..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "NIcKON":

  1 2 3 4 5 ... 304      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
U 37.002My jsme ji nejen dokázali vyrábět, ale i vyvinout mezi vůbec prvními. Nebýt nesmyslných rozhodnutí komunistických diletantů (střídavé rušení hotových projektů a zadávání nových a do toho ještě bezplatné předávání zkušeností soudruhům z RVHP, kteří jezdili do fabriky se zápisníky a fotoaparáty, takže nás Barkas i Žuk nakonec předběhly (GAZ 452 taky, ale to byl jiný příběh a v jeho případě nešlo moc mluvit o modernosti)), mohli jsme být třetí (po VW a Fordu) na světě, kdo vyráběl moderní tunovou dodávku trambusové konstrukce. Byla totiž hotová již koncem 50. let. A úspěšně exportovat, ve světě po nich byl obrovský hlad. Nic podobného totiž do té doby neexistovalo a po centrech historických měst rozvážely rohlíky, maso a zeleninu těžké třítunové náklaďáky. V době premiéry to byl pořád ještě zcela konkurenceschopný stroj, který měl brzy dostat moderního nástupce (pochopitelně rovněž kompletně vyvinutého a posléze smeteného ze stolu). Jak to pak všechno dopadlo a co udělalo s kvalitou přesunutí výroby do Trnavy, je věc jiná.
Podle pana Jirouše si je na důchod pro radost kupují doktoři, kteří jezdili celý život záchrankou a jednou za čas se chtějí projet sanitkou, případně majitelé historických motorek Jawa/ČZ/Ogar/Eso jako jejich stylový dopravník. Vyrábí jich do stovky ročně, nicméně zpočátku to bylo řádově víc, ještě na přelomu 90. a nultých let je brali i živnostníci, stály totiž zlomek toho co dovezená moderní produkce při podobné užitečnosti a bezproblémové domácí opravitelnosti.
22.02.18 - 14:13
U 37.002Ony se totiž "raz dva trojky" do roku 1997 vyráběly a dodnes je na objednávku staví jistý pan Jirouš v Žacléři, který vymyslel dokonce zmodernizovanou verzi:
http://www.autobusovenoviny.cz/clanek/887/dvanactsettrojka-omladla
Čili potkat ji není a ještě nějakou dobu nebude nic výjimečného.
21.02.18 - 21:36
Odklon (T 679.1006+E469.1037)Minx Mk. III, předpokládám. Mívali jsme ho v širší rodině a kamarád si jiný koupil v 90. letech v bazaru za pár korun, když chtěl něco na naučení. Z tohoto pohledu to věru nebyla dobrá volba.21.02.18 - 20:08
U 37.002Jezdilo jich dost i jako sanitky (k vidění například ve stejnojmenném seriálu) a dodávky. Vyznačovaly se i na svou dobu mizernou dynamikou a naopak neuvěřitelně pohodlnou jízdou. Škoda 1203 je jejich přímým pokračovatelem s téměř shodnou technikou. Mezi veteránisty se právě nyní dostávají do kurzu a nejeden renovátor se marně snaží snaží sehnat ozdobnou ploutev na kapotě, která u vraků bývá většinou rozbitá či chybí.20.02.18 - 18:54
Odklon (T 679.1006+E469.1037)Pěkná série nejlepších škodovek 60.-70. let na kolejích i asfaltu :)19.02.18 - 18:45
754.034-7Dvě minuty googlování:
https://www.vlaky.net/servis/objekt.asp?id=103
Fotky 1, 2 a 6. Myslím, že je odpověď jasná.
10.02.18 - 1:56
754.034-7Klaplo to parádně, po dlouhé době fotka brejlí, která se odlišila.09.02.18 - 12:51
714.230-0Díky :)07.02.18 - 21:02
362.122-4A pročpak zmizela?07.02.18 - 18:43
714.230-0Copak přesně znamená ta poznámka?07.02.18 - 18:40