..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Jenki":

  1 2 3 4      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
754.042-0Nic se neděje, kdyby byla takhle v dálce mrňává 750 / 753 / 754 tak bych je zase nerozeznal já :)21.11.13 - 10:42
754.042-0C744 měly měchy šedé, černé měl Ikarus. Kulaté / oválné reflektory nejsou úplně směrodatné, v rámci tuningu a / nebo nehod se to občas měnilo. Zcela průkazný ale je dekl nad světlomety, který má úzkou ventilační mřížku pouze nad pravým reflektorem. Tuto úzkou mřížku měly jen C744, protože měly úplně jinak uspořádané chlazení (motor až za kloubem). Občas se na kloubák C744 dostal dekl z C734 s mřížkou přes celé čelo, ale výměna naopak, tj úzká mřížka na C734 možná není, protože "sóláč" by se okamžitě "uvařil".

(Ortodoxním mašinkářům se omlouvám(e) a autobusovou vložku.)
21.11.13 - 10:37
754.042-0Nádhera. Kdyby to šlo tak dám hvězdiček šest :)

Do toho co už určitě není můžeme doplnit i vzadu stojící Karosu C744 ČSAD Vyškov.
20.11.13 - 12:55
T 435.0139ad Stoupa :

šlo o automobil Moskvič 400 (vyráběný od r. 1946) prakticky totožný s vozem Opel Kadett (1939). V tomto případě to měli sovětští soudruzi obzvláště jednoduché a nemuseli se ani namáhat s obkreslováním dokumentace. Prostě na základě Jaltské dohody rozebrali do šroubku celou montážní linku v Rüsselheimu (u Mainzu, okupační sektor USA) a zase ji poskládali v Moskvě. Náběh výroby a školení personálu bylo také snadné - stačilo ve všech zajateckých táborech zavelet "kdo dělal u Opla - vpravo vystoupit - do transportu připravit" a bylo po problému.
19.09.13 - 7:48
Historické tramvajeRabín (i ostatní) : omlouvám se za chybu, na snímku uprostřed je motorový vůz SZD č. 5, který je v TMB zachován. Vůz 414 byl podobný, ale celkově delší s většími plošinami a bez služebního oddílu.

Jinak podotýkám, že kniha o historii ostravsko - bohumínsko - karvinských úzkých je stále dostání v infocentru DP Ostrava u tramvajové zastávky Výstaviště, ale pozor, zásoby se tenčí.

No a když budu mít chvilku tak napíšu podrobný návod pro železniční archeology, ale moc se netěšte, v mnoha místech nezbylo vůbec nic, ve staré Karviné nezbyla ani původní krajina...
11.06.12 - 8:22
Historické tramvajeZ Ostravsko - Karvinsko - Bohumínských úzkorozchodek se dodnes zachovala tato vozidla, resp. jejich fragmenty :

TMB :
elektrický motorový vůz MDOK č. 7 (na snímku vlevo)
elektrický motorový vůz DPMO č. 31 (výr. Česká Lípa, obdobný s vozy pro T. Teplou)
el. lokomotiva MDOK č. 1 (na snímku vpravo)
vlečný vůz SZD č. 112 (dvounápravový, ex Víglaš)
vlečný vůz MDOK č. 140 (4nápr.)
trolejová věžka SZD (2nápr. dřevěná)
jeden podvozek 4nápr. mot. vozu SZD 414 (skříň poškozena při nakládání v Bohumíně - pád ze zvedáků, zlikvidována jako neopravitelná; vakuoměr (ukazatel sací brzdy) vyrobený firmou Schäffer & Budenberg GmbH, Aussig si někdo nechal na památku a teď stojí za mnou na knihovničce a dívá se jak to píšu).

