..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "PPP":

ZdrojKomentářDatum
Zpráva 8471Pro srovnání:

LGV Rhin-Rhône vč. žel. vybav....421 mil Kč / km
LGV Rhin-Rhône bez žel. vybav....324 mil Kč / km

Nejsem si jist, jestli se jako "železniční vybavení" počítají kolejnice a ETCS nebo vozidla. Předpokládám to druhé. Pak je samozřejmě relevantní nižší cena za km. Ale pro jistotu píšu obě. A teď pár příkladů z českých dálnic:

D1 Přerov - Lipník n. Bečvou.....521 mil Kč / km
D1 Přerov - Říčkovice............633 mil Kč / km
D1 Vyškov - Kroměříž.............391 mil Kč / km
D8 Lovosice - Řehlovice..........294 mil Kč / km
D11 Poděbrady - Hradec Králové...203 mil Kč / km
D47 Lipník - st.hr. ČR/Polsko....370 mil Kč / km

A protože železnice je železnice, tak ješt kolik stojí koridory:

III. koridor.....................241 mil Kč / km
IV. koridor......................290 mil Kč / km

SŽDC má pro letošní rok jen na investice 15 mld Kč. LGV stavěli bratru 5 let, tedy s průměrným nákladem cca. 9-10 mld. Kč ročně. A to nepočítám, že nemalý peníz na projekt se platil předem.

Ve světle těchto čísel mi připadají náklady na LGV vzhledem k jejímu přínosu jako velmi slušné a pro náš stát poměrně dostupné.

Zdroje: komentovaný text,
05.01.12 - 23:17