..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "topič":

  1 2 3 4 5 ... 408      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
163.097-9M 474 003: Ale proč je to u snímku 163 někde v Polabí?

Protože se Josef02 spletl a napsal to omylem k této fotce. O hodinu později to napsal pod správnou fotku.
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/parni-lokomotivy/475/475744.html

Pokud chceš, napiš odpověď (opravu) také tam. :-)
23.05.18 - 11:17
477.043Rabín: Já jsem svůj komentář o soupravách vztahoval k parnímu provozu. Děkuji za doplnění. :-)
Na přelomu 60. a 70. let byly některé vlaky na 8k vedené jako Mos, v řazení M 131.1 + 2x Bdlm nebo různé typy Clm (s kamny) + M 131.1.
11.05.18 - 8:32
477.043Borovička: To si pamatuješ špatně. Bulík s papírákama, řada Ba, byl typickou soupravou na trati 8k Liberec - Lovosice. Soupravy pravidelně třívozové se služebním vozem, v některých zařazen vůz Aa. Baiky byly k vidění s bulíkem spíš na trati Nbk - Rbk, resp. ČL - Rbk.10.05.18 - 19:41
383.050-2 + 383.051-0Lapil: Z níže uvedených odkazů vyplývá, že blbneš Ty.
https://www.adamek.cz/knihy/lzs/pravopis-liziny-lyze/
https://www.pravopisne.cz/2010/10/liziny-%C3%97-lyziny/
09.05.18 - 11:38
475.179Eletrifikace pražského železničního uzlu byla započata v r. 1927 a o rok později byly v provozu první dvě elektrické lokomotivy ze Škody Plzeň.
První lokomotiva řady 475.1 byla vyrobena tamtéž v r. 1947.
02.05.18 - 12:51
475.179bulíka jsem v poznámce popisku fotky uvedl záměrně, jelikož podle plakátu, který dosud "visí" na stránkách jel v čele vlaku bulík 464.008
http://parnijizdy.cz/akce/2018/pdf/NPR_plakat_Karel-I_2018_A3_297x420_v02.pdf
30.04.18 - 10:32
714.028-8 + 714.004-9MG: Pro poněkud současnější rozlišení lze kraulovat na můj Flickr:
Trochu farizejská proklamace, když sem naleješ fotku o necelé polovině datové velikosti, kterou může mít.
23.04.18 - 23:57
371.005-0nojo, je to taková echtovní šotka bez přemýšlení na fleku, grafiti srostlé s čelem mašiny je vyloženě nepěkné a vypovídá o tom, že autor si kvůli poslednímu bastardovi v původním nátěru ničeho dalšího nevšímal05.04.18 - 22:14
M 152.0517NIcKON: "Kutilství" v oblasti českého jazyka není u přispěvatelů regionálních tiskovin nic neobvyklého. Stačí když zaslechnou nějaké dříve neslyšené slovo a použijí ho ve snaze být originální. Ony dva nalezené výrazy v korpusu jsou také z nějaké místní "drbny" (Semily, Česká Lípa), ale jak jsem psal, týkaly se hasičské stříkačky. Občas se dá zaslechnout také označení párovka, které se používá(lo) pro lokomobily. :-)
Ono je to podobné jako se slovními spojeními "vlakové nádraží" nebo "vlakové(á) neštěstí (nehoda)". To tahá za uši podobně jako spojení "kompaktní CD disk".
04.04.18 - 13:07
M 152.0517(gp): Já to slyšel jen ve spojení s hasičskou parní stříkačkou a to jen ojediněle. Potvrzuje to i Český národní korpus. Kdežto pára je celkem ustálené pojmenování. Pegas ve spojení se zamračenou vybavenou parním generátorem PG 500, prosím. Ale pro ty bez něj je už nesmysl. :-)
Post edit: pára jakožto označení pro parní lokomotivu je zažité. Např : táhne to pára, jede na tom pára, pára už je na vlaku apod. Odposlechnuto v době parního provozu od strojmistra: "Vem si na odstavnejch ňákou leťáckou páru a vrchnímu (dozorčí depa) pak namelduj číslo vlaku." Nikdy jsem nikoho v depu slovo panička vyslovit neslyšel. Možná je to nějaký newspeak.
post post edit: vzhledem k věku a možná i zkušenostem p. Josefa Holka bych si dovolil vyjádřit lehké pochybnosti o jeho jazykové erudici v oblasti parních hnacích vozidel. Argumentovat s odkazem na něj bych nazval mírně řečeno ošemetným. A říkat mašině velký jak hovado (štokr, němka, pětasedma, kremák) zdrobnělinou "parnička" mi přijde lehce mimózní. :-)
03.04.18 - 20:25