..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Jenki":

  1 2 3 4      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
810.047-1 + 810.652-8 + 810.100-8Pěkná výstavka krabiček, včetně poměrně vzácného nátěru "ODS", ve kterém už asi (?) není vůbec nic, snad kromě nějakých šrotů v kopřivách.17.09.15 - 8:53
750.195-0Jestli si dobře vzpomínám tak 2xBpjo jezdily jen do Frýdlantu (nebo do Frenštátu?), dál na ValMez jen sólo. A vzadu samozřejmě Daad-k, později Ds nebo BDs.

Pokud se týká časů tak 2xBpjo bylo u většiny vlaků na šichtu / ze šichty a pak v pátek odpoledne na hory a v neděli odpoledne z hor. A jezdilo to pěkně narvané.

Patra jezdily i na přímém vlaku Ostrava hl.n. - Ostravice, ale taky jen sólo. A jedno "kolečko" sólo taky Přerov s Bobinou. Na Opavách se objevily podstatně později (1999?), to už byla jejich labutí píseň.

Ještě se vyjádřím k barevnému podání - prostě Agfa šla do modrozelena, s tím se nedá nic dělat. Fomachrom šel do modra a ještě strašně zrnil, Kodachrom zase barvy "přeháněl" do omalovánky. Zkoušel jsem to jakž takž zeditovat, ale začalo mi to ujíždět do nepřirozena, tak jsem to nechal takhle. Beru to do značné míry jako součást té doby.

Závěrem pokus o identifikaci vlaku : 29.4.1995 byla sobota, podle SunCalc a úhlu nasvícení je to tak ve 4 odpoledne. To by sedělo na Os 13147 z Ostravice, ale nesedí mi tam, že patra jsou 2. Je možné, že šlo o nějakou mimořádnou posilu, protože šlo o "dlouhý" víkend (v úterý bylo 1.5.). Že by to byl Os 3111 z Kroměříže se mi vzhledem k výše uvedenému nezdá, ale vyloučit to nemůžu. Třeba bude někdo vědět přeněji. Já jsem železnici nikdy extrémně "nežral", spíš jsem sem tam něco vyfotil "bokem", hlavní pro mne vždy byla MHD. Takže se na moc dalších fotek netěšte, teda dokud tady nevznikne MHD okénko, což se asi nestane :)
16.03.15 - 13:57
741.501-1Moc pěkné. Z náhledu jsem si nejdřív myslel, že to je BNSF :)06.02.15 - 17:17
165 + 172Podle toho co jsem se dočetl tak stávající kolejnice i spřáhlo unesou ještě mnohem víc než je potřeba. Ani nové lokomotivy nebudou nutné - prostě se vezme o pár stávajících víc, klidně může být místo trojčete vpředu a dvojčete vzadu čtyřče vpředu a čtyřče vzadu a přinejhorším se ještě pár "čmeláků" vrazí doprostřed, o nic nejde. Důležité je, že na to stačí furt stejný počet lidí a že se zachová maximální unifikace strojového parku. Ne jak v EU kde se kolkrát nedomluví ani lokomotivy stejného výrobce pro různé železniční správy. V USA se dá spojit prakticky všechno se vším bez ohledu na to čí to je.18.11.14 - 20:31
165 + 172Celodřevěná jízdní dráha -> u nápravových tlaků běžně kolem 32t se není čemu divit. A to jsem našel nějakou docela vážně míněnou studii na téma přechod na 36-39t na nápravu (i tohle by furt šlo jen se dřevem a s hřeby, problém by byly spíše mosty). Sice by to sežralo docela dost dolarů, ale už by se u kontejnerů "na patra" nemuselo přemýšlet zda jsou prázdné nebo ložené (to teď dost často nevychází) a hlavně by se do "velkého" průjezdného profilu mohly "nafouknout" i vozy na sypké komodity (hlavně na uhlí, rudy a podobné záležitosti). Evropské železnice vedle toho vypadají jako neefektivní šotohračky.

