..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "A.N.":

  1 2 3 4 5 ... 158      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
731.029-5 + 731.026-1N:
to ani ne, 749 vs 754 mají cca 75t, ale liší se v trakční charakteristice, v překladu to znamená to co od ní chceš. To jsou dvě odlišné řady, které se jinak budou chovat třeba na Vláře a nebo na lokálce na Dobříš.

742 vs 743 (731) je něco jiného, kromě té trakční charakteristiky jsou ještě rozdílné v tlaku na nápravu. Což je může omezovat (viz Týnka) nebo naopak upřednostňovat díky lepším adhezním vlastnostem, kdy 731 pojede pomaleji, ale utáhne téměř jako 742.

Pak to máme ještě tzv kritickou rychlost, což je další faktor ve hře. Proto jsem třeba na uhlí do VDF dával na čelo raději 742, která vydržela i nižší kritickou rychlost než 750, která byla lepší na pk, kde nešla do skluzu.
17.01.18 - 16:48
731.029-5 + 731.026-1Tam kde 731/743/730 pokulhává s výkonem, tam to zachrání adheze. Takže těžší stroj, větší tažná síla právě v nižších rychlostech. Nešvar v nasazování HV u ČD (ČDC) se řešil mnohokrát, svého času pěkné pojednání u loko udělal ing Pohl. Je to stejné jako srovnávat 754 vs 749, svého času opět odkazuji na studii depa Jihlava, kde se dělalo srovníní ve vozbě R na t.240.

2x 731 jsou nasazované v ČB, Táboře. V Brně s poklesem výkonů již minimálně.

O tom jihu resp. ČB se psalo mnohé na krp a jelikož to byla debata veřejná, nebylo z jisté strany moc snahy si tzv nalejt čistého vína. Současný stav je jaký je... a 731 tam jsou na doplnění ř.743, které má občas pouze 50% stav provozuschopnosti, ř. 742 již přímo v ČB není. Primární problém je s přechodností, neboť třeba na Týn těžší loko než 742 nesmí.
17.01.18 - 8:38
742.437-7 + 742.172-0Ten unifik není 347, ale 43711.01.18 - 15:38
210.064-2 + 750.164-6Za poslední rok je to takový nový trend na SR, tahat E loko po tratích bez drátů. Viz třeba akce s 350.001. Jenže při hlubším zamyšlení mě to přijde jako šotoúchylárna, stejně jako bys u nás na zubačku vláčel třeba laminu. Zvláště E loko bez troleje prostě působí nepřirozeně.

Ono něco jiného je, když jsou výluky a odklony, viz Třeboň. Pak foto 751+230 působí zajímavě, ale dominuje tam ta motorová loko, nikoliv na čele/v závěsu E. A hlavně je to provoz, nikoliv sehraná opičárna.

Bohužel pravdou je, že na podobné nápady narážíme i při plánovaní různých fotovlaků. Nejhorší stav, kdy je nutno šotoušovi vysvětlit, že tam či onam prostě opět 749.121 nebo 754.XY opravdu z mnoha důvodů né.
03.01.18 - 13:35
210.064-2 + 750.164-6750 by na konci vlaku byla lepší a žehličku někam schovat, ta sem nepatří a působí na této trati jak pěst na oko03.01.18 - 7:01
742.204-1Bean: jj mj taky ty co píšeš, ono to tehdy bylo dáno tím, že modré mají dvojčlen z obou stran a při potřebě dvojčete se nemuselo řešit otáčení loko. Jenže to dnes skoro pominulo...kolikrát je třeba dvojče, max. na noční Zdislavice.

405 leda by se na ní udělala brigáda, protože je v tristním stavu. Nebo lépe změnu SOKV. Však se podívej jak vypadají ex Budějické pod UnL, např. 194, 419, 357, 358...

Když dnes je stále mezi šotouši tahle řada na pokraji zájmu, což je škoda...když to porovnám s 749, 754, které se vesele natírají v rámci možností depa.
15.12.17 - 11:38
742.204-1Soudě dle oblohy to bylo trošku hra o čas? Pěkný podzimní záběr!
Jen je škoda, že se zde vyskytují staré známé korporátní stroje: 289,204,171....od dob odchodu 281, žádná červená stálice.
15.12.17 - 7:19
742.303-1Zde se dá krásně fotit, jen to chce stát o kus vedle. Lépe zde pak vychází večerní návrat Mn. Vůbec trať je relativně fotogenická, telegrafky, mechaniky Sedlejov...atd.

Jen v galeriích se takové fotky narozdíl od provařených motivů moc neukazují...
11.12.17 - 6:38
854.021-3Slabý není nic, to může být Felina o objemu 1,2, podobně se v drážní terminologii nepoužívají koně.

EDITA 3412 slabá není, SM jako takový je výborný, nicméně nastavený na trvalý výkon 588kW a právě kvůli převodovce, která doznala minimálních změn, byť kupodivu nikdy nebyla předmětem rekonstrukce, i když se to reálně nabízelo.

A problém je ten, že 3412 bys asi pod podlahu k této převodovce nenacpal. Čistě teoreticky při použití jiného SM, který by se vešel, by reko znamenala zásah do konstrukce vč rámu a logicky i výměnu převodovky, což by se pohybovalo v úplně jiných finančních dimenzích, nemluvě o ceně a stáří HV.

V případě 860 by byl též problém s umístěním EDITY 3412 a defakto se to nikdy ani na teoretické úrovni neřešilo, neboť by to byl ekonomický nesmysl, když šlo o dva unikáty, které položil poměrně slavný spalovák.

854 nemá problém tahat 3x 054, lze si pomoci u ručním řazením. Ovšem je to hydra, což je běžec na dlouhé tratě. Jedinou podstatnou nevýhodou je ARR na spádu, ale to už je zase věc cviku, podobně jako u řazení.

Před 20ti lety výborný nápad rekonstrukce, dnes už je to na hraně přežitku a polemizovat nad dalšími reko je stejný nesmysl, jako před mnoha lety někteří navrhovali u 831,0.
12.11.17 - 16:14
854.021-3Nickon:
doporučuji se nepouštět do podobných debat, pokud k vozidlům nic nevíš.
Naopak SM je natolik dobrý, že má potlačený výkon kvůli převodovce. A jak známo tento přenos výkonu není na opakované rozjezdy, ale na delší trasy bez zastavování.
Motor po podlahu, další reko a pod. bych zde raději už nepitval, to je trošku delší debata s nutností zákl. znalostí k řadám.
11.11.17 - 11:20