "Antonů" - všech 7 lokomotiv řady 486.0. V příměstské osobní dopravě vládnou papoušci ř.477.0. Brněnská mikáda a novozámecké "pětasedmy" v čele Os, R a NEx vlaků už jen doplňují ten výčet rychlíkové elity ve výtopně pod Vinohrady. Obrovské množství štokrů a mazutek na nákladních vlacích nemá cenu ani zmiňovat.
To byla Bratislava ještě v roce 1967...
26.06.15 - 18:25
781.597-0 + 781.430-4Tomu říkám přípřež. Jen ty 2 mašiny dohromady = nějakých 232 tun.
Topič: částečky prachu by to mohly být. Ale může to být něco i na emulzi diapozitivu. Někdy to způsobí třeba i špatně "vypraný" film. Mám s tím celkem bohaté zkušenosti. Normálně okem to nevidíš, ale skener to ještě znásobí. Pak nezbývá, než to pracně vyklikat.
26.06.15 - 11:58
193.221Dotaz: To je to, co zdechlo minulý týden v Modřicích, jak se tam 2 hodiny nejezdilo? Nebo těch mašin zde jezdí víc?09.06.15 - 16:47
130.016-9Ešus: Takhle "schované" stahovačky jsou v mnoha stanicích, resp. při jejich vjezdech, na obou napájecích soustavách. Umísťují se v místě, kde je elektrické dělení, které odděluje stanici od tratě. Pokud je v příslušné stanici napěťová výluka, natočí se, aby byly viditelné, fíra dostane Všeobecný rozkaz ve smyslu " ve stanici XY při vjezdu/odjezdu projeďte beznapěťový úsek se staženými sběrači"...a výluka může začít.07.06.15 - 19:58
Class M6 783Pěkné oživení a opravdová vůně exotiky (i když z náhledu to ještě tak nevypadá, až při zevrubnějším pohledu-rostliny apod.) Můžu vědět, pane Cestovateli, v jaké nadmořské výšce je ta trať položená a jaká tam byla teplota v tom ročním období?07.06.15 - 19:44
751.038-1Báječná, překrásná zimní fotka. Bohužel už nemáme ani ty mašiny...o zimách nemluvě...24.05.15 - 19:54
475.111 + 35.1097-1Máš zjevně talent na dobrý, neokoukaný místa, Petře. Tahle přípřež je samozřejmě hodně parádní...ale já tam místo toho vidím modrýho českolipskýho papoucha 477.040, jak se žene se 6 vozy Sp do Kolína a slyším ten svist tříválce. Nezlob se...ono to nějak samo...24.05.15 - 19:17
742.086-2Intelpetr: Snad jsem to napsal celkem jasně v tom komentáři, co se mi nelíbí. Není tam ani slovo o tom, že by se mi tam víc líbila 3x 814. A nemám nic ani proti 742 (ba naopak), aby mě tu snad někdo nepranýřoval. Ale při vší úctě...na vozbu normálního Os vlaku v klasice a ještě k tomu na takové trati, to úplně vhodná mašina není...nebo mě chceš přesvědčit, že ano?24.05.15 - 14:18
742.086-2Tak s tímhle vozíme osobní vlaky...člověk aby se styděl. Hlavně že se musely z rozhodnutí (ne)kompetentních vyžírků zlikvidovat poslední dobrý baruny a posléze i brejle . Jen tak dál...24.05.15 - 12:48