Jízdní řády vlaků Amtrak jsou ke stažení na stránkách amtrak.com pod záložkou timetables. Coastal Starlight ze Seattle do LA jezdí 1x denně (JŘ v PDF je v 11. chlívečku). Je to spíš turistická záležitost nebo pro ty co se bojí lítání a neví co s prachama. Amtrakem na sedačku se to dá sehnat od 120USD, ale jede to 35h. Letadlo letí ani ne 2h od 200USD. A kdo si to chce dát v lůžkáči tak to je přes 500USD.

Trošku jinak to je v úseku Seattle - Portland, kde je jízdní doba necelé 4h a je to tam zahuštěno "Talgo" soupravami "Amtrak Cascades" - JŘ ke stažení je hned na třetím řádku. Jezdí to docela slušně plné, ve špičková období (pá / ne) je běžně vymístenkováno tři dny dopředu. Cena při nákupu hodně dopředu je solidní (26USD), když jsem to jel párkrát autem vychlastal jsem benálu plus mínus za 20USD (i když jsem vždy měl něco na místní poměry malého typu Honda Civíš nebo Ford Fjúžn, žádné SUV s 8válcem), ale i tak ne každého baví sedět 3h v kuse za volantem. Párkrát jsem to jel i vlakem a jeli v tom nejen studenti a důchodci, ale i úplně normální lidi, často i zjevně docela dobře situovaní na nějaké jednání "na otočku" - takové věci jako zásuvky a wifi jsou tam samozřejmostí a je rozdíl ty 2x3 hodiny strávit řízením auta nebo prací na notebooku. A musím říct, že velikosti sedadel, jejich rozestupy a pohodlí jsou odpovídající evropské první třídě.
18.11.14 - 18:37
770.020-6Beztak jsi u toho nadával, že to není Pomeranč, a jak nám to dneska chutná... i když dívám se že to je foceno 1996, to už asi byly všechny K.O.29.07.14 - 18:03
T 444.0216Nestáli jsme tam tenkrát spolu?13.02.14 - 20:08
T 669.0509Úzká do přelomu 60. / 70. let vedla z dnešního šturcu přes ul. Pohraniční, překřížila dodnes existující kolej směr Mostárna / Rourovna / Jaderka, vedla souběžně s normálněrozchodnou kolejí podél betonového plotu v pozadí fotky, pak překřížila nedávno zrušenou trať směr Osobní nádraží, prošla taktéž nedávno zlikvidovanou starou dřevomodelárnou (tam křížila normálně rozchodnou vlečku, křížení tam v dlažbě leželo až do poloviny 90. let), překřížila tramvajovou trať na ul. Ruské (takže tam byly za sebou 3 přejezdy - 1435, 790 a 1435mm) a pak vjela do prostor Staré ocelárny. Namaloval bych to do mapy.cz nebo google maps, ale jsem lama a nejde mi to, když to udělám a dám tu odkaz tak tam to namalované zmizí (když tak mi poraďte přes SZ).
Bohužel o Vítkovické závodní dráze neexistuje prakticky žádná literatura - ostatně o železárnách jako takových taky ne, když pominu různé propagační výkřiky a náhodné fotoknihy. Pořádná histrická studie se dříve napsat nesměla (protože by se ukázalo, že ti oškliví kapitalisti jako Rotschild a oškliví germanizátoři jako Kuppelwieser nebyli až zas tak oškliví) a dnes na to nikdo nemá čas...
13.01.14 - 20:25
770.079-2Tento nezvyklý nátěr Ikarusů byl typický pro generálkované kusy v ČSAO Košice, závod Moldava nad Bodvou. Na červených 4 dveřových kusech byl poměrně častý, na modrých 2 dveřových velmi vzácný. A vzhledem k místě jeho vzniku byl jeho výskyt pravděpodobnější směrem na východ ČSSR.09.01.14 - 15:08
770.079-2Lahůdka z rodného kraje - mňam mňam, dávám 5* a kdby to šlo tak ještě šestou za to, co jede po ul Rudné v pozadí :)09.01.14 - 8:10