Komentáře uživatele "PPP":
Zdroj | Komentář | Datum |
---|---|---|
Zpráva 8471 | Pro srovnání: LGV Rhin-Rhône vč. žel. vybav....421 mil Kč / km LGV Rhin-Rhône bez žel. vybav....324 mil Kč / km Nejsem si jist, jestli se jako "železniční vybavení" počítají kolejnice a ETCS nebo vozidla. Předpokládám to druhé. Pak je samozřejmě relevantní nižší cena za km. Ale pro jistotu píšu obě. A teď pár příkladů z českých dálnic: D1 Přerov - Lipník n. Bečvou.....521 mil Kč / km D1 Přerov - Říčkovice............633 mil Kč / km D1 Vyškov - Kroměříž.............391 mil Kč / km D8 Lovosice - Řehlovice..........294 mil Kč / km D11 Poděbrady - Hradec Králové...203 mil Kč / km D47 Lipník - st.hr. ČR/Polsko....370 mil Kč / km A protože železnice je železnice, tak ješt kolik stojí koridory: III. koridor.....................241 mil Kč / km IV. koridor......................290 mil Kč / km SŽDC má pro letošní rok jen na investice 15 mld Kč. LGV stavěli bratru 5 let, tedy s průměrným nákladem cca. 9-10 mld. Kč ročně. A to nepočítám, že nemalý peníz na projekt se platil předem. Ve světle těchto čísel mi připadají náklady na LGV vzhledem k jejímu přínosu jako velmi slušné a pro náš stát poměrně dostupné. Zdroje: komentovaný text, | 05.01.12 - 23:17 |