..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "JK ml.":

  1 2 3 4 5 ... 25      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
Ol49-6921. století v Polsku :-) Jsem měl možnost nahlédnout do polských předpisů :-) Značka rychlostníku na 200 kmh a vyobrazení německého dvojrameného návěstidla v konfiguraci pro jízdu odbočkou, obé na jedné stránce!!!! Tak jsem si říkal, že by se tátovi v Polsku muselo líbit, škoda, že se toho profesně nedožil....Německá návěstidla v ČR už nemáme a rychlostník na 200kmh ještě dlouho mít nebudeme :-) :-) :-) Polsko by ho jistě profesně interesovalo....On teda chodil spíš s tím, že o zemi za Bohumínem nechce ani slyšet, že v Chalupkách jje pravidelně sodoma gomora bo poláci pořád cosi šukají místo aby si vyřešili ucpané nádraží :-) :-) :-) Fotka je na titulní stranu, ta za popsané nemůže :-)22.03.21 - 10:44
753.616-2Ad Nymburk dílny....Při svých pražských studiích jsem nějak na Masně zmastil směr a vlezl do panťáku směr nymburk-kolín místo na panťák do Klánovic.....Než to dojelo na úvrať do Libně nastala tma - upadl jsem do lehkého bezvědomí....Vzbudil jsem se na asi té nejblbější zastávce - tušíte správně - ten panťák zastavil Nymburk dílny, vyskočil jsem na poslední chvíli, ještě jsem zakopnul o nastupujícího železničáře.....vlak odjel dřív než jsem obnovil svoje životní funkce...Ppromnul jsem si oči.....Děcka já byl tenkrát tak sprostej ...A celou cestu co jsem to brodil k perónům také, asi mě to špačkování ale zachránilo život:-) ....Bylo hnusně, klasická podzimní nula až -1C a droboučce poletující první snížek. Než jsem dorazil k peronům, měl jsem konzistenci sobolího trusu obvyklé při takové teplotě vzduchu. A ten pocit, když jsem se přivinul k rozžhavenému topení v žabotlamu směr Poříčany.....15.03.20 - 11:46
749.006-3A propos Stoupo Jaroslav Foglar a železnice....
Zde: https://www.bohousek.cz/clanek_tisk-2008100023-akademie-jaroslava-foglara-tenkrat-na-vychode-tabor-u-sinoviru-1938.html
fotokopie kroniky, kde popisuje tábor u Siněviru v roce 1938. Nemalou část věnuje líčení útrap, které zažil při jednání s dráhou stran zařazení "zetky" do soupravy elitního rychlíku Přaha -Košice-Jasnina. Ve zkratce - dráha ten to vůz na takový rychlík odmítla dát....A tak se po značné protekci přes rodiče členů oddílu pracujících v příslušných drážních kancelářích obě strany shodli na vskutku raritním polohytláku "řady" CDs. Kupátka pro cestující uprostřed a po obou krajích oddíly pro ložení spěšninou :-) Pro dopravení táborníků včetně veškerého vybavení z A do B by to bylo i dnes velmi rozumné uspořádání. Na tehdejší dobu to musela neuvěřitelně logisticky náročná.....Kdoví jestli by to dneska šlo uskutečnit :-) A ve vztahu k fotce....Kolik tak ten rychlík mohl mít vozů? Dnešní (zde vyobrazená norma) = 2 kusy to nebyly ani přibližně - to byla norma posunu v Košicích :-) :-)
23.09.19 - 20:13
111.030-3Příčná flétna to je ještě dobrý. U nás na asijském kontinentu, kde teda si bááááníček nedáme šáhnout (o tem není diskuze pražáci), se podobně nevalné pověsti těší Těškovice. Když po mači dopadne sudí od těškováků jen s doporučením zahájení výuky na příčnou flétnu, tak to pískal absolutní rovinu....Většinou je mu doporučeno, že jestli počká, tak mu hráči Těškovic umístí příčně ten jeho praporek do zde nepublikovatelného tělního otvoru a následuje nabídka pracovního poměru na šachtě. Ale také se přimlouvám, u nás by šlo o prodloužení tramvajové tratě ze Zátiší :-)23.05.19 - 17:38
