..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Pavel Randák":

  1 2 3 4 5 ... 20      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
742.053-2 + 241.002-5 + 362.034-1 SŽK dopravě uhlí po vodě:
V Německu, zejména v Porýní (ale i na jiných splavných řekách) je doprava uhlí do elektráren loděmi běžná věc. Jedná se o černé uhlí ze zámořských lokalit překládané v Rotterdamu.
V Česku skončila doprava po Labi pro chvaletickou elektrárnu v r. 1996. Tehdy její vlastník ČEZ vypsal výběrko na dodávku uhlí a Dráha nabídla lepší cenu než lodníci. Tehdy byl ve Chvaleticích vybudován výklopník na vykládku vozů Eas. Tato doprava v současnosti nestačí, protože se spaluje horší uhlí a tak je ho potřeba dovézt více (cca 5.5 mil. t ročně). Od jara se tedy přešlo na technologii Innofreight. Ta má výhodu ve vyšší přepraví kapacitě vlaku a rychlejší vykládce – souprava se nemusí rozvěšovat na jednotlivé vozy. Stejnou technologii už dříve zavedly sousední Opatovice; tam se ale uhlí po vodě nevozilo nikdy.
Technické údaje:
• Ucelený vlak se skládá ze 14 vozů InnoWaggon 80ft (1ks = dvojče se 4 kusy Montainerů XXL).
• Brutto hmotnost: 2.570 t (vlak)
• Netto hmotnost paliva: 1900 t (EAS 1700 t)
• Počet kontejnerů: 56 kusů
• Hmotnost paliva v kontejneru: 34 t
• Délka vlaku (bez loko): 394 m
04.12.18 - 11:53
754.031-3Tak to už je historie. Ocelová mostní konstrukce byla v půlce září odstraněna.26.09.18 - 16:21
434.2186Ovšem barva toho hytláku je přímo odporná.26.09.18 - 13:39
T 478.1001 + 749.107-9Jediný správný Krakonoš smí být veden pouze motorovým vozem (vozy).24.09.18 - 17:18
T 47.006Opravdu?
https://www.gettyimages.co.uk/detail/news-photo/die-erste-kriegslokomotive-52_001-unter-dampf-veroeffentl-news-photo/542373281#die-erste-kriegslokomotive-52_001-unter-dampf-12101942-veroeffentl-in-picture-id542373281
16.09.18 - 17:54
477.043Kolik ujel papoušek bez doplnění vody nevím, ale o ř. 475.0, která měla podobný výkon i zásoby vody, jsem četl, že "s odřenýma ušima" dojela bez doplňování vody ze Smíchova do Zdic.31.08.18 - 8:46
365.001-7 + 233.536-2 + 233.289-8Kdo by jako malý neměl BTTB Ragulina?
Já ne, já po kolejištěi proháněl V200, bobinu, rosničku BR23 a BR99(7); v dobách, kdy jsem si hrál s vláčky byl Ragulin tak leda někde na rýsovacích prknech.
26.07.18 - 12:18
460.054-0 + 460.053-2To jste trochu odbočil, v čem je EM488 lepší než EM475, které měly nahradit?16.07.18 - 20:52
460.054-0 + 460.053-2>M474.003
Stejnosměrný motor s komutátorem, vybavený ztrátovou regulací považujete za "normální motor, určený pro vozidlo"?
A zrovna tenhle model, který vyjel víc jak 15 let po EM475 rozhodně nebyl nic na úrovni doby.
16.07.18 - 10:50
č. 6 - PadarnNa první pohled to vypadá jako ozubnice Riggenbachova, ve skutečnostmi je to dvojitá Abtova, ke které jsou po stranách připojeny pásy, které mají zabránit vyskočení ozubeného kola ze záběru. Při zahajovací jizdě k tomu totiž došlo a následkem byl smrtelný úraz a zničená lokomotiva.11.07.18 - 9:27