..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Frantisek":

ZdrojKomentářDatum
Zpráva 9718Lo Wang, Stoupa: Myslíte zastavování jakýchkoli vlaků? :-) Žiji tu už skoro čtyři roky (režista nejsem) a nějaké to kolejové spojení bych přeci jen rád zachoval. :-) Ovšem, když se podaří zajistit návaznosti odspoda nahoru tak, aby se pak po cestě netrčelo hodinu a více zbytečně, proč ne. Právě to by mohl být i úkol pro budoucí pány inženýry. Osobně na expresech jako takových netrvám, nicméně pokud se jen škrtne a neuzpůsobí zbytek, je něco špatně. Už teď tu panují čilé těsné nepřípoje mezi různými Os a R, to mi přijde závažnější než samotné projíždění expresů. Ale nelze dělat jedno bez druhého. Mimochodem, jestliže by jediným kritériem byla velikost obce, pak by současně mělo přestat také zastavování expresů v mnohem menších městech (vesnicích) a nemělo by se dále zavádět. Ale to už tu proběhlo mnohokrát, a stále je to zjevně hloupý argument. Doufám, že se nadále bude vše posuzovat v souvislostech dle skutečného stavu a možných předpokladů, ne dle teoretických manter, ať z jedné či druhé strany. Toť výzva pro budoucí odborníky na všech úrovních.21.11.16 - 20:23
Zpráva 9229Ohledně návrhu použití druhé lokomotivy ke zrychlení si nejsem jist, zda by to mělo u vlaku sestaveného z lehkých osobních vozů vůbec nějaký význam, jestliže uvažuji hmotnost vozu 20 tun a hmotnost lokomotivy 80 tun, byť použitých k adhezi. I ta lokomotiva představuje zátěž, již je třeba uvést do pohybu. Možná by to osvětlil někdo v tomto ohledu informovanější.24.01.14 - 21:18
Zpráva 8170Podle mě zcela zbytečná megalomanská investice. Stávající budova má výraz, je pěkná a rozhodně nijak zdevastovaná. Stačí doplnit vybavenost pro cestující (záchody, občerstvení, trafika, pokladny už tam jsou) a hotovo, místo by se tam určitě našlo. Pochybuji, že v době zahájení provozu tyto služby chyběly. Prosklená budova je energeticky náročnější a neútulná. Nevím, co pořád mají s těmi asanacemi, to chtějí podporovat develotry, když si od nich nikdo jiný už nic nechce za spekulanstké ceny kupovat?04.05.11 - 7:13
Zpráva 8103No jo, tak na jeden vagon to je blbé, museli by to tam nasouvat po částech (není to nástupiště ostrovní se dvěma kolejemi?), ale zas by lidi přijeli až na místo. Pokud to přijede do toho S. Pietro, to není tak zlé. Ale už vidím, jak davy lidí nejprve pracně zkoumají plánek MHD pak se s několika přestupy se nadšeně vydávají buď do zácpy (povrchem) nebo do špatně klimatizovaného davu (metro). Pak se nedivím, že mají ve skále ukryté kapacitní parkoviště (toho jsem si opravdu nevšiml :)). Osobně se od Muzea na Hrad projdu rád, ale nevím, kolik návštěvníků konkrétní akce o něco podobného bude stát v Římě, byť i tam je to až na občasné křížení kolon aut procházka pěkná. Kdyby místo parkoviště zvětšili staničku, být návštěvníkem, přijal bych to s povděkem. Jenže to by i papež musel opět začít užívat salonní vůz místo auta, celé je to holt v myšlení. Přesto doufám, že i tak co nejvíc lidí nechá auta, zájezdové autobusy i letadla na lety po Evropě doma a použije vlak, aby se nám všem o něco lépe dýchalo.28.03.11 - 18:29