Slovensko :
Nitra - el. mot. vůz MEDB Bohumín č. 2 (ex pionýrská železnice Prešov, stav = troska na kolech)
Vígľaš - 2nápr. vlečný vůz SZD č. 105 (ex Kriváň), pomník
Vychylovka - 2nápr. vlečný vůz SZD č. 110 (nová vozová skříň) + snad ještě někde jsou i zbytky spodku vozu č. 101 (skříň shořela při požáru)

Ostravsko :
- druhý podvozek 4nápr. mot. vozu SZD 414 ve sbírce hist. vozidel DPO
- sněhový pluh (asi) ex SZD ve sbírce hist. vozidel DPO
- skříň 2nápr. nákladního vozu MDOK č. 305 ve sbírce hist. vozidel DPO
- skříň 2nápr. nákladního vozu MDOK č. 303 jako zahradní kůlna v Ostravě - Heřmanicích
- skříň 2 nápr. vozu SZD 102 (1956 - 1969 na normálním rozchodu jako v.v. 222) jako seník v Ostravě - Janové (pokud ještě je, naposled jsem tam byl před 10 lety a vypadala že se každou chvíli zřítí).
10.06.12 - 21:52
44.127-9Pár reakcí :
- ta modrá souprava není od Najbrta, ale modernizace z Dunakeszi. Jezdí se v tom dobře, v létě klima, v zimě teplo.
- ojetiny od DB jsou taky fajn. Určitě lepší než oprašování červené koženky na věčné časy. Navíc se v nich vždycky vracím do poloviny 90. let - batoh narvaný filmama Fomachrom D20, konzervama z domova, cigárama z Polska, InterRail v kapse a všech 56 německých tramvajových provozů za dvoje prázdiny, to byla palba! To už se nevrátí.
- nějaké Rigy snad ještě jezdí, ale budou to už fakt jen poslední kusy. Soupravy plecháč+něco na osobácích zmizely prakticky úplně. Paradoxně tak občas bývá rychlík větší socka než osobák v Desiru.
- je třeba přiznat, že údržba všeho je taková Balkánská. Zažraná špína není jen produkt ČD. Desiro opravované lepící páskou mě taky zaujalo.
- naprosto největší luxus jsou ojeté DB lůžka, takové ty kulaté baculaté (s kámošema jim říkáme celkem výstižně "prase"), to je fakt mňamózní spinkání. Tohle kdyby ČD a ŽSR koupili místo oprašování bautzeních WLABáků na Excela... škoda mluvit.
07.12.10 - 20:15
150.022-2 + 150.013-1Nádhera. Když zavřu oči slyším řev ventilátorů z obou banánů a čekám na příval horkého vzduchů z odporníků svítících do běla, rachot kol na vytřískaném zhlaví a kvičení kotoučovek nakonec.
Kde jsou ty časy, kdy jsem k studentské Žilina - Ostrava-Vítkovice za 8Kčs přikoupil 16Kčs za místenku a vyhlížel kdy se "Kozičan" přiřítí od Vrútek...
04.12.10 - 9:11
Sound Transit 902Pár reakcí:

Příměstská doprava v našem smyslu to až tak není, ale do žádné továrny na letadla to lidi nevozí. Vozí to lidi z okolí Seattle do práce do centra a zpět. Továrna na letadla tady sice je (Boeing), ale má asi 20 poboček různě okolo a jezdí se do nich jinak (auto / expres bus).

Jízdní řád je zde : http://www.soundtransit.org/x71.xml

Kdo si všiml, že dle JŘ se jezdí jen v pracovní den, ale fotka je z neděle má bod a za odměnu si může na stejné stránce nastudovat jak fungují posilové vlaky na návoz/odvoz návštěvníků baseballových zápasů Seattle Mariners. Kdo si všiml, že soupravy jsouu vlastně dvě spojené "PX" má další bod a za odměnu se dozví, že zezadu to strká stroj č. 901. Jinak se ale běžně jezdí jen v sestavě loko + 3 "patráky", z nichž ten poslední má stanoviště strojvedoucího a funguje jako řídící vůz. Mnohočlenné řízení a dálkové ovládání jsou v Americe více než půl století stará záležitost.

Závěrem něco k hybridům - hybridní mašinky jsem tady neviděl, ale hybridních aut jezdí mraky a hybridním MHD busem jezdím docela často, takže je vidět, že se snaží. Ono taky cena benzínu necelých 3USD za galon je pro amíky docela síla (a loni bylo skoro 4 - to byl řev... :)
18.08.09 - 15:47
BNSF 3613Kromě Portlandu a Tacomy taky v Seattle (viz seattlestreetcar.org) - v létě tam pravděpodobně budu záručně servisovat, nějaké ty šotofleky už mám vyhlídnuté, třeba sem i něco vecpu :) Posledně jsem tam byl leden - březen, což je šotoslabota (chčije a chčije a furt je tma).08.05.09 - 9:38