Komentáře uživatele "Pavel Randák":
Fotka | Zpráva | Datum |
---|---|---|
854.213-6 | Trakční vedení nezdemontovali Poláci, nýbrž Rudá armáda, která si ho odvezla co válečnou kořist v r. 1945. | 05.03.19 - 21:19 |
742.053-2 + 241.002-5 + 362.034-1 SŽ | K dopravě uhlí po vodě: V Německu, zejména v Porýní (ale i na jiných splavných řekách) je doprava uhlí do elektráren loděmi běžná věc. Jedná se o černé uhlí ze zámořských lokalit překládané v Rotterdamu. V Česku skončila doprava po Labi pro chvaletickou elektrárnu v r. 1996. Tehdy její vlastník ČEZ vypsal výběrko na dodávku uhlí a Dráha nabídla lepší cenu než lodníci. Tehdy byl ve Chvaleticích vybudován výklopník na vykládku vozů Eas. Tato doprava v současnosti nestačí, protože se spaluje horší uhlí a tak je ho potřeba dovézt více (cca 5.5 mil. t ročně). Od jara se tedy přešlo na technologii Innofreight. Ta má výhodu ve vyšší přepraví kapacitě vlaku a rychlejší vykládce – souprava se nemusí rozvěšovat na jednotlivé vozy. Stejnou technologii už dříve zavedly sousední Opatovice; tam se ale uhlí po vodě nevozilo nikdy. Technické údaje: • Ucelený vlak se skládá ze 14 vozů InnoWaggon 80ft (1ks = dvojče se 4 kusy Montainerů XXL). • Brutto hmotnost: 2.570 t (vlak) • Netto hmotnost paliva: 1900 t (EAS 1700 t) • Počet kontejnerů: 56 kusů • Hmotnost paliva v kontejneru: 34 t • Délka vlaku (bez loko): 394 m | 04.12.18 - 11:53 |
754.031-3 | Tak to už je historie. Ocelová mostní konstrukce byla v půlce září odstraněna. | 26.09.18 - 16:21 |
434.2186 | Ovšem barva toho hytláku je přímo odporná. | 26.09.18 - 13:39 |
T 478.1001 + 749.107-9 | Jediný správný Krakonoš smí být veden pouze motorovým vozem (vozy). | 24.09.18 - 17:18 |
T 47.006 | Opravdu? https://www.gettyimages.co.uk/detail/news-photo/die-erste-kriegslokomotive-52_001-unter-dampf-veroeffentl-news-photo/542373281#die-erste-kriegslokomotive-52_001-unter-dampf-12101942-veroeffentl-in-picture-id542373281 | 16.09.18 - 17:54 |
477.043 | Kolik ujel papoušek bez doplnění vody nevím, ale o ř. 475.0, která měla podobný výkon i zásoby vody, jsem četl, že "s odřenýma ušima" dojela bez doplňování vody ze Smíchova do Zdic. | 31.08.18 - 8:46 |
365.001-7 + 233.536-2 + 233.289-8 | Kdo by jako malý neměl BTTB Ragulina? Já ne, já po kolejištěi proháněl V200, bobinu, rosničku BR23 a BR99(7); v dobách, kdy jsem si hrál s vláčky byl Ragulin tak leda někde na rýsovacích prknech. | 26.07.18 - 12:18 |
460.054-0 + 460.053-2 | To jste trochu odbočil, v čem je EM488 lepší než EM475, které měly nahradit? | 16.07.18 - 20:52 |
460.054-0 + 460.053-2 | >M474.003 Stejnosměrný motor s komutátorem, vybavený ztrátovou regulací považujete za "normální motor, určený pro vozidlo"? A zrovna tenhle model, který vyjel víc jak 15 let po EM475 rozhodně nebyl nic na úrovni doby. | 16.07.18 - 10:50 |