..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "JiříK.":

  1 2      Komentářů na stránku:   
ZdrojKomentářDatum
Zpráva 9225Sim - takže je u ČD vlastně špatně, že i ve dvojce použily sedadla z jedničky s uspořádáním 2+1, když všude jinde se do derivátů ETR460 cpaly do dvojky užší sedadla v uspořádání 2+2?01.02.14 - 15:00
Zpráva 8734Jenom taková malá úvaha, že to zrušené VŘ není ani tak neschopnost u ČD, jako spíš

skutečně snaha o co nejnižší cenu.

Kdysi probíhala většina VŘ standardní cestou:

Vahlášení VŘ - jedna nabídka - podpis smlouvy.
Celý proces obvykle trval +- půl roku a výsledná cena se vždy motala kolem odhadované

ceny, či často i nad ní.

Cca 2-3 roky zpět, po uzavření dlouhodobých smluv, kdy se rozjel současný

modernizační program se přístup citelně změnil na:

Vyhlášení VŘ - víc nabídek - vícekolové jednání - podpis smlouvy
Celý proces se sice natáhl na zhruba dvojnásobek (tedy rok), ale najednou byly ceny o

dost níž, než byl původní předpoklad:

Zakázka - odhadovaná cena - skutečná cena
reko Bmee - 24 mil/kus - 18 mil/kus
reko Bdt - 18 mil/kus - 12 mil/kus
Linky - 80 mil/kus - 65 mil/kus


Ačkoliv byl letos zákon změněn tak, že musí padnout alespoň dvě nabídky, tak ten

paskvil (jinak to nejde ani nazvat*) dosáhl akorát toho, že zadavatel se předem

rozhodne, zda-li se vypíše VŘ za účelem skutečné soutěže, nebo se to oklikou zadá

napřím tomu, komu to "patří." (Vysvětlím níže.)

ČD stály při shánění těch vozidel do VŘ MD před dvěmi možnostmi:

1. Skutečná soutěž, ať se vysoutěží skutečně nejvýhodnější nabídka. Tak se i stalo,

ale bohužel se přihlásila jen PESA, takže VŘ muselo být zrušeno a ČD z VŘ MD

odstoupit.

2. Vybrat rovnou někoho, od koho to chci. A jak to udělat, když to dle zákona napřímo

nelze? Ale lze. :-) Velice jednoduše: Ušijeme podmínky na míru konkrétnímu

dodavateli. S dodavatelem se domluvíme, že nabídku nepodá. Protože to nikdo jiný není

schopen splnit, tak se VŘ zruší. PRotože ale nebyla žádná relevantní nabídka, můžeme

vesele zadávat napřímo. V tomto případě ale není jistota, že ta nabídka bude skutečně

nejvýhodnější.


V případě soutěže na rychlíky, je ale cena vozidel jednou z nejpodstatnějších

položkou pro výpočet požadované úhrady. ČD by tak v druhém případě šly vlastně proti

sobě, protože by si nezajistily nejvýhodnější nabídku. Proto vypsaly normální VŘ dle

bodu 1 a dojely na to.


* Doufám, že z tohoto textu je také patrné, že celá změna zákona, která měla omezit korupci je zcela na nic, protože to jde stejně jednoduše obejít. Naopak v některých případech nutí dělat něco jinak, než by bylo nejlepší řešení.
22.10.12 - 16:57
Zpráva 8673Michale - to máš dalších 99 vozů bez Mg brzdy...29.06.12 - 20:46
Zpráva 8571Dnes bylo zveřejněno opravné zadání na jednotky. Nově stačí dveře široké pouze 1300 mm a původních 1500 mm je pouze preferováno s bodovým zvýhodněním.27.04.12 - 15:58
Zpráva 8430Když tak čtu Simovu výtku k vypadávajícím zásuvkám v 680 (ačkoliv řešení je v článku popsáno) a "superspolehlivým" u RegioJetu. Měl bych i v souvislosti s instalací Wi-Fi do pendolin (a jejich řešení) anketu na diskutující:

Dejte tomuto příspěvku:

- pokud si raději vyberete spolehlivé zásuvky a nespolehlivý internet přes 1 SIM kartu a obyčejný Mikrotik pod střechou vagonu

+ pokud vám nevadí několikasekundové výpadky napájení a raději uvítáte skutečně funkční připojení do internetu s použitím všech dostupných operátorů a případným dokrytím hluchých míst (WiMax).

Jsem zvědav jak to hlasování dopadne. :-)
(A rozhodujte jenom o tomto, nemotejte do toho JŘ, tarif apod. Jen se rozhodněte čistě mezi těmito dvěmi možnostmi.
09.12.11 - 18:30
Zpráva 8268http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/plzenska-skoda-zpochybnuje-rakouskou-opci-na-railjety-687649

Výrobce Siemens se ale brání, podle něj opci na 16 vlaků založil smluvní dodatek z roku 2007.

To jen k tomu, že žádná opce není.

a tohle je vyjádření Jana Maje k té pokutě z HN:

HN: Rakouské dráhy by prý musely platit penále, pokud by soupravy od Siemense neodebraly, a to je prý důvod, proč se pokusily k nákupu přemluvit České dráhy.

Ve smlouvě to je, ale pochybuji, že by to Siemens chtěl od svého velkého zákazníka. Navíc nehovoříme o nějakých šílených částkách.
10.08.11 - 19:38
Zpráva 8063Jan Sůra: A jsou vaše info stejně přesné jako ten blud o exportu vagonky za sotva 0,5 miliardy korun? Já jen, že ve vámi zmiňovaném období podepsala smlouvu na 4x 575, 10x 671 a 10x 951+051. Že by Vagonka prodávala po 20 mega za kus? ;o)...09.02.11 - 23:28
Zpráva 8027Zatím jsem nějak nepátral - netuší někdo jakou výrobní kapacitu PESA? (Tzn. kolik toho ročně vyrobí?)18.01.11 - 22:14
Zpráva 5583Doplnil bych ještě informaci, že se má jednat jen o převedení tzv. "mrtvé" dopravní cesty...

viz:

http://www.ceskedrahy.cz/wps/wcm/connect/CD-cz/cd/tiskove_centrum/tiskove_zpravy/tzp_servis_tridy_sc_calss_ve_spojich_intercity
05.12.07 - 15:50
Zpráva 5508NIcKON: No něco jsem včera spravil a teď jsem chtěl pokračovat, ale vidím, že už na tom pracuješ, tak dík. ;-)24.11.07 - 14:02