..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "754.016-4":

  1 2 3 4 5 6      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
740.678-8JvS - 23 prázdných vozů z Dobronína do Ústí, hmotnost soupravy cca 560 tun, normativ hmotnosti pro jednu lokomotivu řady 740 a tento typ zátěže je na této trati 750 tun. Proč by to tedy neměla ta mašina uvézt???10.04.15 - 17:48
451.088-9Sériové 842.003-037 byly vyrobeny v letech 1993-94, pro pořádek...05.03.15 - 20:07
183.719Co se týče Mirela, tak stačí jen proklouznutí té nápravy, z jejíž otáček Mirel snímá rychlost. V tomto je to hodně tupé zařízení, nezajímá ho nereálné zrychlení, signalizace skluzu... Prostě otáčky sledované nápravy překročí nastavenou rychlost o 7km/h a reaguje rychlobrzdou.

Chary - ani tyry, ani tiry... Na třetí pokus už to snad bude správně ;-)
22.11.14 - 22:08
754.066-9V Chomutově byla 66 sice červená, ale se žlutými proužky na čelech a červenobíle šrafovanými pluhy. "Výrobní" nátěr podle tovární fotografie dostala až koncem roku 98 ve Veselí, pak byl ještě nátěr obnoven tamtéž v roce 2003 a naposledy v Třebové v roce 2008. Letí to a je to už hodně znát...

Edit: foto těsně před dokončením Mvy v roce 2003: http://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r754&loko=6601&cislo=754
30.10.14 - 23:13
560.003-6 + 560.004-4Opakování matkou moudrosti: řady 460 a 560 se od sebe vééélice a moc odlišují. 560, přestože výrobně starší, byly od samého počátku modernější koncepcí el. výzbroje, navíc většina z nich prošla v posledním desetiletí modernizací, v provozu je pouze jediná jednotka v původním provedení (560.005+006). Takže u 560 se nesetkáte se škubavým rozjezdem, hlukem trakčních převodů (pohon kloubovými hřídeli), hlukem pístových kompresorů, účinná EDB působí prakticky do zastavení atd.
Čímž netvrdím, že už 560 nemají svoje za sebou, ale ve srovnání s 460 nebo dokonce 451 budou pořád o patro výš.

www.parsnova.cz/admin/files/ModuleText/6-560.pdf

PS: tornádo se tomu skutečně někde říkalo nebo je to jen výmysl šotoušů z k-reportu?
28.10.14 - 19:48
750.098-6Určitě je to os od Veselí, sedmivozová souprava maďarských vozů se starým hytlákem uprostřed tomu odpovídá. Rychlíky, ať od Vyškova či od Teplé, bývaly sestaveny z novějších vozů. Os od Vyškova jezdívaly přes Chrlice a pokud se nepletu, bývaly na nich přerovskě soupravy, tedy vozy Bt. Od roku 94 se brněnské 750 začaly na vlárské trati objevovat ve větší míře než dříve, důvodem byla snaha omezovat parní vytápění vlaků (řada 749 ještě nebyla k dispozici). Viz zde: http://www.railtrains.sk/modules/AMS/print.php?storyid=119810.10.14 - 7:53
754.049-5 + 750.712-2M 474 003
je povolený takový způsob jízdy, kdy by se topení při nedostatku trakčního výkonu na chvíli vypínalo, třeba při rozjezdu do stoupání?

Nikoliv, topení musí být zapnuto trvale. Vyjma úseků, kde je elektrické vytápění zakázáno.

Pikehead: těch cca 40kW je samozřejmě maximální odběr vozu, kdy topení pracuje naplno - typicky při předtápění "vymrzlého" vozu. Po vytopení na žádanou teplotu pak odběr topného proudu výrazně klesá. V praxi je tedy jedna lokomotiva této řady schopna topit i víc než těch 10 vozů, pokud už souprava byla předtím předtopena. Dnes už ale sotva na tak dlouhý vlak v nezávislé trakci narazíme (snad ještě na východním Slovensku???).

Zlámalík: vtip o blescích, náraznících a zvýšeném výkonu se objevil na k-reportu tak před deseti lety a od té doby byl zopakován snad tisíckrát. Vy se tomu pořád ještě smějete?
07.10.14 - 0:07
754.049-5 + 750.712-2Topení/klima je funkční pokaždé, když je napájen kabel vlakového topení. Jakým způsobem by asi ten hytlák rozeznával, že je napájen z elektriky nebo dieselu? :-) Samože topení není možno napájet z lokomotivy, která není vybavena topným zdrojem - 742, 751, 753 apod.06.10.14 - 10:10
750.380-8Pánové Farkač a Chýle: když vím o něčem prd, tak mlčím, šoupu nohama a nevymýšlím bludy!

Pan Chýle by mohl vysvětlit, proč se stejný motorek stavěče točí u stupňovité regulace rychleji než u plynulé a jaký to má vliv na "dynamiku".

Pan Farkač by mohl blíže objasnit tu ostřejší vačku a "renovované" turbo (mimochodem, víte vůbec, že motor K12V230DR má turbodmychadla dvě?). O vypínání topení v trakčně náročných úsecích je to pravda, občas se to dělalo, ale rozhodně to nesvědčí o dobré dynamice jízdy, spíš právě naopak..

No a od plků se konečně dostáváme k dotazu páně NIcKONa: elektronický reguláror u řady 754 oproti nulkám sleduje jednu dosti podstatnou veličinu, a to plnící tlak turbodmychadel. Podle jeho aktuální hodnoty pak reguluje buzení hlavního generátoru tak, aby výkon odebíraný ze spalovacího motoru odpovídal maximálnímu množství paliva, které lze při daném množství vzduchu dodávaného do válců efektivně spálit. Rotory turbodmychadel váží několik desítek kilogramů a chvilku jim trvá, než se roztočí do potřebných otáček, proto subjektivně se zdá najíždění do výkonu trochu vlažnější. Řada 750 tlak turbodmychadel nesleduje, po nastavení požadovaných otáček budí generátor bez ohledu na nedostatek vzduchu, což - zejména při posunu nebo rozjezdu lehkého vlaku - působí dojem, že mašina je živější. Rozjezd nulky pak provází výraznější kouřové efekty, které má nasvědomí neefektivní spalování nafty v době, kdy ještě turbodmychadla nedodávají potřebné množství vzduchu.

Tolik teorie, v reálu se jednotlivé stroje stejné řady dovedou chovat velmi rozdílně :-)
04.09.14 - 17:40
754.012-3Najděte deset rozdílů:

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/7541301.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/7541270.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/754666.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/7541083.jpg
http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-754-012-3-brankovice-nemotice-22025
http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=13420&fullsize=1
http://www.railpage.net/modules/xcgal/albums/userpics/1317553216.jpg
http://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r754&loko=1204&cislo=754
http://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r754&loko=1210&cislo=754
http://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada=r754&loko=1226&cislo=754
09.01.14 - 14:07