..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "topič":

  1 ... 395 396 397 398 399 ... 423      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
680.003Kocour: Jedině tak. Ale za tou by nemusel do České Třebové.:-)13.01.07 - 23:08
810.129-7Přivítal bych ostřejší vlak než jehličí.13.01.07 - 23:06
680.003TAURUS: Prosím Tě, vrať školné své základní škole. To je hrůza. Copak je babička ve vyjmenovaných slovech po b? Ty se učí ve 3. třídě a navíc je to tak frekventované slovo, že je ostuda napsat je špatně.:-)13.01.07 - 20:58
751.095-1Krátký dvoukolejný úsek je ještě pozůstatkem z doby 2.světové války. Nechala ho tam vybudovat německá wehrmacht. Původní záměr byl mnohem rozsáhlejší. Důvodem bylo, že nedaleko Raspenavy a Frýdlantu se nachází poměrně rozsáhlé hraniční opevnění vystavěné ČSR před válkou. Němci zde chtěli zkoušet nové kanóny určené k tažení do Francie jež měly být hlavním trumfem proti maginotově linii. Kanóny to byly značných rozměrů a musely být dopravovány po železnici a tak aby se nenarušovala silně zatížená trať do Liberce, tak se začala stavět druhá kolej. Spád dějinných událostí byl rychlejší. Němci nakonec Maginotovu linii obešli přes Belgii a na frýdlantsku tak zůstalo jen torzo původního záměru.12.01.07 - 18:06
810.070-3EightyFour: Nahoru, dolů. To je tak když chodíte fotit s flaškou slivovice v kapse.:-D12.01.07 - 14:26
809.495-5Jak to že není výjimečná? Je snad v galerii orchestrion s počápelskou elektrárnou? Kdo najde, vyhrává CD.:-))11.01.07 - 23:35
150.024-8Johník: A nešlo si stoupnout víc doleva a fotit více z čela? Tak by sloupy byly vedle mašiny a ne přes ní a za ní. Takhle mi na první pohled přijde (s nadsázkou řečeno), že úkolem bylo vyfotit kandelábr. Svatokrádežně napíšu, že bych fotku razantně opižlal zeshora až k tomu zelenému světlu (kašlal bych na ufiknutej sloup) a zprava bych taky uřízl několik sloupů a kus vlaku, aby fotka dostala dynamiku a aby více dominoval rozsvícený reflektor na čele mašiny než do nebe se tyčící sloup. Přijde mi, že by pak fotka lépe vyjadřovala nadcházející pohyb vlaku. Takhle to alespoň cítím a nemusí to být správně. Ale tady mě opravdu přijde snaha či požadavek neuříznout sloup hodně na škodu.:-)10.01.07 - 15:00
SVP 74.161Josef Petrák: No jasně. Dělá melouch pro litomyšlské zahrádkáře. Kdepak vyhýbání značce.10.01.07 - 14:34
680Luxian: Ano, souhlasím. Já jsem svůj komentář psal ještě před tím Tvým z 23:54 a dopsal později. Takže to působí trošku chaoticky. Děkuji za slovo ducere. Nemohl jsem si vzpomenout a pořád se mi do toho motal konduktér, tedy ductere. Na most u Millau se chci zajet podívat, to je skvostná stavba. U Aix en Provence je taky krásný dlouhý viadukt Les Arcades přes poměrně ploché a rozlehlé údolí a když si to po něm maže TGV, tak je to úchvatný pohled.10.01.07 - 10:47
680Luxian: Viadukt se odjakživa zcela určitě nespojuje se železnicí. Již ze samotného latinského názvu jasně vyplývá, že se spojoval s cestou - via. Stavbu kamenného mostu spojovaného železem a olovem v Babylónii popisuje Hérodotos již v 5.stol.př.n.l., stejně jako třeba Marco Polo ve svém Miliónu popisuje kamenný most v Číně. K dokonalosti dovedli viadukty Římané a to také v době před Kristem. A doufám, že se dá uznat argument, že v té době železnice nebyla příliš rozšířena. Dodnes se slovem viadukt označují třeba dálniční mosty v Itálii a Francii. Na cestě z Janova do Nice je jich kolem stovky. Ve Francii se to píše viaduc. Takže silniční i železniční.:-))10.01.07 - 0:15