..: Rozloučení se stejnosměrnou trakcí v Púchově :..

EX 10621 "Vihorlat", foto: Vladislav Píša Púchov - JÍZDA JE ZRUŠENA! — Vážení přátelé, fandové železnice, rádi bychom navázali na nedávno uskutečněnou nostalgickou akci „Expres Vihorlat“ a pozvali Vás ke zvláštní nostalgické jízdě u příležitosti ukončení provozu ve stejnosměrné napěťové soustavě ve slovenském Púchově. Od 1. srpna 2015 bude totiž po rekonstrukci celá stanice přepnuta na střídavou napěťovou soustavu a provoz stejnosměrných lokomotiv v tomto železničním uzlu bude po 55 letech ukončen. Nabízíme vám proto účast na jízdě zvláštního vlaku k připomenutí této události.

Ex 10621 "Vihorlat" v mezistaničním úseku Štrba - Važec, foto: Vít Bukač Douhou dobu jsme zvyklí, že vlaky mířící na severní Slovensko vedou stejnosměrné lokomotivy. Zprvu to byly „nulkové bobiny“, které později nahradila modernější řada 141, později pak „banány“ (řada 150/151), které se staraly o všechny dálkové vlaky z Prahy do Košic. A mohlo to být přes Ostravu nebo přes Horní Lideč. Přepnutím Púchova na střídavou trakční soustavu se po 55 letech uzavírá důležitá kapitola v historii česko-slovenské železniční dopravy - jižní cesta přes Horní Lideč počínaje tímto datem už nebude možná bez přepřahu či vícesystémových lokomotiv. Chtěli bychom tuto etapu s patřičnou důstojností připomenout, a proto jsme se rozhodli vypravit zvláštní nostalgický vlak v čele s lokomotivou ř. 141.

Vihorlat ve Štrbě, foto: Vít Bukačsobotu 25. 7. 2015 vyrazíme brzy ráno (cca v 7:30) z Kolína do Púchova a Považské Bystrice, abychom si tyto časy přimomenuli a zaznamenali je na filmové negativy nebo digitální média. Nostalgický vlak absolvuje 15 plánovaných fotozastávek v nejhezčích partiích zmiňované trati, vyjmenujme například Lidečko (Čertovy skály), Střelnou či Lúky pod Makytou. Samozřejmě nevynecháme púchovskou stanici. Návrat do Kolína je plánován pozdě odpoledne kolem 19. hodiny. Zajištěno je i občerstvení. V jídelním voze pro Vás připravíme staročeský guláš, na čepu bude Kácovská 12°. Jízdné (včetně fotopasu) činí 1 890 Kč, při platbě do 17. 7. 2015 pak jen 1 590 Kč. Do tohoto data je možné využít také rodinnou jízdenku (2 dospělí a 2 děti <12 let) za 3 890 Kč. Děti do 6 let jedou zdarma.

Minimální počet účastníků je 65, v případě nedosažení tohoto počtu bude jízdné v plné výši vráceno. Jízdní řád bude zašleme asi 2 dny před uskutečněním akce všem platícím účastníkům.

Organizátory jízdy jsou a na Vaši účast se těší Junior market s.r.o., David Kolář a Vít Bukač. Přihlášky a rezervace míst jsou možné v rezervačním systému ŽelPage.

Aktualizace 13.7.2015: Akce byla pro nízký počet platících účastníků organizátorem k dnešnímu dni zrušena. Přihlášky jsou stornovány, uhrazené účastnické poplatky v plné výši vráceny. Děkujeme za podporu a pochopení.


optus | 3.7.2015 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Slovensko Trenčiansky


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
26.07.2015 (12:45)  
Aleš Liesk: A na osobácích Žilina - Púchov - Horní Lideč již jezdí řada 671 ZSSK a ta si se střídavinou také umí poradit. Byť na tuto trať je možná trochu předimenzovaná...
19.07.2015 (4:52)  
Jinak i soudruzi s NDR již měli svojí zkušební trať na 25 000 V 50 Hz. nebýt sjednocení Německa tak v tom možná pokračovali. Po sjednocení opět vesele drátují dále 15 000V
18.07.2015 (14:12)  
IC HUTNIK: Víte, pokaždé když se řekne "Zachovat v původním stavu", tak padne otázka "Ve kterém". A shodněte se ve kterém z více možných. Vždy se najde někdo, kdo bude dogmaticky trvat na svém jediném správném názoru a všechny okolo ignorovat, protože tomu nerozumí a jsou moc mladí/staří. Co dělat? Na rok dva tři ... zastavit dopravu a obnovit ji, až se zavylí staromilci dohodnou v jaké podobě? To by se ale mohlo stát, že nebude obnovena nikdy a budou mít utrum všichni. Výhra? Sedláci u Chlumce dopadli líp.

