Komentáře uživatele "Drahos Svestka":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
556.0231 + 555.3270 | NIcKON: Pocity, když kolem mě něco takového projelo...Myslím, Láďo, že se budu opakovat...ale nevadí. Ty pocity jsou zcela specifické...a není zrovna snadné je popsat. Od úcty a obdivu až po mrazení v zádech. Parní lokomotiva se od lokomotiv ostatních trakcí liší zásadně v tom, že její pohyb, jízda je provázena efekty jak zvukovými, tak i vizuálními. Dokud stojí v čele vlaku ve stanici, celkem nic až tak zajímavého se neděje. Aspoń tedy pro laika. Vše se změní v okamžiku. kdy strojní četa obdrží výpravu či pokyn k odjezdu vlaku. Jediným pohybem páky regulátoru ta masa železa ožije...a nastane podívaná, která se nikdy neomrzí. Když se začnou otáčet kola, hýbat ojnice a spojnice..a k tomu mocné výfuky parního stroje..tak to opravdu zaujme i nezúčastněného pozorovatele...jak jsem tomu byl mnohokrát svědkem. Stejně tak sledovat něco takového v plné jízdě na trati. V první polovině 60.let byla pára u ČSD (ale i v mnoha jiných zemích Evropy) na samém vrcholu. Po roce 1967 nastal poměrně rychlý ústup ze slávy. To, co jsme zažili na železnici v tomto období, bylo zcela bezkonkurenční, neopakovatelné a nezapomenutelné. Depa a stanice plná lokomotiv, vlaků a lidí... Ona ta doba byla fajn ještě i z dalších jiných důvodů...to bych ale příliš odbočil od tématu. Na závěr jedno doporučení. Přečti si článek "Tříválcová odyssea" od autora tohoto snímku v Dráze č.8 a 9/2005, s množstvím krásných fotek právě ze zmíněné doby. Opravdu stojí za to. Tam je to vše popsáno tak, že lépe už to popsat nelze. | 27.06.15 - 14:29 |
556.0231 + 555.3270 | I tuto fotku nemůžu ponechat jen tak beze slova. Zkusím krátký komentář...podrobnosti, co vím přímo od autora. Tak jako od něj to sice nevyzní...ale pokusím se. Píše se rok 1967, prázdniny v plném proudu. Přes bratislavskou hlavní stanici právě projíždí těžký nákladní vlak směrem na Devínskou Novou ves, vedený dvojicí parních lokomotiv. Stroj 556.0231 pochází z výtopny Břeclav, mazutka 555.3270 je doma v Bratislavě. Stanice je zatím ještě bez trolejového vedení, to se má však zanedlouho změnit. Už koncem roku se nad ní rozprostře pavučina měděných drátů, stejně jako nad tratí do Břeclavi a Brna. Zatím ale na všech výkonech kraluje pára. V čele až 18 vozových expresů a rychlíků uhání bratislavské albatrosy - nulkové i jedničkové.. Vozba dálkových osobních vlaků do Púchova je doménou "Antonů" - všech 7 lokomotiv řady 486.0. V příměstské osobní dopravě vládnou papoušci ř.477.0. Brněnská mikáda a novozámecké "pětasedmy" v čele Os, R a NEx vlaků už jen doplňují ten výčet rychlíkové elity ve výtopně pod Vinohrady. Obrovské množství štokrů a mazutek na nákladních vlacích nemá cenu ani zmiňovat. To byla Bratislava ještě v roce 1967... | 26.06.15 - 18:25 |
781.597-0 + 781.430-4 | Tomu říkám přípřež. Jen ty 2 mašiny dohromady = nějakých 232 tun. Topič: částečky prachu by to mohly být. Ale může to být něco i na emulzi diapozitivu. Někdy to způsobí třeba i špatně "vypraný" film. Mám s tím celkem bohaté zkušenosti. Normálně okem to nevidíš, ale skener to ještě znásobí. Pak nezbývá, než to pracně vyklikat. | 26.06.15 - 11:58 |
193.221 | Dotaz: To je to, co zdechlo minulý týden v Modřicích, jak se tam 2 hodiny nejezdilo? Nebo těch mašin zde jezdí víc? | 09.06.15 - 16:47 |
130.016-9 | Ešus: Takhle "schované" stahovačky jsou v mnoha stanicích, resp. při jejich vjezdech, na obou napájecích soustavách. Umísťují se v místě, kde je elektrické dělení, které odděluje stanici od tratě. Pokud je v příslušné stanici napěťová výluka, natočí se, aby byly viditelné, fíra dostane Všeobecný rozkaz ve smyslu " ve stanici XY při vjezdu/odjezdu projeďte beznapěťový úsek se staženými sběrači"...a výluka může začít. | 07.06.15 - 19:58 |
Class M6 783 | Pěkné oživení a opravdová vůně exotiky (i když z náhledu to ještě tak nevypadá, až při zevrubnějším pohledu-rostliny apod.) Můžu vědět, pane Cestovateli, v jaké nadmořské výšce je ta trať položená a jaká tam byla teplota v tom ročním období? | 07.06.15 - 19:44 |
751.038-1 | Báječná, překrásná zimní fotka. Bohužel už nemáme ani ty mašiny...o zimách nemluvě... | 24.05.15 - 19:54 |
475.111 + 35.1097-1 | Máš zjevně talent na dobrý, neokoukaný místa, Petře. Tahle přípřež je samozřejmě hodně parádní...ale já tam místo toho vidím modrýho českolipskýho papoucha 477.040, jak se žene se 6 vozy Sp do Kolína a slyším ten svist tříválce. Nezlob se...ono to nějak samo... | 24.05.15 - 19:17 |
742.086-2 | Intelpetr: Snad jsem to napsal celkem jasně v tom komentáři, co se mi nelíbí. Není tam ani slovo o tom, že by se mi tam víc líbila 3x 814. A nemám nic ani proti 742 (ba naopak), aby mě tu snad někdo nepranýřoval. Ale při vší úctě...na vozbu normálního Os vlaku v klasice a ještě k tomu na takové trati, to úplně vhodná mašina není...nebo mě chceš přesvědčit, že ano? | 24.05.15 - 14:18 |
742.086-2 | Tak s tímhle vozíme osobní vlaky...člověk aby se styděl. Hlavně že se musely z rozhodnutí (ne)kompetentních vyžírků zlikvidovat poslední dobrý baruny a posléze i brejle . Jen tak dál... | 24.05.15 - 12:48 |