T 669.0084Tak tady je to modelová situace. Vyplo by se napětí v kolejnicích a drážní inspekce by mohla konat, žádný vyšší zájem strany a vlády socialistický závazky. :-) Ale táta když začínal, jezdili se čmelákem (!!!) maňasy kolem komína z Prahy na Neratovice....Někde po těch nádražích prý byla dlouhá zarostlá kusá kolej, kam se jednoho dne se čmelákem napřed museli uhnout před turnovským rychílem než započali konat staniční posun. Maňas počátkem 70st. to nebývala barča hytlák a dva vozejky uhlí..To věru nikoliv. Měli toho něúrekom ložené prázdné malé velké tlusté tenké :-) ….Tak jeli, jeli, pak už klestili křoví a pak už nejeli - pod čmelákem v nicotné rychlosti povolily koleje, ale prý to akorát vyšlo :-) Jinak by tenkrát asi místní transverzální železnice nadobro minimálně na den zkolaboval strana nestrana :-)07.04.19 - 11:16
T 478.3161 + M 152.0039Pravda školy nemám, ale nevím o tom, že by do Žacléře vedla nějaká dvojkolejka. Ale koneckonců on to může být také současný vjezd že :-)15.03.19 - 22:23
T 478.3161 + M 152.0039No v první řadě rozvázaný přípoj :-) :-) :-)15.03.19 - 18:36
VL11M-062A+BJo a ve dvě ráno ve Lvově? dalších 25 vozů na rychlíku z Oděssy přivezl šestikolák samojediný, a rychlík z Chrakova nebo z jaké východoukrajinské zadele přivezlo dvojče ČS7 jinak elektriky na vlacích jen ty VL 10+přerostlé žabotlamy :-) ....Když jsme jeli tam - na Volovci od sedla Beskid přidrandil nálad od klacku ke klacku tři dvojčata VL 10 vpředu a dvě vzadu.....Neuvěříte co taková souprava dělá při dobržďování…21.01.19 - 23:18
VL11M-062A+BJá jsem z těch co objetoval (pravopis odpovídá tamní dopravní situaci) valutu a vypravil se ze Lvova na R13 ve dvě ráno směr čop grenze. Ten vlak jede s dvěma kurzovními stodolami do Košic přes Užocký průsmyk. Dokonce tak, že začátkem léta jede úsek Turka - Užok - a pod kopec celý za světla = je to železniční nirvána, zdejší železniční reálie a příroda - polsko za Siankama hned za ochranným pásmem dráhy :-) Netřeba se trmácet něco přes 7 hodin zdejší električkou!!! Před Turkou po čtvrté ráno 70-80kmh nadrážděné ruské dlabané ingoty zhruba v počtu 25 ks na sešroubovaných kolejích....Krawal =nehoraznyi. Při jízdě z kopce dolů nelze jinak než smeknout před fírou jak si přibrzdí soupravu tak, že mu to tu 30kmh drží samo a ani žádné rázy soupravou (připomínám beznárazníkovou těchniku). No přijedete do čopu po osmé ráno, hned na vás najede čmelák na třikrát vás dostrká na převaziště, Bolci při převazu provedou celní a pasové odbavení, hoši pod vozy poctivě skoro hodinu kutí ve dvojko podvozky, pak vás čmelda nastrká zpátky na soupravu, která mezitím na nádru v Čopu vznikne u prvního peronu = slovenský peršing + 1 speciální přeshraniční Bymee….Posunou se hodinky a hrrr na západ. No hrrr. Zas tak hrr to není. Zejména protože v polích je zastávka "Hraniční piechiod Slovenská Republika" zde probíhá průzkum slováků. Až sem jsou všechny dekly ve stodolách zaplombované. Chalani ich odplombujú, pozerajú vnu, po tričtrte hodine ich to prestane interesovat no a na pokon vlačik odcházá směr Čierna. V Čierne si peršing odveze to svoje Bymee stranou a najede na ty dvě ruské stodoly další peršing se slušnou soupravou cca pěti klimatizovaných vozů jak je známe ze slovenských souprav EC vlaků. No ale to už je dvanáct, nejvyšší čas aby takto stvořený osobák vyrazil směr Košice. I když nikdo nespěchá, furt se kolem vlaku něco děje...A vlak odjíždí vždy načas, aniž by někde bez příčiny postával jen tak nějakou delší dobu. V košicích to bylo tuším ve dvě odpoledne a ve tři pendolíno do Ostravy....21.01.19 - 23:09
151.006-4Jen si dovoluji upozornit, že od vzniku ČD a DFJP UPa to je pouhých 25 let, nikoliv 15... :-) Nějak jsem podlehl skepsi, když jsem to přepočítal. :-) A pozítří to bude už 26... :-)30.12.18 - 10:53