..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Baldas":

  1 2 3 4 5 ... 17      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
770.801-9 + 770.802-7Týnec: Myslím si, že mašiny jsou ZSCS. Personál ale slovensky nehovořil.31.10.18 - 17:17
556.0506Všechna čest, že se Ti s kouřem chtělo takhle pracovat :)27.10.18 - 22:25
2T310M-2829Ty sloupy vysokého napětí si tam rostou jak dříví v lese...21.10.18 - 12:28
T 669.1069 + T 458.1141Miroslav Just:

Nikoli.

V dnešní době se rozmáhají stále menší a menší soukromníci. Je hezké koupit si mašinku a udělat z ní muzejní.
Ale ještě hezčí je využít ji ke svému zisku.

Troufal bych si tvrdit, že po světě jezdí ještě dobrých několik tisíc ČMEláků, kteří jsou jen tak nenahraditelní.
09.10.18 - 17:47
131.025-9Když je teď palivové dříví luxusní zboží, vláda u sousedů přišla s novým benefitem. Uhlí pro každou rodinu... :D08.10.18 - 17:13
T 478.3101 + 477.043Hezké místo, taky si tam na něco kontrastního musím zajet :D29.09.18 - 16:48
754.050-3mRKEF: Konflikty u focení vznikají prakticky denně, místy dokonce stačí jet po obecní komunikaci a místní se začnou bouřit...

Všichni známe např. zemědělce, který jde po fotičích dokonce i s vidlema, bohužel právě oprávněně. Né všichni se totiž chováme vždy ukázněně a s ohleduplností.
24.09.18 - 16:46
350.001-4To je síla ta příroda. Tady jsou úplně mrtvé stromy a o týden později celé obsypané květy.06.09.18 - 8:16
477.043Co to je za služebák? Se divím, že něco takovýho vůbec existuje. Hezky ladí k tomu papouchovi.29.08.18 - 10:05
741.510-2Společnost Unipetrol Doprava s.r.o. byl jeden z prvních soukromých dopravců na českém území, který začal s vozbou svých vlastních vlaků. Realizují převážně transfery poloproduktů mezi rafineriemi u nás a export ropných produktů. Po prodeji Unipetrolu společnosti PKN Orlen nabyla vozba synergických přeprav do Polska. Zásobují také sklady pohonných hmot, přepravují sypké hnojiva a objevovali se také na relacích uhlí.

Základem lokomotivního parku dopravce byly převážně lokomotivy řady 740 posbírané z chemických závodů. Často se na tratích objevili i firemní „čmeláci“, či jiné lokomotivy od dalších soukromých subjektů. V Roce 2004 firma zakoupila deset modernizovaných brejlovců řady 753.7 a v roce 2008 také dvě „uhelky“ řady 121.

Staré vlečkové lokomotivy řady 740 byly u Unipetrolu různě modernizovány, na „caterpillary"; 744.7, 724.6, 724.7 a také na stroje 741.5, kterým naopak zůstal původní motor ČKD o výkonu 883kW.

Vzhledem k nepotřebnosti velkého množství lokomotiv na vlečkových provozech a naopak nutné potřebě přepravovat produkty levně po koridorech bylo vybráno šest lokomotiv řady 740 a ty byly poslány do českotřebovské firmy CZLOKO na modernizaci. Nejdůležitějšími prvky modernizace bylo zvýšení maximální rychlosti na 90km/h, snížení zadního představku pro lepší výhled strojvedoucího, modernizace elektrické skříně, osazení lokomotivy elektricky ovládanými brzdiči, termoregulačními ventily, vlakovým zabezpečovačem MIREL, nebo třeba ochranou proti „uvaření" motoru.


„Zlaté léta provozu“ 2011 - 2015 zažily lokomotivy v těžkém nasazení. Mnohdy i ve čtyřech na jednom vlaku jezdily denní obraty 900 kilometrů. V roce 2015 si dopravce kvůli neudržitelnému stavu provozuschopnosti strojů konečně pronajal moderní lokomotivy Traxx, později také lokomotivy Vectron. V roce 2017 si dopravce zakoupil další modernizované brejlovce (753.6) a také Vectrony (383), díky kterým je dnes řada 741.5 a 740 téměř uklizena z hlavních tratí. Dnes se na tratích objevují spíše sporadicky a to převážně na přetazích mezi chemickými závody Litvínov - Kralupy, Kralupy - Neratovice, či Pardubice - Kolín.

Na snímku „buldok“ 741 510-2 uhání po trati 010 s vyrovnávkou prázdných kotlů ze Střelic do Kralup nad Vltavou.
27.08.18 - 12:08