..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Ešus":

  1 2 3 4 5 ... 88      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
163.072-2Bizarní bylo, když byla výluka z "výluky" a jezdilo se zase přes Lysou, tentokrát však bez zastavení. Osobáky z Ústí pak tvořily přípoj k projíždějícímu rychlíku...05.10.20 - 23:39
342-01055p: Zrychlování železnice jen vygeneruje nové relace, kam se dá dostat za jednu noc. Jen si představte, jak by to vypadalo, kdyby v Evropě byla ucelená síť VRTek a vlaky dosahovaly cestovní rychlosti 200-230 km/h. Potom by bylo možné jet nočním vlakem za jednu noc klidně z Prahy do Madridu.
Jenže aby tohle bylo možné, musela by mít železnice daleko větší politickou podporu (na rozdíl od nedaněných letadel) a také by se někdo musel zajímat o to, co po těch VRTkách vůbec jezdí (mám na mysli evropskou objednávku nebo koncesní model). V dnešním stavu je totiž sice pěkné, že je VRTka do Barcelony, ale mimo sezónu jedou mezi Paříží a Barcelonou jen dva vlaky denně, které jsou navíc z Barcelony až do Valence pěkně pomalé, staví na každé mezi a nevyužívají celou VRT. Prostě komerce... Samostatnou kapitolou je DB, která v prosinci 2016 zavařila noční dopravě v celé střední Evropě.

Jenže vybudovat takový systém je otázkou vyšších desítek let. A proto je jednodušší nasadit podnákladové poplatky za využití okresních letišť, a tím nalákat Ryanair, aby létal z Pardubic do Alicante za necelých 500 Kč...
18.07.20 - 2:14
151.006-4Tento polep beru spíše jako kontrakampaň, protože zrovna skutečnost, že česká dálková doprava je závislá na 42 let starých strojích s odporovou výzbrojí (a to můžeme být rádi, že je máme, protože novější stroje z 80. let 160 km/h neumí nebo se jim nechce (371)), se mi zdá spíše jako solidní průšvih...26.05.20 - 1:00
810.351-7NIcKON: A jak dlouho je má SŽ ve správě? Do roku 2016 patřily budovy ČD, takhle pláčete na špatném hrobě.26.05.20 - 0:55
946.026-2Původně jsem byl rád, že se to koupilo, protože jízdní vlastnosti 814 a GTW jsou neporovnatelné. Avšak poté, co jsem se dozvěděl, že dveře jsou ve výšce 760 mm, z toho mám tak smíšené pocity, že si říkám, že se to fakt kupovat nemělo. Bezbariérové to nebude nikdy.

Mimochodem úplně stejnou výšku mají Flirty LE, ale tam to nikdo neřeší, protože v jejich stanicích jsou všude nástupiště vysoká 550 mm, což je jeden schod.
15.05.20 - 23:35
753.099-1Trakia: Ty pořádné soupravy s brejlovcem se tam co nevidět vrátí...14.05.20 - 21:10
ETR 470.056Pendolina mají problémů několik. První je šířka skříně, která činí uspořádání 2+2 diskomfortním a 2+1 luxusním, avšak ve druhé třídě neudržitelným, zvláště pokud se bavíme o závazku veřejné služby. Pokud tedy pendolina mají interiér 2+1, hodí se jen na příplatkové nadvlaky, které u nás jezdí do Ostravy, ale zrovna na této relaci to klopení moc nevyužijí... Kdyby pendolina měla interiér 2+2, dokázal bych si je představit na členitých tratích např. do Chebu a v budoucnu možná do Norimberka. Tam by to klopení využily, a kdyby jezdily na všech expresech, dokázal by se na klopení postavit JŘ.

Jinak já osobně pendolina v nějaké zvláštní oblibě nemám. Při rychlosti kolem 5 km/h poskakují, naklápění připomíná spíše dvě škubnutí než plynulý přechod, a to jsem jel už vícero klopidly v zahraničí (a nejhorší je české pendolino). Po modernizaci je interiér brutálně přesvětlený. Na cestování potmě mám daleko raději Railjet.
06.05.20 - 1:28
162.046-7Wolfi: Když vidím, jak nízko je slunce, těžko uvěřím tomu, že je fotka focená krátce po 17:00. Přestaň diskuzi plevelit neověřenými a nepravdivými informacemi, které by v budoucnu mohly někoho zbytečně mást.23.04.20 - 1:58
ES 499.0001Cimrman: Že by Hungaria?30.03.20 - 22:59
T6A5 8657 + 8658Junior: Respektive si Praha postaví úplně nové T3 - Pragoimex dodá nové karoserie a celkem by "wan" mohlo být až 100 s tím, že poslední wana by byla postavena v roce 2026. Se započítáním životnosti 30 let by tady T3 mohly být až do roku 2056, což mi přijde jako naprostý úlet srovnatelný s tím, že by se po silnicích proháněly poštovní autobusy s dřevěnými nástavbami, ale motorem Euro 6. Bohužel na to budou následující generace doplácet stejně jako teď se my pořád potýkáme s vysokopodlažními Karosami.

T6A5 mám taky rád, jen by chtělo je vyčistit a vyměnit jim interiér po vzoru modernizace KT8 z Miskolce. Pak by to byly super tramvaje klidně na dalších 15 let. Jestli je na nich něco nezapomenutelné, tak je to jejich zvuk.
24.03.20 - 22:37