..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "Zdeněk Šindlauer":

ZdrojKomentářDatum
Zpráva 9142To je zajímavé, že já to napíšu jako "výmyslový text", a pro čtenáře je to "zážitkové počtení". Mějte se, zdravím, ZdŠ24.11.13 - 13:56
Zpráva 9063Já děkuji za pomoc a korektury! A samozřejmě za možnost tady občas psát! Zdravím, ZdŠ14.09.13 - 22:41
Zpráva 8368Matouši, děkuji Vám rovněž; obecně, kdož zříte gramatickou či jinou nepravost, klidně konejte nápravu.
"Více takových autorů..." oni jsou, ale na rozdíl ode mne většinou mají jistý pud sebezáchovy. Snad se časem někdo dá vybláznit. Zdravím, ZdŠ
14.10.11 - 20:33
Zpráva 7961Děkuji Vám všem za komentáře a názory. Jakub Košmider má pravdu, text opravdu může působit složitě. Oč jednodušší by byl třeba začátek článku, kdybych napsal: "Na podzim 1985 vjel vlak do Německa", a v tomto duchu pokračoval. Vše by bylo hned jasné, nač se trápit pravil klasik Hyman Kaplan. Má to drobný zádrhel; já takhle psát neumím.05.12.10 - 20:31
Zpráva 7942Děkuji panu Petrákovi za přehledný článek. Ač jsem v mládí studoval jednadvacet let, už to vypadalo, že to bude na pochopení tarifní politiky ČD málo. Tak tedy, máme všichni být stále více IN, ale já jsem nějak stále víc OUT. Řečeno stručně; co ČD nabíuejí jednotlivci, který není mládežníkem, není důchodcem, má potomky starší 15 let, nežije u hlavní tratě, nemá režijku a vlakem najezdí tak 1500 km ročně? Nic. Smiřuji se tedy s tím, že o takový kunčaft, jako jsem já, prostě dráhy nestojí. O.K., chápu to. Obyčejné jízdné z České Lípy Střelnice do Srní u České Lípy a zpět třikrát za rok mne nezabije. Houby rostou v Srní hned u nádraží a v regionově při 80 km/h navíc nemálo mírné nadváhy vytřesu.23.11.10 - 21:21
Zpráva 7373Ad M. Zikmund: prominu, jelikož kdybych nepsal nesmysly, nebylo by o čem diskutovat, poněvadž by všichni všechno znali a všem by nám to bylo pěkně jasné. Ale vážně: žádnou T 478 jsem nikdy neřídil a na trati Břeclav - Přerov už vůbec ne. Tím spíše s povděkem kvituji Vaše zasvěcené poznámky o těchto strojích na této trati; je to zajímavé a dnes už i vzácné počtení, díky za něj. Jenže, jak to srovnat s okouzlením sedmnáctiletého bažantíka, který byl onehdy jízdou brejlovce tak nadšen, že si to musel napsat i nakreslit? A za cenu, že to po třiceti letech vyzní jako sci-fi, ba, jako naprostá hovadina, jsem to psané vzpomínání včera nezměnil a nezměním ho ani teď. Jo, jo, se mnou to halt budete mít těžký; sám nevím, s jakými nesmysly ještě mohu přijít. Jinak všem díky moc za Vaše komentáře. Zdravím.13.09.09 - 19:28
Zpráva 7373Děkuji za bleskurychlé zapracování a vydání. Gramatické opravy vítám, ono se to se mnou už lepší asi nebude. Ve škole při češtině jsem také kreslil. Zdravím.12.09.09 - 10:35
Zpráva 7286Zdravím všechny, děkuji za přízeň a byl-li můj výtvor ku potěše, jsem za to rád. Zajímavá je diskuse o technických otázkách rekordních jízd (střední pístová rychlost atp.), což je ovšem jen nesmělý odvárek románů, na dané téma existujících třeba v německých pramenech. S mnohými odpověďmi na závěrečnou básnickou otázku (jak to ti kluci dělali...), objevivšími se v diskuzi, nelze než souhlasit, byť by to samo o sobě potřebovalo nezaujatou analýzu a tím pádem další článek, k němuž se povolaným zrovna necítím.
Dovolím si k mému dílu na základě Vaší diskuse dva zjednodušené dodatky:
1) něco jiného je tzv. úseková rychlost (např. Praha Libeň - Kolín) a něco jiného cestovní rychlost na celé trase vlaku včetně zastávek (třeba Praha - Bratislava; v parní trakci přitom ty zastávky kvůli "vodě" zpravidla bývaly delší než dnes). Zajistit na trati dlouhé 558 km, plné jiných rozličných vlaků, jízdní dobu 5 h 48 minut z hlediska provozního je kumštem dnes, natož před sedmdesáti lety.
2) málokdo z nás si dnes umí představit, co to z pohledu údržby znamenalo provozovat turnusovou parní lokomotivu s měsíčním proběhem okolo 22.000 km, nasazovanou na vlaky s cestovní rychlostí okolo 100 km/h (případ německých 01 ve třicátých letech). Stejně tak si dnes jen těžko představíme, jak museli pro něco takovému být sehraní ti chlapi v budce za kotlem; doslova - jak museli umět jezdit. V tomhle přece je (byl) mezi parní lokomotivou a jinými trakcemi veliký rozdíl.
Před tím vším je zapotřebí i po těch desetiletích smeknout. Zejména na tohle jsem při sestavování článku myslel.
Zdeněk Šindlauer
27.07.09 - 11:08