..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "hank":

  1 2 3 4 5 ... 27      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
720.141-1Dospěl jsi k dokonalosti...10.04.18 - 14:43
M 152.0517Martin Grill: No, na té fotce z Kácova není moc poznat, jestli je ta čelní část střechy (nebo jak to nazvat) natřená stejným odstínem jako zbytek střechy nebo jestli je jenom špinavá, tak jak většinou bývala za provozu u ČSD... A nebyl bych si úplně jistý, jestli fotku prototypu z července 2016 lze považovat za typický vzorek stavu nátěru za provozu u ČSD v 80. letech.02.04.18 - 23:07
M 152.0517A.N.: "...810 v tomto provedení u nás nikdy nejezdila..."

Tomu nerozumím, čím se ten nátěr (kromě loga dopravce) liší od polomáčené klasiky ČSD?
02.04.18 - 19:20
423.041NIcKON: Těžko zobecňovat. Jsou naopak v pohraničí i obce, kde rodáci (a jejich potomci) vztahy s dnešními obyvateli udržují na přátelské úrovni (a někde dokonce přes všechny potíže nepřestali ani za minulého režimu, zvlášť tam, odkud někteří Němci nebyli odsunuti), nemluvě o jejich finančních příspěvcích obcím při obnově památek. Těch slziček a skřípění zubů postupně ubývá, jak pamětníci odcházejí, a generace potomků to přece jen už berou jinak. Ať jsou oba naše národy jakékoli, krevní msta k jejich tradicím díkybohu nepatří ani na jedné straně...

Nicméně ta fotka skutečně vyvolává odpovídající atmosféru. Dávám 5*.
19.03.18 - 17:15
720.108-0 + 797.706-9"...kolik vteřin úhlových se urazilo, nevím..."
93,75

8-)
01.03.18 - 22:49
720.108-0 + 797.706-9:-)
Zdánlivá úhlová rychlost pohybu hvězd po obloze je 360° : 24 h = ¼°/min. Při odhadované expozici v jednotkách až nízkých desítkách minut (třeba bude pan mistr tak hodnej a prozradí nám, kolik to ve skutečnosti bylo) si můžeme sami odvodit, co ty čárky jsou...
01.03.18 - 14:57
89.7568NiCKON: Nehýbalo. Viz tady:
https://www.vlaky.net/upload/images/reports/006065/01_big.jpg

Ta větev přes Brandov byla zrušena v r. 1969 a hned v r. 1971 snesena.

Odkaz na celý článek v češtině:
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/6065-Schweinitztalbahn-aneb-Po-stopach-peaze-Brandov/

Německých internetových zdrojů je víc, račte si je dohledat sami. Klíčové slovo je Schweinitztalbahn.

Ona celá ta jižní větev víceméně kopírovala státní hranici, české obce Nová Ves v Horách a Hora Sv. Kateřiny mají na německé straně své stejnojmenné protějšky s přídomky Deutsch- a v obou byly stanice/zastávky. Dnes by nebyl problém přejít zelenou hranici a nasednout na vlak na saské straně. Jak se píše v odkazovaném článku, zvažovalo se i prodloužení až do Litvínova.
01.03.18 - 11:21
89.7568A co dnes už skoro zapomenutá peáž na Schweinitztalbahn? V Brandově bývala dokonce zastávka pro osobní vlaky...

https://www.vlaky.net/upload/images/reports/006065/02.jpg
28.02.18 - 23:18
831.130-0 + 831.129-2Rabín, Lapil: Ještě jste zapomněli podotknout, že skoro jediní, kdo tím večer do Prachatic, Vimperka a Volar jezdili, byli vojáci a pohraničníci základní služby, kteří se tak vraceli z dovolených a opušťáků, často ze vzdálených končin východních směrů, a z domova bývali patřičně vybaveni tekutým proviantem vyšších grádů, podle čehož to v těch motorech občas vypadalo...23.02.18 - 11:12
89.7568Na modelářském fóru jsme to rozebírali dost podrobně. Suma sumárum převažuje názor, že když není nic lepšího, tak je to v rámci hospodské tolerance přijatelné, přičemž je věcí každého soudruha, jak má každý soudruh tu hospodskou toleranci nastavenou... :-D (Mnohem větší zvěrstvo je dle mého soudu stavět model 422.0 na nezměněný pojezd BR81/BR92, včetně ponechání paprskových kol.)

Jiná věc potom je, kdo je ochoten a/nebo schopen vynaložit skoro 5000 Kč za nákup polotovaru k přestavbě. Tady nepůjde jen o nějaké dolepení leptaných drobností, ale o kompletní novostavbu přinejmenším kotle včetně všech nástaveb na něm a budky.

Osobně mi na tom modelu mnohem více vadí (až tak moc, že si ho nehodlám pořizovat) ty nepohyblivé části vnějšího rozvodu. To u továrního modelu v TT považuji za velký a zbytečný krok zpět, nota bene za ty peníze.
08.01.18 - 17:53