..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Pavel Randák":

  1 ... 18 19 20 21 22 ... 24      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
130.044-1 + 130.050-8Dovolím si upozornit, že ELE je zkratka elektrárny Ledvice, na snímku je v pozadí elektrárna Prunéřov, která má zkratku EPR.02.04.13 - 13:11
456.021Ono to v 60. s focením vlaků zas tak jednoduché nebylo. Vzpomínám, že cca v roce 1962 jsem byl s tátou fotit rozestavěný nadjezd v Nymburce - bylo to do publikace 90 let dílen ČSD - a táta na to focení musel mít povolení a opravdu přišel esenbák a chtěl to povolení vidět. A to fotil z veřejně přístupných míst.
Já zažil pruzení při focení už historických jízd od osožáků ještě v letech 80.
15.03.13 - 15:02
475.1142 + 475.179>Vikititor
Zrovna tenhle barevný odstín, použitý v té době na 1142 byl dost hnusný. Byla to hráškově zelená. Fotka ho naštěstí zkreslila k lepšímu.
14.03.13 - 8:47
475.1142 + 475.179Pěkné parní rojení v Lužné bylo také v září 1981: Vlak Praha Smíchov - Lužná vedený 475.1142 a 477.043 a k tomu v Lužné 354.1217. Mám to doma na eastmacoloru, ale nemám dost dobrý scanner, abych to zde mohl publikovat.13.03.13 - 13:59
...s postrkem> Hank
Já se tedy nechci hádat, ale železniční sbírku NTM měl v letech 1965 až 1991 na starosti ing. Jindřich Bek, autor známých atlasů lokomotiv. Byl ale celou tu dobu zaměstnancem ČSD a muzejnictví dělal jako "vedlejšák". Pánové Bauer a Zeithammer jeho muzeální činnost při zmiňovaných přednáškách dost kritizovali. Známý je jeho výrok, že pokud je stroj dostatečně zdokumentován, netřeba ho uchovávat.
13.03.13 - 13:50
...s postrkem>Topič
Desku nepotřebuju shánět, jen uklidit po přestavbě bytu a vyndat ji ze zarovnaného šuplíku :-)
13.03.13 - 10:59
475.1142 + 475.179Ten vlak má nejen přípřež, ale i postrk - 387.043.
To byla parádní jízda!
13.03.13 - 10:56
...s postrkem>Stoupa
No, já jsem taky z FEL, ale přednášky pánů Bauera a Zeithammera jsem objevil až ve 2. polovině let 80., to už jsem měl dávno po promoci.
13.03.13 - 9:13
...s postrkem> Stoupa: Tak to jsme spolužáci! Absolvoval jste též cyklus přednášek ing. Hály o konstrukci parní lokomotivy?
> Topič: Pan Ing. Bauer toho vydal více, nedávno jsem dočetl "Stavební stroje fy. Lanna", kde je taky spousta historických fotek průmyslových lokomotiv, oba jmenovaní pánové se pak podíleli na knížce fotografií "Parní symfonie".
Co se toho záznamu rozjezdu tří štokrů týče, proč se nahrávka jmenuje "Trio kotlů pod Jedlovou", když to je, podle vás, ze Svoru?
13.03.13 - 8:37
...s postrkem>hank
To jste trochu popletl. Vedoucím dopravní sbírky NTM byl ing. Karel Zeithammer; zabýval se také historií techniky a železniční obzvláště (teď zrovna vydal moc pěknou knížku). Ing. Zdeněk Bauer zase natočil a vydal elpíčko "Rytmus páry" (je tam, také krásný rozjezd vlaku se 3 štokry z Jedlové), fotil a psal obdivné texty o parních lokomotivách. Taky v 90. letech vydával časopis Železnice. Oba učili na strojní fakultě na katedře kolejových vozidel a pořádali skvělé přednášky o železnici pro tehdy ještě malou obec šotoušskou.

ad pára a tunely: to, co tu popisujete není nic proti tomu, co zažívaly strojní čety v alpských tunelech. Podle toho, co jsem četl, třeba v Arlberském tunelu došlo i k úmrtí a ani ohni v lokomotivě se tam nechtěšlo moc hořet.
12.03.13 - 22:40