..: Pendolina ČD jsou ze tří čtvrtin splacena :..

680 Rollout Praha hl.n. 24.6.2003 Praha — Jednotky řady 680 Pendolino, jejichž první exemplář dorazil do České republiky před téměř 10 lety, jsou ze tří čtvrtin splaceny. První termín nákupu se datuje do poloviny devadesátých let. Tento záměr navázal na rozhodnutí vlády modernizovat koridory bez větších změn v trasování, kdy by bylo vyšších cestovních rychlostí vlaků dosaženo soupravami s naklápěcí skříní. Pro České dráhy je mělo vyrobit konsorcium vedené libeňskou lokomotivkou ČKD. Předmětem obchodu bylo 10 souprav v úhrnné hodnotě 4,4 miliardy korun. Chod dějin však změnil scénář, a tak se po krachu ČKD, několika letech neshod a za přispění zvyšující se inflace, smrskla objednávka na 7 kusů. Soupravy nakonec vyrobila společnost Alstom Ferroviaria (někdejší Fiat), sídlící v italském Saviglianu.

K pořízení jednotek si ČD vzaly v polovině devadesátých let jednorázový úvěr v celkové výši 111.255.000 eur. Věřitelem se stalo konsorcium bank pod vedením ČSOB (v té době byl kurz Evropské měnové jednotky ECU, předchůdce dnešního eura, zhruba 35 Kč/1 ECU). K 1. lednu 2003, kdy došlo k rozdělení státního podniku České dráhy na samostatnou Správu železniční dopravní cesty a akciovou společnost České dráhy, přešla na ČD, a. s., částka 95 065 000 eur, přičemž v současnosti je z této částky uhrazeno 66.446.000 eur. Zbývající částka bude splacena do 25. listopadu 2014.

Důsledkem zániku konsorcia ČKD a následné dodávky pouhých 7 namísto 10 souprav bylo navýšení jednotkové ceny za soupravu o více než 42 %, což se následně projevilo v hospodářských výsledcích provozu jednotek Pendolino. Ty jsou sice podle výročních zpráv ČD provozovány se ziskem (tedy si svým nasazením vydělají na provoz a údržbu), splátky úvěru však pokryté nejsou. Dodejme, že zatímco daňové odpisy těchto souprav jsou podle zákona 10 let, účetně budou jednotky 680 odepisovány postupně, během celé své životnosti – plány mluví o 30 letech od zahájení provozu (do roku 2035). Přibližně ve třetině této doby dojde k úplnému splacení úvěru, určenému k jejich pořízení.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 16.8.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
20.02.2013 (16:26)  
Jiří Hasil:
Čemuž bych rozuměl jako zrychlení o 4 minuty a zároveň přihození 10 min. stavební vaty kvůli Úvalům.
registrovaný uživatel JK ml. 
21.08.2012 (16:40)  
Jiří Hasil: tzn piňďa dožene v klidu 15 min sekeru...co dožene paštikář najmě žluťáci??? Spíš jinak co všechno se kvůli tomu provozu spousty rychlých pidisouprav, které pojedou v podstatě v balíku za sebou zasekne????(myslím hlavně vlaky typu kontejnerový nex 680m 1800t......)o lehce zpožděném osobáku který v Moravanech bude čekat na přípoj z lokálek radši ani nemluvě.....
21.08.2012 (9:09)  
No jak tady někdo zmiňuje ty podobné časy pendolina a flirtu, od nového jízdního řádu pendolino zpomalý na celé trati asi o 6 min.
21.08.2012 (7:48)  
pro informaci přidávám ještě informace o jednotce 423 DB, která má tyto hodnoty ještě vyšší. 22,4kW/t, 80% hnaných náprav. Takhle by mělo vypadat vozidlo do husté příměstské dopravy, ne lenivý Elefant.
http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_423
20.08.2012 (21:42)  
lbc: no podle mě je to dáno výrazně větším měrným výkonem Flirtu a zároveň větším počtem hnaných náprav. Na tomto výrazném zkrácení jízdní doby je vidět, jak jsou tyto parametry i v dálkovce důležité a přitom jsou i odbornou veřejností často opomíjené.
Flirt: 17kW/t, 33% hnaných náprav
Pendolino: 10kW/t, 28% hnaných náprav
20.08.2012 (0:49)  
Tady máte přesně jak to začalo...
7:51 http://www.youtube.com/watch?v=auPMrVMTTBE&feature=g-all-u
registrovaný uživatel Koudy 
19.08.2012 (14:39)  
Ano, jenže většina dálkovky na východ jezdila z hlaváku přes Vršovice a Malešice, takže mimo inkriminovaný úsek.
registrovaný uživatel Mrwigles  mail  
19.08.2012 (14:15)  
> Koudy - Když se stavělo nové spojení + Libeň - Běchovice, také se po určitou dobu jezdilo po jedné kolejí, a jsou to 4 roky zpátky, možná ani ne. Neříkejte mi, že za ty 4 roky vzrostla doprava na 011 o tolik.
registrovaný uživatel Koudy 
19.08.2012 (13:59)  
Když se stavěla 011, jezdilo to snad jinu trasou?

Nejezdilo (možná pár nákladů), protože nebylo kudy. Porovnejte hustotu provozu (zvláště osobní dopravy) na 011 tehdy v počátcích stavby koridoru a teď. A hlavní problém tady je, že část traťového úseku bude po určitou dobu jednokolejný.
registrovaný uživatel Mrwigles  mail  
19.08.2012 (12:00)  
Pokud se na to podívám vaším pohledem, tak kdyby už došlo na realizaci VRT Praha - Liberec a dál do Polska (jinak by to byly opravdu vyhozené peníze), tak to stejně bude až sekundární projekt a tou dobou už tu budou jezdit vlaky 300 km/h, myšlenka není špatná, ale v horizontu 20-30 let absolutně nereálná.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko