..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Deadeye":

ZdrojKomentářDatum
Zpráva 6708regonstruovanych = rekonstruovanych, jsem byl tak rozcilen, az tam mam chyby.26.11.08 - 21:45
Zpráva 6453to xAnri05: Pozor, vy predpokladate neco, co jsem nerekl. Ano, prijde McDonald a bude uspesny na onom dobrem miste, ale to neznamena, ze najednou prestane mit provozovatel koupaliste zajem na tom, aby zsutalo v provozu, byt dotovane, i to zadni prodejni misto. Proozovatel ho tam chce a chce ho dotovat, nicmne na tom komercne uspesnem chce usetrit, protoze tam neni logicky duvod k dotaci. Pokud provozovatel drive dotoval dva stanky a mel rpo to duvod, tak neni duvod, aby ted nedotoval jen jeden a pulku usteril a zaroven zlepsil sluzby sveho koupaliste, cimz by zvysil jeho navstevnost. To, ze nasi polici casto udelaji nerozumne vyvody je vec uplne jina. Oni ty dotace kraje na ty lokalky stejne casem zrusi, protoze jsou bohuzel nekolikanasbne drazsi nez autobus. To je pak uz ale otazka podpory ekologicke dopravy a nastaveni celkove dopravni koncepce.

A jen tak nakonec. Podle Vas je tedy lepsi varianta, pro majitele koupaliste a pro navstevniky koupaliste, kdyz na kouplaisti zustanou dva stare dotovane stanky, nez aby tam existoval jeden novy nedotovany s lepsimi sluzbami a jeden stary dotovany, pripadne i (ta Vase varianta) jeden novy nedotovany a zadny stary? To je presne ten problem CD, strach ze zmen, z toho, ze se bude muste neco opravdu delat (nemyslim tim obycejne zamestnance, ale spise vedeni, management).

Ono totiz to dopadne tak, ze ve Vasem pripade, ze tam zustanou dva stare olezle stanky se spatnymi sluzbami, tak lide prestanou mit toto koupaliste v oblibe a zacnou chodit na jine, kde sice bude trosku mene mista, jen jeden stanek, ale s dobrymi sluzbami (ekvivalent autobusu). Nakonec tam zustanou dva dotovane stanky, kde budou mit majitele sve jiste z dotaci, uroven sluzeb klesne na minimum, koupaliste bude poloprazdne a majitel koupaliste prijde na buben, protoze tam nebude mit lidi. Uz si rozumime? Ja jsme proto, aby na nekterych dalkovych tratich fungovala konkurence a aby byla na rychlikovou a regionalni dopravu vypisovana vyberova rizeni, dejme tomu na pet az dvacet let s tim, ze pujde treba o balicky trati a ze zakona bude povinnost sladit jizdni rady. zaroven jsme pro to, aby existovaly dotace na nova vozidla (nebo at vozidla koupi treba kraje, nebo se vybuduje statni pujcovna kolejovych vozidel), at je pak moznost vybrat firmu, ktera na dane trati ci tratich bude provozovat co nejefktivneji.

Vezmu-li primer k nasemu koupalisti, tak jde o to, ze majitel udela dve veci. Lukrativni misto da do verejne souteze, kdo nabidne lepsi pomer najmu a poskytovanych sluzeb, tak ten vzhrava smlouvu na pet ci deset let, podminkou souteze bude, ze vyherce krome stanku postavi na sve naklady vedle stanku pristresek a detsky koutek. Provozovatel za usetrene penize postavi novy stanek v zapadle casti koupaliste, ten opet nabidne do souteze s tim, ze kdo nabidne lepsi pomer najem/sluzby vyhrava, pricemz existuje moznost i nuloveho najmu v pripade maleho zajmu. Diky tomu bude mit majitel koupaliste bez vetsich pocatecnich investici kvalitni sluzby na koupalisti a ze vstupneho na kouplaiste a najmu za prvni stanek muze postavit nove wc a upravit plaze tak, aby lide u nej byli jeste vice spokojeni. Prvni rok, dva nebudou vydelky velke, ale v nasledujicich letech na tom vydela. Navic najemci, aby se udrzeli na vynosnem miste, budou mit motivaci udrzovat sve stanky a kvalitu sluzeb, protoze jinak by za pet let mohl tendr vyhrad nekdo jiny. Ano, pro VHD je to o neco slozitejsi, je potreba mit kvalitni zakony a jasnou vizi, tedy spise koncepci, ale principialne se tento primer da pouzit.

Problem neni Jancura, problem je vlada (a to jakakoliv za poslednich 40 az 50 let, protoze za komunistu sice bylo hodne vlaku, ale infrastruktura i vozovy park byly zastarale a uz tehda zanedbane), MD a nabrezi.
27.08.08 - 12:40