..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Chary":

  1 2 3 4 5 ... 531      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
742.210-8ad 2 - Na vlaku 1815 je pravidlem hydra s řidičákem. Zde byla souprava nahrazena mašinou s dvěma vozy. Obě informace lze dohledat na tomto portálu, jedna je v sekci řazení v menu vlevo, druhá je zjevná z fotografie. ;-)
ad 1 - Je taková věc, které se říká „číst mezi řádky“. :-D
17.11.17 - 17:09
742.210-8Náhrada na zpožděném vlaku Sp 1815 v podobě lokomotivy 742.210 právě opouští stanici Stará Paka, za doprovodu příslušných kouřových efektů, ačkoliv motor musí být po dlouhé a zajisté ne příliš ledabylé jízdě dostatečně zahřátý. Stanice Stará Paka prošla modernizací a dle slov firmy, která instalovala zabezpečovací zařízení, je technologicky nejmodernější v zemi. Se zvýšením bezpečnosti provozu došlo i ke zvýšení bezpečnosti pohybu cestujících. Ačkoliv to z fotografie nemusí být znát na první pohled, celá stanice včetně nástupišť, vyjma nástupních hran, tj. včetně hran nenástupních, je obehnána sítí modrého zábradlí. Názorně je to vidět na tomto snímku:
https://zeleznicar.cd.cz/assets/zeleznicar/provoz-a-technika/img_1785.jpg
17.11.17 - 13:18
854.021-3Na ŽelPage mě nepřestane překvapovat fakt, že u relativně zajímavých fotek se mlčí, a u relativně nudných fotek se diskutuje o stošest. :-D13.11.17 - 0:30
854.021-3LeHydraku, ale to brzdařská budka. Byly jí vybaveny celkem tři vozy, řada Btn s indexem (0104), tohle je poslední vůz, na kterém se dochovala.10.11.17 - 18:53
854.021-3Je prvního dubna a toto není apríl.

Jakou souvislost s fotografií má okrotice, ostřice, mochyně, mařinka, kokořík, samorostlík, soumračník, batolec anebo budníček?
10.11.17 - 12:26
163.243-9Období kolem letního slunovratu je pro fotografy obzvláště zajímavé. Umožňuje totiž fotografovat z úhlů, které nejsou po zbytek roku dostatečně nasvícené, nebo se tam v zimě slunce nedostane vůbec. Jde o tzv. focení ze severu. Když si představíte mapu a na na ní sluneční hodiny, v létě (za letního času) svítí v jednu hodinu odpoledne slunce přímo z jihu, „ze šesté hodiny“, a v osm večer potom „z desáté hodiny“, ze západoseverozápadního směru, tak jako tomu je na této fotografii. Pro ilustraci, dnes (8.11.) by se na tomto místě dalo pohodlně fotografovat tak do dvou hodin odpoledne, ovšem z druhé strany trati. Kolem čtvrté hodiny odpolední se slunce bude kulit za obzor a svítit v tomto místě víceméně na čelo.08.11.17 - 9:03
310.0134Njn, tady není podzim, ale aspoň je tam parní vlak s kouřem. Z toho dne mám ještě nějaký podzim bez parního vlaku nebo hodně podzimu s parním vlakem, ale bez kouře... :-D03.11.17 - 17:55
751.004-3Já bych s tím hyperfokálem zas tak moc neoperoval, několikrát jsem to zkoušel a nedařilo se mi naroubovat barevnou praxi na šedivou teorii. Resp. vždyky mi to nějak falírovalo, ačkoliv jsem dodržel HF parametry, nekonečno ostré nebylo.

Jinak z vlastní zkušenosti vím, že když jdou fotit noční vlaky na 50 mm (DX) f/2,2 až f/2,8 a jde to, protože není zbytí, tak by to šlo i na f/5,6 a pak by to bylo těžce v cajku.

Ovšem pokud je to opravdu seťákem, tak zaclonění o 1 EV nad plnou díru na dlouhém konci nebude až tak špatné rozhodnutí, vinětace, celková kresba, celkový kontrast. Nevím, jak přesně u Canona, ale seťáky obecně bývají na dlouhém konci spíš do počtu. Zlepšení ostrosti a kontrastu zacloněním je vždy lepší, než to pak dohánět doostřením, ale na druhou stranu na horní strop ISO rozsahu asi stejně moc velejemných detailů nezbylo.

Jestli totiž dobře čtu recenze, tak ISO1600 je nejvyšší hodnota toho přístroje, takže to dopadlo ještě hodně dobře.

Za mě osobně, určitě bych to trošku zesvětlil na středech, já nejsem zrovna příznivec velkých temnot, v tomto smyslu fotografie.

Jinak děkuji za tu fotku a tu diskusi, nasadilo mi to zajímavého brouka fotoškoly do hlavy.
03.11.17 - 10:19
310.0134Turnovská 310.0134 se vrací z akce kolem Jaroměře, kde se účastnila akce Císařské parní vlaky.03.11.17 - 9:55
122.031-8Když se podíváte do mapy, zjistíte, že ze stanice Velký Osek se dá dvěma směry (z obou zhlaví) dojet do výhybny Kanín, což jsou fakticky jen dvě koleje na kraji lesa, prakticky na dohled od stejnojmenné vesnice, nebýt náspu dálnice D11, která výhybnu překonává mostem. Díky tomuto celkem nezvyklému uspořádání může vlak od Dobšic plynule pokračovat jak ve směru na Kolín, tak na Nymburk, a naopak.01.11.17 - 19:40