..: S-Bahn Mitteldeutschland se představuje :..

Talent 2 S-Bahn MD, foto: DB Halle/Leipzig — Se začátkem platnosti nového jízdního řádu, tedy od 15. prosince 2013, vstoupí na německý železniční trh další dopravce – S-Bahn Mitteldeutschland, dceřiná společnost koncernu DB. Dopravce bude zajišťovat regionální železniční dopravu v širším okolí Lipska. Pojďme si jej trochu blíže představit.

Schéma linek S-Bahn Mitteldeutschland, foto: DB Základem poměrně rozsáhlé sítě linek je nově vybudovaný železniční tunel pod hlavním nádražím v Lipsku, které je známé jako největší hlavová (koncová) stanice v Německu. Uspořádání této stanice komplikuje železniční provoz – každý vlak, který touto stanicí projíždí, musí změnit směr jízdy. Nový tunel tento problém odstraní. V novém 3,9 km dlouhém tunelu se nacházejí celkem čtyři stanice – Hbf tief, Markt, Wilhelm-Leuschner-Platz a Bayrischer Bahnhof. Jak je patrné z připojeného schématu linek, jsou některá vozební ramena poměrně dlouhá – nový dopravce umožní například přímé spojení Halle a Zwickau nebo Lipska a Hoyerswerdy. Síť S-Bahn Mitteldeutschland protíná území několika dopravních svazů, konkrétně Mitteldeutscher Verkehrsverbund (MDV), Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS), Verkehrsverbund Oberelbe (VVO) a Verkehrsverbund Berlin/Brandenburg (VBB).

Talent 2 pro S-Bahn Mitteldeutschland, foto: DB Vozidlový park nového dopravce sestává z celkem 51 elektrických jednotek Talent 2, vyráběných společností Bombardier Transportation. Konkrétně jde o 36 třídílných jednotek a 15 jednotek čtyřdílných. Třídílná jednotka pojme celkem 150 cestujících, čtyřdílná o 50 cestujících více. Dnes již samozřejmostí je klimatizace prostoru pro cestující a přizpůsobení vozidel pro přepravu imobilních cestujících na vozíku a jízdních kol. Nové elektrické jednotky byly pořízeny za více než 200 milionů eur. Zvláštností nových vlaků je jejich vnější barevné provedení: místo tradiční červenobílé kombinace (obvyklé pro soupravy DB Regio) je použita světle šedá barva, nástupní dveře jsou natřeny zeleně. Nové soupravy budou udržovány v dílnách v Halle, které byly rozšířeny o novou 75 metrů dlouhou halu, určenou speciálně pro nové Talenty.

Personál DB, foto: DB První jízda nového dopravce se uskutečnila dne 25. července 2013 mezi Halle a Trothou (budoucí linka S7). Od srpna je plánováno nasazení nových vlaků do zkušebního provozu na trati z Halle přes letiště do Lipska. Jako zajímavost lze uvést, že během prvního půl roku provozu budou ve stanicích, nacházejících se na tunelovém úseku pod Lipskem, vypomáhat i učni koncernu DB, mající za úkol zlepšit informovanost cestujících na nádražích vzhledem k předpokládanému hustému taktu právě na páteřním úseku sítě S-Bahn Mitteldeutschland.

Zdroje: Mitteldeutsche Zeitung [1], [2], S-Bahn Mitteldeutschland


Jiří Bajer | 9.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Německo


registrovaný uživatel stoupa  mail  
11.08.2013 (9:16)  
Pro "tarten":

Třeba je to dress code, co já vím, že. :-)
registrovaný uživatel tarten 
11.08.2013 (0:01)  
T.M.:
To ovšem znamená, že si německé modelky jsou ochotné obléknout takovéhle vlasy. :-]
09.08.2013 (12:04)  
Pane stoupo, Vy jste ale nezdvořák! Ty dámy jsou určitě modelky, které nemají důvod řešit provozní problémy!
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.08.2013 (8:59)  
:-) prosím pěkně, ty dámy jsou ze standardní profesní přípravy (EiB = Eisenbahner im Betriebsdienst) v trvání 3 roky, nebo rychlokvašky („Crashausbildung“) za 95 dnů?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko