..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Stanislav Čepek":

FotkaZprávaDatum
741.705-8 + 741.703-3Jack Jag:
Vlečka Dolů Bílina - Úpravna uhlí Ledvice (ÚUL), odkud jsou vlaky výchozí, zadrátovaná je, tudíž lze využít elektrickou trakci v celé trase až do Rosic. Na ÚUL dopravci s vozy nijak nemanipulují (posun s nimi zajišťují lokomotivy Severočeských dolů), jejich lokomotivy se vždy jen přivěsí na hotový naložený vlak (nebo se vyvěsí od přivezených prázdných vozů).
Jinak v minulosti se na těchto vlacích objevily třeba bobiny vypůjčené od RM Lines; nasazení 2x741.7 je ale takříkajíc turnus.
05.03.18 - 18:11
363.043-1Keprt:

MonTainery by měly mít oproti rozměrově srovnatelným WoodTainerům masivnější konstrukci a větší vlastní hmotnost a díky tomu pak i větší ložnou hmotnost.
23.11.17 - 18:49
363.043-1NicKON:

Innofreighty (konkrétně tyto tzv. MonTainery) do Opatovic jsou vlastně taková z nouze ctnost. Původně byla inovovaná technologie vykládky a včetně nasazení kontejnerových vozů určena pro elektrárnu Buschhaus v Německu (také součást EPH). Její provoz však byl zastaven, proto byla nakonec tato technologie realizována v Opatovicích.
Obecně mají MonTainery vyšší ložnou hmotnost a objem než vozy řady Falls (teoreticky tak lze stejně dlouhým vlakem přepravit větší množství substrátu, což pak za rok může i nějaký ten vlak ušetřit).
Nakládka se provádí standardně jako u jiných vozů. Vykládka se provádí stacionárním zařízením s vidlicemi, které se "zapíchnou" do otvorů v rámu kontejneru a obsah se přesype do zásobníku, na který navazuje pásový dopravník. Pro obsluhu je to jistě příjemnější, neboť vykladač se ovládá z kabiny, a člověk tak není přímo venku mezi prašným uhlím, vysypávaným ze starých wapů.
Zřejmě oproti původním plánům se v Opatovicích používají dosud obě technologie - viz i nedávná noční fotka "Opatovic" z Velkého Oseka s klasickými wapy. Subjektivně bych řekl, že poměr vlaků pendlujících mezi severními Čechami a Opatovicemi, složených ze starých výsypných vozů Falls nebo těchto kontejnerových Sggrrs, je v současnosti 1:1.
23.11.17 - 11:58
363.015-9 + 123.015-0Jako zajímavost lze pro budoucí generace doplnit, že konkrétně tento vlak do Opatovic byl výchozí z Počerad (dalšími stanicemi, odkud uhlí do Opatovic ze severních Čech současnosti jezdí, jsou v Březno u Chomutova a Světec), přičemž eso pro tento vlak přejelo do Počerad strojově z Třebušic, kam předtím dovezlo (na přepřah) vlak s kůrovcovým dřevem z Moravy do Německa.20.11.17 - 3:16
742.309-8 + 742.254-6LeHydrak:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Washington_(se%C5%99a%C4%8Fovac%C3%AD_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD)

(edit: pro jistotu tu máme odkaz hned dvakrát :-) )
18.02.17 - 20:14
742.309-8 + 742.254-6V roce 2004 to uhlí bylo nejspíš z Washingtonu. :-) V současnosti se dováží převážně ze Světce, jen doplňkově z Třebušic.18.02.17 - 17:58