..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "SzKT":

ZdrojKomentářDatum
Zpráva 7442Martin Grill: Sorry, ale slova jsem volil dost. Samozřejmě každého zajímá něco jiného a většinovému vkusu ZP naprosto sedí. Ovšem na rozdíl od rozboru pohonu, tohle je dobré znát pro každého, kdo žije ve střední Evropě a o železnice se zajímá víc, než že jen honí s foťákem mašinky vlastním autem. Ve škole nás taky učili spoustu věcí, které nás k smrti nebavily, ale k životu jsou potřeba.
Investigativitou ZP ve vztahu k ČD bych se nerad zaobíral, protože do toho nevidím a navíc mi to nepřísluší. Z hlediska uživatele je pro mě ovšem podstatné, že články popisují a) pouhé záměry a přípravné kroky (např. VŘ plzeňského kraje, které může být kdykoliv zrušené a nikdo neví, jak dopadne), b) následky prů.erů z minulosti s nejistým výsledkem (např. pokuta za ty škodovácké zázraky), c) přetisk tiskových zpráv ČD (např. o LIDLNetu) a v nejhorším případě d) naprosto nerealistické dojmologie (nákup škodováckých vozidel z ROPů: výsledek je závislý na zcela protichůdných osobních zájmech řady mocných pánů). I když samozřejmě chápu, že to jinak nejde, neboť kategorie e) (definitivně realizované pozitivní skutky na českých kolejích) je krajně nedostatková a ZP o něčem psát musí. Tím spíše nemůžu než ocenit tento článek, který to tu velmi příjemně osvěží a řadu lidí informuje (i když se o to nezajímají).
28.10.09 - 23:36
Zpráva 7126Nick: Myslím, že pokračovat v tématu není nutné. Reagoval jsem na základě osobních zkušeností na výzvu v diskuzi, ať si lidé píšou aktuality sami, když se jim "rychlost" zveřejnění nepáči. O té maďarské stávce bych klidně napsal sám, akorát se nemůžu zbavit dojmu, že by to šlo "ven" někdy teď, když už je to zoufale neaktuální- a to příliš motivační není. Ale je to konec konců vaše věc, abych se přiznal, současná podoba ZP (chaoticky uveřejňované zprávy zejména z domova) mi moc nesedí, tak ani nemám potřebu diskutovat. Pokud byste měli zájem o spolupráci (korigovat články a aktuality z dění mimo ČD/ZSSK by mě celkem bavilo, psát aktuální aktuality z evropských zdrojů rovněž a času mám relativně dost), kontaktů na mě máte v profilu hned několik.17.05.09 - 12:45
Zpráva 7126Josef Petrák: Ovšem je zajímavé, že když byla stávka minule (v prosinci), ZP měl informace celkem kvalitní, dokonce snad nejkvalitnější v západoslovanských jazycích.
Ale absolutně mě to nepřekvapuje- tohle je přesně ten typ informací, kde je rychlost zveřejnění základním kritériem kvality a toho nejste na ZP schopni. Zato u povídání o slavíčském tunelu je vcelku jedno, jestli to půjde ven dnes nebo v červenci- tunel je tam 160 let. Totéž se dá říct o této "aktualitě". Jestli chcete ZP profilovat tímto směrem, tak si poslužte, ale nemůžu se zbavit dojmu, že ZP měl na víc. Mě osobně dost vadí, že když se dozvím nějakou aktuální informaci o dění na evropských kolejích, vlastně není kde ji zveřejnit- poté co ZP v tomto smyslu selhal. Ale když po takových věcech není mezi PT šotouštvem poptávka, tak se nedá nic dělat.
Jinak se taky nemůžu zbavit dojmu, že kvalita redakční práce netkví ani tak v tom, co který redaktor zvládne sám napsat, jako hlavně v tom, jak motivovat další autory k publikování kvalitních a zajímavých článků. A to se vám příliš nedaří- zatím se tu v tiráži jednotlivých článků střídá cca. 5 jmen redaktorů a to při nejlepší snaze kvalitní zpravodajský web nezajistí.
17.05.09 - 11:27
Zpráva 7126Georgo OK, nemám chuť se hádat. Jen mě dost vytočila ta "rada", že komu to nevyhovuje, měl aktualitu vložit do systému dřív. Přesně o tohle jsme se nedávno snažili a prostě to bylo jen nekonečné čekání bez sebemenší stopy nějaké odezvy nebo komunikace.
Samozřejmě má redakce právo si stanovit, čeho chce dosáhnout, je-li cílem podoba ZP tak, jak právě vypadá (minimum zpráv ze zahraničí, aktuálnost textů minimální apod.), tedy nech sa páči. Jen mi přijde, že je taková profilace ZP trochu škoda, protože je tu dost velká mezera na trhu právě v podobě aktuálních článků k dění na železnici. To právě v češtině/slovenštině nikde jinde než na ZP publikovat nejde (nešlo) a ZP byl v tomto ohledu unikátní. Ale jak říkám- nemá cenu se o tom hádat, jen bylo docela smutné, když jsme těsně před stávkou na Keleti chtěli vědět, co o tématu píše ZP (off-line informace přímo na místě byly zmatečné a hlavně na každém nádraží jiné, MÁV-START nabízel na webu sáhodlouhý text v úřední maďarštině), objevili jsme články o tom, jak "jsme si posvítili na tunel" a o svezení 471 na rychlíku ČD. Ale to je jen můj soukromý názor, hádat se fakt nechci.
16.05.09 - 23:44
Zpráva 7126Vítek_V,Josef Petrák, NIcKON: Osobně si myslím, že se v tomto případě celkem nic nestalo (tan most tam prostě není a jestli je to den, týden nebo měsíc je už dost jedno), nicméně musím reagovat na argumenty typu "vložit do systému dřív".
Mám nedávné zkušenosti s tím, jak to vypadá, když se někdo snaží psát aktuálně a není nadán redakčními právy. To se potom dlouhé dny čeká na Godota a to buď do doby, kdy a) daná aktualita vyšumí do ztracena nebo b) autorům prasknou nervy a aktualitu dají na jiný server k okamžitému publikování. Celé je to silně demotivační a nelze se divit, že autorů, ochotných psát za těchto podmínek je málo. Pakliže se od nedávné doby nezměnil přístup redakce k autorům (diskuze nasvědčuje, že nikoliv), zdají se mi rady tohoto typu poněkud hraběcí.
Osobně mě to velmi mrzí a takový přístup má i negativní vliv na kvalitu ZP co se týče železničního zpravodajství- např. o nedávné dvojité stávce MÁV se tu neobjevilo ani písmenko.
16.05.09 - 22:36