..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Baldas":

  1 2 3 4 5 ... 14      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
754.050-3mRKEF: Konflikty u focení vznikají prakticky denně, místy dokonce stačí jet po obecní komunikaci a místní se začnou bouřit...

Všichni známe např. zemědělce, který jde po fotičích dokonce i s vidlema, bohužel právě oprávněně. Né všichni se totiž chováme vždy ukázněně a s ohleduplností.
24.09.18 - 16:46
350.001-4To je síla ta příroda. Tady jsou úplně mrtvé stromy a o týden později celé obsypané květy.06.09.18 - 8:16
477.043Co to je za služebák? Se divím, že něco takovýho vůbec existuje. Hezky ladí k tomu papouchovi.29.08.18 - 10:05
741.510-2Společnost Unipetrol Doprava s.r.o. byl jeden z prvních soukromých dopravců na českém území, který začal s vozbou svých vlastních vlaků. Realizují převážně transfery poloproduktů mezi rafineriemi u nás a export ropných produktů. Po prodeji Unipetrolu společnosti PKN Orlen nabyla vozba synergických přeprav do Polska. Zásobují také sklady pohonných hmot, přepravují sypké hnojiva a objevovali se také na relacích uhlí.

Základem lokomotivního parku dopravce byly převážně lokomotivy řady 740 posbírané z chemických závodů. Často se na tratích objevili i firemní „čmeláci“, či jiné lokomotivy od dalších soukromých subjektů. V Roce 2004 firma zakoupila deset modernizovaných brejlovců řady 753.7 a v roce 2008 také dvě „uhelky“ řady 121.

Staré vlečkové lokomotivy řady 740 byly u Unipetrolu různě modernizovány, na „caterpillary"; 744.7, 724.6, 724.7 a také na stroje 741.5, kterým naopak zůstal původní motor ČKD o výkonu 883kW.

Vzhledem k nepotřebnosti velkého množství lokomotiv na vlečkových provozech a naopak nutné potřebě přepravovat produkty levně po koridorech bylo vybráno šest lokomotiv řady 740 a ty byly poslány do českotřebovské firmy CZLOKO na modernizaci. Nejdůležitějšími prvky modernizace bylo zvýšení maximální rychlosti na 90km/h, snížení zadního představku pro lepší výhled strojvedoucího, modernizace elektrické skříně, osazení lokomotivy elektricky ovládanými brzdiči, termoregulačními ventily, vlakovým zabezpečovačem MIREL, nebo třeba ochranou proti „uvaření" motoru.


„Zlaté léta provozu“ 2011 - 2015 zažily lokomotivy v těžkém nasazení. Mnohdy i ve čtyřech na jednom vlaku jezdily denní obraty 900 kilometrů. V roce 2015 si dopravce kvůli neudržitelnému stavu provozuschopnosti strojů konečně pronajal moderní lokomotivy Traxx, později také lokomotivy Vectron. V roce 2017 si dopravce zakoupil další modernizované brejlovce (753.6) a také Vectrony (383), díky kterým je dnes řada 741.5 a 740 téměř uklizena z hlavních tratí. Dnes se na tratích objevují spíše sporadicky a to převážně na přetazích mezi chemickými závody Litvínov - Kralupy, Kralupy - Neratovice, či Pardubice - Kolín.

Na snímku „buldok“ 741 510-2 uhání po trati 010 s vyrovnávkou prázdných kotlů ze Střelic do Kralup nad Vltavou.
27.08.18 - 12:08
Tokyo metroHodně dobrá kompozice, to se mi líbí!19.08.18 - 16:17
749.246-5No jo, ten hezký záchvěv přeshraniční spolupráce. Škoda, že se to lépe nepovedlo. Přecijen příjezd do hor v 10 hodin je trochu nepraktické. Několikrát jsem s tím jel a že bych tam potkal někdy nějaké turisty?...07.08.18 - 13:18
742.151-4Rabín:
Pravidelná ucelená souprava ložených kontejnerů ze Škodovky jezdí přes hraniční přechod Petrovice/Zebrzydowice. Odtud přes Polské Małaszewicze do Běloruského pohraničního města Brest, kde jsou kontejnery přeloženy na široké vozy, které dále pokračují do Ruské Kalugy.
04.08.18 - 19:50
753.767-3Po dlouhý době moje domovina a ještě s chladivým efektem... To bodlo :)02.08.18 - 10:08
T 478.1004Jojo, určitě je tento pohled mnohem lepší. To jsi pokecal i s tím pasákem ovcí, ne? :D24.07.18 - 20:50
T 478.1004Dobře ty! Hádej, kolik nás bylo v tom posedu :)24.07.18 - 11:13