Ve kterém stavu ponechat trať 280:
Ve stavu, kdy tam nejezdily hnusné dvouhlavé panťáky, ale soupravy s LOKOMOTIVOU vepředu. Nebo ve stavu, kdy tam jezdily soupravy s lokomotivou vepředu a na trati byly HRADLA ne ten nespolehlivý* autoblok, návěstidla vypadají JINAK. Nebo ve stavu, kdy na trati lokomotiva vozila ZELENÉ vagóny s DVEŘMI a ne zlamovačkami. Nebo ve stavu, kdy tu trať NEHYZDILA TROLEJ a po trati jezdily jediné správné mašinky a to PARNÍ. Nebo ve stavu, kdy trať byla JEDNOKOLEJNÁ, vlaky na sebe GENTLEMANSKY čekaly a nemíjely se v NEBEZPEČNĚ vysokých rychlostech?

*)věděli jste, že červenou lze projet? Hrůza!
registrovaný uživatel optus 
17.07.2015 (9:22)  
E669: Letní dovolené se plánují dlouho dopředu ať doma nebo v práci. To chápu. Termíny se nám nabízely 2. Buď 24-25/7, který jsme vybrali a jedná se o sobotu nebo neděli a pak úplně poslední den provozu a to 31.7. což je pátek. Sice vhodnější termín by byl 31/7, ale záměrně jsme to dali na 24/7, aby si lidi nemuseli brát dovolenou.
registrovaný uživatel E699 
16.07.2015 (19:40)  
Optus: Ne každý si může dovolit vzít si měsíc předem dovolenou, zejména v době prázdnin, kdy už dovolenou mají především rodiče s dětmi, kterým rád dám přednost. ;)

A samozřejmě chápu, že organizátorům je to líto, když z toho koukala nějaká koruna.
registrovaný uživatel optus 
16.07.2015 (16:36)  
O přepnutí Púchova na AC k 1.8.2015 se šuškalo cca v polovině června a v posledním červnovém týdnu se to potvrdilo. Akci jsme naplánovali během 1 dne a během dalšího 1-2 dnů ji zveřejnili. CHápu, že spousta lidí má určité plány, ale v mém okolí znám jen 2 nebo 3 lidi, kteří si plánují věci na týdny a týdny dopředu. Akce byla zveřejněná téměř měsíc před jejím konáním, což mi nepřijde zase tak krátká doba.
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
16.07.2015 (13:30)  
Aleš Liesk.: Z pohledu, zda vůbec něco přijede (a bude se tedy na co koukat) je konkrétní typ H.V. asi marginální. Pokud ovšem na věc budete nahlížet tak, že máte v oblibě konkrétní vozidla (ať už z důvodů sentimentálních, či provozních), budou vám tam holt některé loko v čele vlaků a nebo na postrcích chybět.

eurostar: je pravda, že dvojice 363 je možno ve Valašském Meziříčí pozorovat již delší dobu. Souhlas s tím, že akce měla být dříve a já dodám, že dříve se o ní mělo dát i vědět. Existuje nějaký předpoklad, kdy by se mělo zrekonstruovat první dvojče i na střídavinu ?
16.07.2015 (10:08)  
IC Hutník: Ono je totiž (alespoň pro mě) celkem zásadní, že se do Valašského Meziříčí již nikdy nepodívají dvojčata ze Spišské Nové Vsi
Dříve jsem tam pravidelně jezdil co dva týdny tam i zpět, ještě před nějakými 2 lety asi 10x ročně (5 párů jízd), teď jsou to tak 2 - 3 páry jízd ročně. Takže se přiznám, že o současné skladbě vozidel již přehled nemám.
Ale co je (kromě šotofocení) tak zásadního na tom, jestli vlak doveze 2x131 nebo 2x363? Jestli tam jede 150 ČD nebo 350 ZSSK?

Optus:
vozbu spojů Praha - Lideč - Slovesnko už od nového GVD zajišťují 380ky, případně ZSSK 361...
je nutno dodat: TEORETICKY. V minulém měsíci a půl jsem jel 6x valašskými exy a jen jednou ho táhla 380, jinak 162 a 150.2.
registrovaný uživatel eurostar  mail  
16.07.2015 (9:21)  
Viac by davalo zmysel, keby ten rozluckovy vylet bol naplanovany o nejaky cas skor. Lebo jednosmerne masiny sa s tymto usekom uz rozlucili: EC,Ex vedene 380 CD, 361 ZSSK alebo 350 ZSSK... a naklady ako uz bolo spomenute, 363 CZ cargo vo dvojici. Ale take dvojicky sa tam hadam raz vratia - po rekonstrukcii aj na striedavinu.
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
16.07.2015 (7:07)  
Marcel Štancl: S těmi zastánci a odpůrci máte jistě pravdu. Nicméně se bohužel jedná o loučení s 3000V, což je celkem pádný důvod proč si udělat výlet.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko