..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Petr Hanko":

  1 2 3 4 5 ... 49      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
771.804-2 + 771.xxx-xDovolil bych si reakci na téma ŠRT a nějaké drobné poznatky ;-) Pro tuto trať je samozřejmě nejtypičtější řada 125.8 (tzv. "širokorozchodná dvojička") patřící pod RD Haniska pri Košiciach, které je zde možné spatřit hlavně ve dvojici a v čele i 50-ti vozového nákladního vlaku s vozy UZ/RŽD loženého rudou, jež směřují do východoslovenských železáren USS Steal. Jelikož je trať vedena poměrně členitým terénem a stoupání pro vlaky o hmotnosti běžně přesahující 4000 t je do výhybně Slančík z Trebišova vypravován většinou ještě postrk. Mj. na fotce by se mělo jednat o traťový úsek ŠRT výh. Slivník (dříve výh. Červený Dvor) – výh. Slančík.
Co se týká provozu "čmeláků" na ŠRT, tak ty jsou převážně využívané na staničním posunu v obvodech stanic Haniska pri Košiciach, Čierna nad Tisou a Maťovce. Ale najde se jistě občas i výjimka v podobě pracovního vlaku, jak dokládá také snímek. Na ŠRT jsou zastoupeny obě řady, jak řada 770.8 tak i 771.8. Většina z nich spadá pod RD Čierna nad Tisou (všechny 770.8 + asi čtyři 771.8) Zbylé 771.8 (i ty na snímku) by měly být z RD Haniska pri KE. Bohužel po dodávkách znovu zrekonstruovaných "velkých somárů" řad 773 v roce 2009/10 na východoslovenské překladiště Čierna nad Tisou došlo k úbytku provozuschopných "čmeláků". Nedivil bych se tomu, kdyby byly dnes již všechny 770.8 v Čirenej vyřazené...
Jinak jak se zde kolega diví, co dělá na širokorozchodném HV šroubovka a nárazníky, tak samozřejmě není to typické, ale některé HV z Hanisky a Čierne to mají. Hlavně na překladišti, v depu a převazovně podvozků v Čierne nad Tisou, kde se kříží koleje NR a ŠRT a kde se jezdí po tzv. obojživelných kolejích se to uplatňuje. Nárazníky a šroubovka lze samozřejmě z HV demontovat a díky tomů, že širokorozchodná vozidla mají místo klasického uchycení šroubovky tzv. šachtu centrálního spřáhla, je možné do ní osadit jak šroubovku tak automatické spřáhlo SA 3. Šachtu pro centrální spřáhlo mají také ještě poslední dva širokorozchodní hektoři 721.801 (RD ČnT) a 802 (RD Haniska).U 803 si nejsem jistý, jestli ještě jezdí... Krom nich lze širokorozchodný původ jasně zpozorovat i u strojů 721.223 až 230, které byly na počátku 70. let vlivem dodávek čmeláků natrvalo převázány na NR a v provozu se s některými z nich můžeme setkat ještě dnes.
07.10.13 - 13:45
T 466.0254 + T 466.0007Drobný dotaz: Byl zde použit polarizační filtr?
Děkuji
09.09.10 - 15:40
1216.226-1 + railjetslabší kreba19.05.09 - 18:47
434.2186A ještě i s vozy 830 jezdili na lokálce Moravské Budějovice – Jemnice v případě menší zátěže. Jindy s loko 72117.05.09 - 11:19
434.2186Matouš Vinš: Ja bych řekl,že to je asi vůz Np používaný dříve k přepravě dřeva a jiného materiálu (dnes pouze k muzejním účelům).
A jede tam asi proto,že tento vlak má zobrazovat část historie a dříve i za doby páry,ale i později jezdily právě tyto tzv. smíšené vlaky. A mám pocit,že ještě v roce 2005 někde tento druh vlaku jezdil ale dneska už asi ne,ale můžu se mýlit.(Případně mě někdo doplnte) :)
17.05.09 - 10:42
753.229-4Tak tohle teda přesahuje i meze čistoty vlaků ČSD ,kdy se na umývání vlaků totálně kašlalo a tyhle brejle jsou podle mého názoru názorným příkladem jak to vypadat nemá...
Cargo by se mělo zamyslet co na ty vlaky dávají,protože tohle ja fakt totální hnus,ale i nu viděl jsem i horší a asi nic víc než kritiku tohoto stroje ,který býval kdysi hezky naleštěný jeho lak nenapraví
Ale jinak snímek je velice vydařený a moc se mi líbí
06.03.09 - 21:37
850.032-4jen mi tam chybí ty mechaniky,které zde byly velmi dlouhou dobu a zažily leccos...06.03.09 - 21:28
843.024-1Neříkám,že to je špatné to určitě ne ,ale kompozičně by zde asi nejlépe seděl nějaký ten rychlík... :)06.03.09 - 21:24
814.215-0Hele tem pluh to má roztřískane nebo se mi to zdá?30.01.09 - 9:01
750.143-0škoda šumící oblohy28.01.09 - 19:21