..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "JOKR":

  1 ... 11 12 13 14 15 16      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
464.102Ha, ha, ušatá s rybáky - tak ta se tam po roce 1948 asi vůbec nedostala - resp. netuším, co tahalo "mnichovák" před nástupem dieselů :-)). Hezké foto - řazení mi připomíná dětství / mládí, když jsem dojížděl z Klatov do Plzně a občas se mezi "dřeváky" našel i "blešák".22.08.12 - 19:26
230.099-4 + 230.097-8Laminátky mám rád, jen mě tak napadá, proč 2 (6,2 MW ) na takový "náklad" - vypadá to jako brambory.....14.08.12 - 15:28
754.050-3Hezké foto - Brejlovec je vděčný fotogenický objekt, o jeho nedostatcích a jejich příčinách se na těchto stránkách hojně diskutovalo, ale jak tento stroj dopadne ve srovnání s maďarskou M41 ( určení stejné, věk i ostatní parametry podobné ) , Uměl by to někdo objektivně porovnat?10.08.12 - 10:10
464.025Ovšem, tohle je skvost. Připomnělo mi to mládí, kdy z 1. nástupiště - tehdy Plzeň G.n. - opuštěly tyto soupravy Plzeň směrem na Klatovy. V té době mi bylo divné, že "ušaté" jezdí z Plzně v podstatě po jen této trati - ostatní neelektifikované spoje (Praha, Domažlice, Žatec) byly vedeny převážně "šlechtičnami - 475". Mělo to nějaký ( pamětníci ) důvod ? Ty 464 dokázaly táhnout i 8-9 vagonů "maďarů".............09.08.12 - 13:26
754.060-2Ad Jan Jindra : před několika roky jsem jel do Mnichova
(ještě byl vlak veden brejlovcem) a dle kilometrovníku uháněl expres 100 km / hod , což jsem ručně spočítal - 2 km trvaly minutu 12 sekund.......
09.08.12 - 12:34
240.108-1Škoda, že tyto "krásky" jsou mnohdy tak zanedbané, že člověku až uniká jedinečný design, který obstojí i po téměř padesáti letech - Když je v Plzni v 70. letech nahrazovaly plecháče a laminátky se odsouvaly na Slovensko, cítil jsem to jako "estetickou zradu"08.08.12 - 14:22
754.060-2Tradiční foto "čtyřkového" brejlovce na domažlické trati. Uznávám, že tento stroj je fotogenický - jen bych poprosil odbornou veřejnost ( která občas neuznává nedostatky tohoto vcelku povedeného opusu ) o informaci, proč byla lokomotiva projektována pouze na Vmax = 100 km/hod nebo zda zvýšení rychlosti bylo / je reálné bez dalšího hlubšího konstrukčního zásahu nebo zvýšeného výkonu. Díky08.08.12 - 14:11
T 679.1Ad Pavel Randák : Mám na mysli účinnost parního stroje proti strojům spalovacím. Co se týká spotřeby nafty u T 679 - to je kapitola sama pro sebe, ale ,jak vidno, sergeje našly své příznivce přes všechny zmiňované nedostatky.Já k nim ale , možná i díky rezervovanosti k rusko-sovětské produkci, nepatřím.08.08.12 - 12:18
T 679.1Koukám, že jsem opět rozvířil stojaté vody. Jsem dost daleko tomu, abych v minulém období viděl jen to negativní, ale abych dělbu produkce v RVHP považoval za něco pozitivního......SSSR jako vůdce bloku si strategické produkty - což lokomotivy určitého výkonu byly - vzhledem k očekávané a "nevyhnutelné válce se západem" - uzurpoval bez ohledu na kvalitu, vývoj a ekonomický a ekologický dopad. Takže ostatní satelitní státy byly nuceny odebírat Sergeje, Ludmily atp - SSSR je stejně prostřednictvím pokroucené ceny ropy nepřímo dotoval. Po rozpadu sovětského bloku se vše obnažilo v plné nahotě, a proto také stroje "nepřežily". Pokrok proti parním lokonotivám to samozřejmě byl, ale to už věděl i Dudek v "Marečku, podejte mi pero". Účinnost je totiž nesouměřitelná.....08.08.12 - 9:21
T 679.1To je dobré archivní ( foto ), také proto, aby nastupující generace viděla ( a také již vymírající Rusomilové), jaké skvosty byly k mání v RVHP, jen škoda, že to není audio, protože zvuk těchto kolejoškůdců likvidující občas skla oken strážních domků byl prostě nenapodobitelný........07.08.12 - 14:52