Komentáře uživatele "JiříK.":
1 2 | Komentářů na stránku: |
Zdroj | Komentář | Datum |
---|---|---|
Zpráva 9225 | Sim - takže je u ČD vlastně špatně, že i ve dvojce použily sedadla z jedničky s uspořádáním 2+1, když všude jinde se do derivátů ETR460 cpaly do dvojky užší sedadla v uspořádání 2+2? | 01.02.14 - 15:00 |
Zpráva 8734 | Jenom taková malá úvaha, že to zrušené VŘ není ani tak neschopnost u ČD, jako spíš skutečně snaha o co nejnižší cenu. Kdysi probíhala většina VŘ standardní cestou: Vahlášení VŘ - jedna nabídka - podpis smlouvy. Celý proces obvykle trval +- půl roku a výsledná cena se vždy motala kolem odhadované ceny, či často i nad ní. Cca 2-3 roky zpět, po uzavření dlouhodobých smluv, kdy se rozjel současný modernizační program se přístup citelně změnil na: Vyhlášení VŘ - víc nabídek - vícekolové jednání - podpis smlouvy Celý proces se sice natáhl na zhruba dvojnásobek (tedy rok), ale najednou byly ceny o dost níž, než byl původní předpoklad: Zakázka - odhadovaná cena - skutečná cena reko Bmee - 24 mil/kus - 18 mil/kus reko Bdt - 18 mil/kus - 12 mil/kus Linky - 80 mil/kus - 65 mil/kus Ačkoliv byl letos zákon změněn tak, že musí padnout alespoň dvě nabídky, tak ten paskvil (jinak to nejde ani nazvat*) dosáhl akorát toho, že zadavatel se předem rozhodne, zda-li se vypíše VŘ za účelem skutečné soutěže, nebo se to oklikou zadá napřím tomu, komu to "patří." (Vysvětlím níže.) ČD stály při shánění těch vozidel do VŘ MD před dvěmi možnostmi: 1. Skutečná soutěž, ať se vysoutěží skutečně nejvýhodnější nabídka. Tak se i stalo, ale bohužel se přihlásila jen PESA, takže VŘ muselo být zrušeno a ČD z VŘ MD odstoupit. 2. Vybrat rovnou někoho, od koho to chci. A jak to udělat, když to dle zákona napřímo nelze? Ale lze. :-) Velice jednoduše: Ušijeme podmínky na míru konkrétnímu dodavateli. S dodavatelem se domluvíme, že nabídku nepodá. Protože to nikdo jiný není schopen splnit, tak se VŘ zruší. PRotože ale nebyla žádná relevantní nabídka, můžeme vesele zadávat napřímo. V tomto případě ale není jistota, že ta nabídka bude skutečně nejvýhodnější. V případě soutěže na rychlíky, je ale cena vozidel jednou z nejpodstatnějších položkou pro výpočet požadované úhrady. ČD by tak v druhém případě šly vlastně proti sobě, protože by si nezajistily nejvýhodnější nabídku. Proto vypsaly normální VŘ dle bodu 1 a dojely na to. * Doufám, že z tohoto textu je také patrné, že celá změna zákona, která měla omezit korupci je zcela na nic, protože to jde stejně jednoduše obejít. Naopak v některých případech nutí dělat něco jinak, než by bylo nejlepší řešení. | 22.10.12 - 16:57 |
Zpráva 8673 | Michale - to máš dalších 99 vozů bez Mg brzdy... | 29.06.12 - 20:46 |
Zpráva 8571 | Dnes bylo zveřejněno opravné zadání na jednotky. Nově stačí dveře široké pouze 1300 mm a původních 1500 mm je pouze preferováno s bodovým zvýhodněním. | 27.04.12 - 15:58 |
Zpráva 8430 | Když tak čtu Simovu výtku k vypadávajícím zásuvkám v 680 (ačkoliv řešení je v článku popsáno) a "superspolehlivým" u RegioJetu. Měl bych i v souvislosti s instalací Wi-Fi do pendolin (a jejich řešení) anketu na diskutující: Dejte tomuto příspěvku: - pokud si raději vyberete spolehlivé zásuvky a nespolehlivý internet přes 1 SIM kartu a obyčejný Mikrotik pod střechou vagonu + pokud vám nevadí několikasekundové výpadky napájení a raději uvítáte skutečně funkční připojení do internetu s použitím všech dostupných operátorů a případným dokrytím hluchých míst (WiMax). Jsem zvědav jak to hlasování dopadne. :-) (A rozhodujte jenom o tomto, nemotejte do toho JŘ, tarif apod. Jen se rozhodněte čistě mezi těmito dvěmi možnostmi. | 09.12.11 - 18:30 |
Zpráva 8268 | http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/plzenska-skoda-zpochybnuje-rakouskou-opci-na-railjety-687649 Výrobce Siemens se ale brání, podle něj opci na 16 vlaků založil smluvní dodatek z roku 2007. To jen k tomu, že žádná opce není. a tohle je vyjádření Jana Maje k té pokutě z HN: HN: Rakouské dráhy by prý musely platit penále, pokud by soupravy od Siemense neodebraly, a to je prý důvod, proč se pokusily k nákupu přemluvit České dráhy. Ve smlouvě to je, ale pochybuji, že by to Siemens chtěl od svého velkého zákazníka. Navíc nehovoříme o nějakých šílených částkách. | 10.08.11 - 19:38 |
Zpráva 8063 | Jan Sůra: A jsou vaše info stejně přesné jako ten blud o exportu vagonky za sotva 0,5 miliardy korun? Já jen, že ve vámi zmiňovaném období podepsala smlouvu na 4x 575, 10x 671 a 10x 951+051. Že by Vagonka prodávala po 20 mega za kus? ;o)... | 09.02.11 - 23:28 |
Zpráva 8027 | Zatím jsem nějak nepátral - netuší někdo jakou výrobní kapacitu PESA? (Tzn. kolik toho ročně vyrobí?) | 18.01.11 - 22:14 |
Zpráva 5583 | Doplnil bych ještě informaci, že se má jednat jen o převedení tzv. "mrtvé" dopravní cesty... viz: http://www.ceskedrahy.cz/wps/wcm/connect/CD-cz/cd/tiskove_centrum/tiskove_zpravy/tzp_servis_tridy_sc_calss_ve_spojich_intercity | 05.12.07 - 15:50 |
Zpráva 5508 | NIcKON: No něco jsem včera spravil a teď jsem chtěl pokračovat, ale vidím, že už na tom pracuješ, tak dík. ;-) | 24.11.07 - 14:02 |