Zpráva 8017Zmíněnou tratí čas od času jezdím, tedy se mě věc osobně dotýká. Nechápu smysl vedení Sp a R současně na úkor zastávkových (osobní jsou všechny :)) vlaků, pokud budou R zastavovat podobně často jako Sp. Jiná věc by byla, kdyby R (na celém našem území) zastavovaly pouze ve velkých městech. Zásadní problémy vidím dva: 1) Současné vedení tratě, byť jakkoli nevhodné, je z hlediska obsluhy území paradoxně lepší než navrhovaná přeložka vyhýbající se zcela a spolehlivě všem větším sídlům, aby v tomto směru uvolnila místo dálnici. Mělo by to být - když už tedy vůbec dálnici - přesně naopak, protože auto snadno dojede po místní silnici a projíždějící nebudou obtěžovat město permanentním hlukem, zatímco u vlaku je třeba, aby trať vedla těsně kolem sídel, a při odhlučnění souprav jde jen o mírný hluk nejvýš několikrát za hodinu. Pokud bude realizována ona přeložka, pozbudou na významu nejen zastávkové, nýbrž prakticky všechny místní osobní vlaky. Pokud by byla realizována jedna z původně navržených tras, která naopak vlak Kamennému Újezdu, Velešínu a Kaplici přibližovala, může při vhodné konfiguraci ostatních úseků mít význam i vrstva zastávkových vlaků. Pokud takt rychlých vlaků, tak buď jen Sp s tím, že několik málo rychlíků nezastavujících v menších sídlech bude určeno pro rychlou jízdu do Rakouska (stačí úplně 4 denně), nebo jen R s tím, že budou zastavovat více a do Rakouska se pojede o něco pomaleji. 2) Výše jízdného v železniční dopravě je neúměrná nabízené službe, a proto i lidé z blízkosti zastávek, pokud nepotřebují konkrétní návaznost v uzlu, jdou raději na levnější, byť třeba o něco pomalejší autobus. Proč neproběhla výběrová řízení na železniční dopravce, když ČD evidentně na všechno nestačí? Sám jezdím do Netřebic, a protože linka ČB - Kaplice nejen že ztratí o něco víc času více zastávkami, ale též nemá přípoje ani od busů Praha - ČB, natož pak od vlaků, a také protože se mi nechce chodit z 1. NP nádraží přes 0. a -1. NP na druhou stranu ulice a pak ještě do 2. NP přes obchodní dům na autobus, využívám často vlak, který místo pod Netřebicemi (kde byla vlastně stavba tratě kdysi zahájena :)) mine bez zastavení (pěšky bych odtamtud došel do obce zhruba za 7 minut) a pak zastaví ve Výhni, krásně přímo v obci, odkud se vydávám na půlhodinovou cestu oklikami po cestách zpět přes ono místo, abych dorazil ještě před příjezdem nenavazujícího autobusu. Druhá možnost je vystoupit v Kaplici, ale protože chůze po frekventované dálkové silnici je hnus a riziko, a autobus žádný nenavazuje snad ani na osobní vlaky, natož na rychlíky od Prahy (ČB), nezbývá než ještě opět oklika (nedávno jsem ovšem objevil zkratku po dříve neexistujících lučních cestách). Ještě horší je doprava večer, kdy už nic jiného než vlak pořádně nejede (a nedělejme si iluze, že víkendové a večerní spoje udrží nízkou cenu autobusu, vezměte příplatky za další osobohodiny, navíc v těchto časech). Takže pokud něco, tak buď zachovat současný stav, nebo ho zlepšit na skutečný integrovaný systém s vlakovým základem, návaznostmi a jednotným jízdným. Auto si opravdu pořizovat nechci, nezbyly by mi peníze na životně důležitější věci. Při započtení všech nákladů (i způsobených škod) by měla veřejná doprava vyjít levněji pro každého z nás.15.01.11 - 5:30
Zpráva 6304Kdy už bude konečně zdůrazněno, že ZDANĚNÍM režijní jízdenky NEZANIKAJÍ, pouze nově podléhají dani jako VŠECHNA OSTATNÍ přilepšení zaměstnancům u jiných zaměstnavatelů. To je ta daň ze stokorunových jízdenek opravdu tak vysoká, že kvůli ní stojí za to připravit svého chlebodárce o příjmy, jež pak rozdělí do platů? Vlastně pardon, já zapomněl, částka je smluvena na 10 let, jistota zaměstnání je, tak proč si nezastávkovat, že? Neřekl bych, pokud by šlo o nějaké extra znevýhodnění, ale toto je podle mě opravdu podružná záležitost. Nevím, možná mi nějaká podstatná věc uniká...23.02.10 - 7:22
Zpráva 6280Mimochodem, pokud chtějí minimalizovat dopad na cestující, měla by stávka trvat 45 + 15 minut tak, aby spoje jezdící v taktu byly opožděny v jeho periodě :). Takto se ale asi zase lépe podaří vést zpožděné spoje jako následy, čímž ovšem u hodinového a kratšího taktu budou předjety spoji následujícími...24.06.08 - 9:41