Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.
Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).
Zdroj: České dráhy
Informace je v zásadě správná, akorát že
- pokud tenhle zlatokop krachuje, tak ČD i SŽDC jsou už dávno po klinické smrti
- obchodní operace proběhla už před mnoha lety (možná ještě 199x) ...
- za tu dobu nechal podnikatel zbourat čekárnu ve směru d.c. (a dostal za tento čin pokutu od památkářů)
- takže s nádražní budovou zřejmě čeká, až spadne sama ... moc času už asi nechybí (budova ovšem stále nese nápis "Praha-Vyšehrad" a další znaky drážního majetku, takže neznalému to připadá, že to dráze patří)
- a pak mu snad i památkáři povolí postavit "dostavbu" mezi stávající nádražní budovou a tím rohovým barákem, kterou zatím zatrhli z důvodu "narušení výhledu na Vyšehrad".
Je fakt, že jeho idea by "ucpala" poslední existující průhled na Vyšehrad, ale pokud spadne nádraží a on zastaví proluku + půlku dnešního nádraží, tak tam furt zbyde daleko lepší pohled na vyšehradský kostel a hradby.
Pro případné mínusovače/plusovače doplňuji, že v developerském plánu nijak nejedu, akorát jako člověk bydlící nedaleko (a tudíž i nucený na tu hrůzu koukat) sleduji vývoj, jak je popisován v tisku.
Jak jsem slyšel, budova byla prodána nějakému krachujícímu zlatokopovi. Navíc je tam takový sloní provoz, že je každá vteřinka dobrá. Pochybuju že by to sneslo ještě navíc zastavování.
Jiná situace by nastala, jestli by se podařilo vedle železničního mostu postavit druhý "stejný" na jednu (bohužel asi jednu, dvě by byly určitě lepší) další kolej + zastávka Výtoň* přímo tam nahoře na víceméně rovném viaduktu u mostu.
___________________________________
*minule jsem napsal chybně Moráň.
Jasně, zastávka na Smícháči je šikovná, koneckonců tam je v jistém smyslu půlmilionové město. Ale víc zastávek už pro expresy ne. Pro spěšňákorychlíky by se mi líbil i Vyšehrad, jenže to nejde. Snad se aspoň dožijeme Moráně.
Nebo zastavovat i jinde nez na hl.n.?
Vrátit/dovést aspoň nějaké tramvaje do Sherwoodu před Hlavák, před novou halu když už ne zpátky před Fantovku, je prostě dobrý nápad. Který má navíc jakousi šanci na uskutečnění i ze strany Magistrátu a MČ Praha 1. Možná se toho někdo z nás dokonce i dožije. :-D
Co se týče Budějic, měl byste v posledním kusu rozpoznat řečnickou otázku, je tam otazník. V minulosti tam expresy končily v Budějicích jestli si dobře pamatuju. Jestli to budou chtít udělat takhle nebo jestli se pokusí Rakušáky přemluvit k něčemu rychlejšímu nebo jestli se rozhodnou pro vlak, co by měl v budějicích prakticky lomenou kategorii (ať už by byl označen jakkoli), to nevím. Všechny 3 možnosti by měly svůj smysl, pro cestující by bylo nejlepší asi něco jiného než pro dopravce.
Jak jsem to myslel s expresy na Plzeň vystihl Turista. To co se jmenuje Ex a jezdí Praha - Plzeň - Mnichov jede úplně stejně jako R, v taktu s ním. Momentální SC je jako expresní vrstva tak trochu nahouby. Uvažování MD je pokud jsem správně pochopil jiné. Proměnit Praha - Plzeň - Mnichov na skutečnou expresní vrstvu co Praha - Plzeň nestaví a proložit rozumně* redukovanou rychlíkovou nebo spíš spěšňákorychlíkovou vrstvou. Rozhodně tu nejde o zavedení expresní vrstvy ke stávajícímu taktu rychlíků, jak se domnívá KK.
_______________________________________________
*pokud lze takové slovo v kontextu s MD použít
1) každých 30 minut žlutobus = cca. 100 za hodinu
2) každých 30 minut ČSAD/VKJ (= Štáhlích) = cca. 70 lidí za hodinu
3) vlakem hrubý odhad 30 (max. 50) lidí za hodinu, problém je v tom, že hodně lidí jede jen do Rokycan, většina přijíždějících do Prahy nastupuje po cestě (nejvíc v Hořovicích).
tj. potenciál zhruba 200 lidí za hodinu + nějaký přírůstek
ale než mi někdo začne vypočítávat proč si myslí, že 210, upozorňuji, že jde jen o takový nástřel
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.