Beroun — Stejně jako v minulých letech i v tomto roce pořádá portál ŽelPage soutěž o fotografii roku. Fotografové budou tradičně soutěžit v hlasování uživatelů ŽePage i o Cenu odborné poroty. Novinkou letošního ročníku je zjednodušení a zpřehlednění soutěžních kategorií hlasování uživatelů. Do soutěže je možno nominovat všechny snímky, které byly na ŽelPage zveřejněny v roce 2012. Své fotografie můžete nominovat až do půlnoci 14. května 2013.
Hlasování uživatelů ŽelPage
Současný (nejen) železniční svět se zmenšuje. Lokomotivy jednoho typu jsou běžně dodávány do řady zemí. Vozidla našich i cizích dopravců jsou k vidění na území mnoha států. Rakouské lokomotivy zdomácněly v Praze, brzy snad budeme moci fotografovat vlaky Českých drah na rakouském Semmeringu. Ztrácí tedy již smysl rozlišovat na vozidla tuzemská a zahraniční. Proto v letošním ročníku je pro zařazení do kategorie důležitá trakce. Například do kategorie elektrických lokomotiv je možno zařadit fotografii banána na Štrbě, německou řadu 185 ve Švýcarsku, stejně jako historický snímek gorily v Doulních Loučkách. Opouštíme tedy kategorie zahraničních vozidel, historických vozidel, nostalgických vozidel, stejně jako noční fotografie.
Naopak zůstávají kategorie Modelová železnice a Tvůrčí fotografie. Do druhé jmenované kategorie je možno nominovat všechny fotografie, u kterých je hlavní důraz dán na estetickou hodnotu. Tyto snímky mohou být ze všech kategorií galerie ŽelPage. Definitivní zařazení snímku do této kategorie podléhá schálení organizátorů soutěže.
Do každé kategorie může každý fotograf nově nominovat až dvě fotografie.
Kategorie letošní fotosoutěže jsou:
- Elektrické lokomotivy
- Elektrické jednotky a vozy
- Motorové lokomotivy
- Motorové jednotky a vozy
- Parní lokomotivy a vozy
- Pracovní mechanismy
- Modelová železnice
- Tvůrčí fotografie
Pokud se v některé kategorii sejde 5 a méně snímků, nebudou v této kategorii uživatelé hlasovat. Tyto snímky se ale účastní hlasování o Cenu odborné poroty.
Cena odborné poroty
Odborná porota hlasuje letos ve složení: Frank Bachmann, Alžběta Jungrová, Jan Langer, Pavel Scheufler a Jindřich Štreit.
Porotci vybírají ze všech fotografií bez rozlišení kategorií. Každý porotce má přidělen počet bodů, který je roven počtu nominovaných fotografií, a který může zcela dle svého uvážení rozdělit mezi snímky. Porotci se s námi rovněž slovně podělí o postřehy k vybraným fotografiím.
Časový harmonogram soutěže
- Uzávěrka nominací: 14. května 2013 24.00.
- Uzávěrka hlasování uživatelů ŽelPage: 30. května 2013 24.00.
- Následně budou vyhlášeny výsledky hlasování uživatelů ŽelPage.
- Výsledky hlasování poroty budou vyhlášeny na přelomu června a července.
Nominovat fotografie je možno ze stránky s jejím detailním popisem.
Těšíme se na Vaše nominace.
Nic víc v tom nehledej a rozhodně to prosím neber osobně - v podstatě vám pořadatelům děkuju a tak jako tak se na soutěž a fotky těším.
Podobně je tomu i v případě, že někdo tvrdí, že se v zahraničí fotografuje jinak než doma. Názor na fotografování v zahraničí, tak jak jej prezentuješ považuji za silně subjektivní a jednostranný. Já mám poznatky značně odlišné. V tom se bohužel asi těžko shodneme.
Jenže já tu ale nerozebíral nic dopředu, ani jsem neřešil co se stane a už vůbec ne jaké budou výsledky.
Jen jsem vyjádřil svůj názor na věc, nic víc ale ani nic míň.
Takže vlastně ano, souhlas, tahle diskuze je opravdu ztráta času ....
Odborná porota je železnicí tknutá více než 20%, jelikož jeden člen, Frank Bachmann, fotí železnici a zástupkyně něžného pohlaví v odborné porotě fotila, mimo jiné, železniční provoz ve Vietnamu, kde také opravila porouchanou bangli. Očekáváme, že odborná porota nebude fotografie hodnotit jako krajinky či dokumetační fotky s vláčky, ale bude nahlížet na soutěžní snímky fotografickým pohledem a proto hodnotí všechny fotografie v "jednom pytli" na rozdíl od autorů či uživatelů, kteří vybírají a hlasují pro fotky v jednotlivých kategoriích.
To vše je uvedeno v úvodním článku.
Předpokládám, že odborná porota je železnicí téměř netknutá... Z toho soudím, že je jim srdečně jedno jestli je na fotce diesel, elektrika nebo pára... notabene jestli je to v St. Jodoku nebo Bezpráví... Předpokládám, že ji budou hodnotit spíše jako určitý typ krajinářské nebo dokumentární fotografie...
Čili dohadování jestli dát tolik či tolik kategorií není zcela na místě... Spíš bych se zamyslel zda dát max. 2 kategorie ... "Normál" a Art, kde by mohl každý nominovat třeba 6 fotek... Tím by ten, který víc fotí páry, například jako ty, byl na tom stejně, jako ten co fotí třeba "Baruny"....
Rozdělení do několika kategorií mě přijde jako třeba soutěž 101 Aktů, kde by byla kategorie modelka štíhlá, modelka plnoštíhlá, blonďata... atd... :)
Doporučil bych si přečíst můj komentář ze dne 30.4.2013 v 8:30.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.